المنار: لزوم تدریس نحوه آزادسازی "يبرود" در دانشگاههای نظامی

نحوه آزادسازی شهر یبرود در ریف دمشق از دست گروه های مسلح می باید در دانشگاه های نظامی تدریس شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، نحوه آزادسازی شهر یبرود در ریف دمشق از دست گروه های مسلح می باید در دانشگاه های نظامی تدریس شود.

پستی‌ها و بلندی‌های شهر یبرود از عوامل طبیعی دفاعی گروه های مسلح محسوب می‌شد اما ارتش سوریه توانست عامل جغرافیایی را نیز شکست بدهد و پیروزی بزرگی به دست آورد.

خبرنگار شبکه المنار در گزارشی از یبرود گفت چگونه ارتش سوریه به آسانی توانست معمای یبرود را حل کند؟
ارتش سوریه از الگوهای آزمایش شده استفاده کرد و می‌دانست که پستی‌ها و بلندی‌های شهر یبرود و موقعیت جغرافیایی آن یک معماست به همین سبب نیز ارتباط یبرود را از اطراف آن قطع کرد و دست گروه های مسلح را از تپه‌های مشرف به عمق یبرود کوتاه کرد.

ارتش سوریه به مزارع ریما که به یبرود متصل است پیشروی کرد و توپخانه‌های ارتش مستقر در تپه‌های مشرف به یبرود برای ارتش‌ یک گذرگاه امن ایجاد کرد و نیروهای ارتش با سرعت به عمق محله های شرقی رسیدند.

یکی از افسران ارتش سوریه گفت: ما ارتش تاکتیک کوه و صعود به کوه را داریم و از تاکتیک‌ها بر اساس شرایط استفاده می‌کنیم. افراد ابتدا فکر کردند تپه‌ها به عنوان استحکامات دفاعی افراد مسلح هستند و ارتش نمی‌تواند به آن نزدیک شود و فراموش کرده بودند که ارتش می‌تواند از موانع در کوه و تپه و هرجایی که باشد عبور کند.

نیروهای ارتش سوریه به صورت مشخص و متمرکز عمل می‌کردند. ارتش پس از جمع آوری اطلاعات دقیق از محل حضور افراد مسلح و توانایی آنها در داخل شهر یبرود به عملیات اقدام کرد .

فرماندهان گروه های مسلح از اینکه دستشان رو شده و از سرعت پیشروی ارتش در داخل محله‌های شرقی سراسیمه و سرگشته شده بودند.

افسر ارتش افزود: این نبرد دو مرحله داشت مرحله اول کنترل بر تپه‌های اطراف یبرود و محاصره آنها بود و مرحله دوم نیز حمله نیروی زمینی و نیروهای ویژه بود. از طرف دیگر آتشبار نیز صورت گرفت و عملیات چهل و هشت ساعت طول کشید.

ارتش سوریه سپس در داخل محله‌های یبرود حضورش را تثبیت کرد و منتظر لحظه اعلام کنترل بر کوه مارمارون ماند. زمان اعلام کنترل بر کوه مارمارون نیز لحظه پیشروی به عمق یبرود بود.

نیروهای ارتش سوریه به اطرافتپه خضرا که حد فاصل بین محله‌های شرقی و غربی است رسیدند اما نبرد آنچنانکه افراد مسلح خواسته بود رخ نداد . ارتش همه استحکامات دفاعی طبیعی گروههای مسلح را در بلندی های در قلمون از بین برده بود.
حمزه گفت: در یبرود جنگی رخ داد که "جنگ نمونه و پاک" بود و در دانشگاه‌های رزمی تدریس خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار