کنکوری‌ها در ایام نوروز این برنامه غذایی را رعایت کنند

کنکوری‌ها در ایام نوروز با رعایت رژیم غذایی منحصر به فرد می‌توانند حافظه خود را تقویت کنند.

دکتر پیام فرحبخش، متخصص تغذیه، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: داوطلبان کنکور نه تنها در ایام نوروز بلکه همیشه باید از مصرف بی‌رویه انواع مواد کافئین‌دار مثل نوشابه‌ها و چای خودداری کنند. زیرا این مواد باعث کم خوابی می‌شود و کم‌خوابی زیاد نیز باعث کاهش قدرت یادگیری و حافظه می‌شود. 

وی گفت: آجیل و انواع تخمه منابع سرشار ویتامین E هستند و این ویتامین اکسیژن‌رسانی به مغز را بیشتر می‌کند و به افزایش یادگیری کمک می‌کند. پس مصرف آجیل برای داوطلبین کنکور توصیه می‌شود، اما نباید در مصرف آن زیاده روی شود. 

وی افزود: صبحانه وعده‌ای است که خوردن آن مانع از سستی، بی‌حالی، خستگی، کاهش حافظه و افت قندخون می‌َشود پس این افراد برای اینکه مطالب درسی را بهتر بیاموزند نباید از این وعده مفید به خصوص در ایام نوروز غافل شوند. 

فرحبخش ادامه داد: دانش‌آموزان در ایام نوروز به هیچ وجه نباید پرخوری کنند. زیرا پرخوری علاوه بر افزایش وزن، سبب اختلال در تمرکز می‌شود. همچنین کم‌خوری نیز سبب کاهش توان فکری می‌شود. 

این متخصص تغذیه تصریح کرد: خوردن میوه‌هایی مثل انواع مرکبات، کیوی، توت‌فرنگی که دارای ویتامین C هستند سبب افزایش حافظه و رفع خستگی می‌شوند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: کنکور ، تغذیه ، کافئین ، حافظه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار