امداد رسانی به 82 هزار مسافر نوروزی / 187 ساعت پرواز امدادی در امدادرسانی

رییس سازمان امداد و نجات گفت: از ابتدای شروع طرح امداد نوروزی در کشور به همت 5 هزار امدادگر، به 82 هزار مسافر نوروزی امداد رسانی شده است.

پیرحسین کولی وند در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران با اشاره به شروع طرح امداد نوروزی از 25 اسفند ماه سال گذشته الی 6 فروردین سال جاری بیان داشت: امداد و نجات در 2500 عملیات امدادی به 82 هزار مسافر نوروزی امداد رسانی کرد و 54 هزار نفر که در شرایط خاص و اضطراری قرار داشتند در حسینیه‌ها پایگاه‌های امدادی و حتی منازل مسکونی برخی از روستاهای اطراف جاده‌ها اسکان داده شدند.


وی با اشاره به مصدومیت 19 هزارو 700 نفر در یازده روز گذشته افزود: امدادگران مصدومین را تحت درمان سرپایی قرار دادند و با توجه به شرایط برخی از آنان مبنی بردریافت خدمات درمانی بیشتر، 1200 نفر به مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها منتقل شدند.
کولی وند با بیان اینکه 220 عملیات رها سازی در صحنه‌ی تصادفات صورت گرفته است اظهار داشت: با حضور به موقع و سریع نیروهای امدادی 2300 نفر از مرگ نجات یافتند.

وی در پایان با اشاره به 257 عملیات پروازی خاطرنشان کرد: امداد هوایی جمعیت نیز در این مدت طی 187 ساعت پرواز عملیاتی یازده مصدوم را که در شرایط خاص قرار داشتند به بیمارستان‌ها منتقل کرد و همچنین 7/2 دهم تن نیز محموله‌ی امدادی را جا به جا کرده و به مناطق مورد نظر ارسال کرد.

گفتنی است، طرح امداد نوروزی با مشارکت پلیس راهور کشور اورژانس، راه‌داری و جمعیت هلال احمر از 25 اسفند ماه سال 92 آغاز و تا 17 فروردین سال جاری ادامه خواهد داشت در این طرح بیش از 5 هزار امدادگر، 20 هزار جوان هلال احمری در بیش از 2000 هزار پایگاه ثابت، موقت و سیار جمعیت هلال احمر به مسافران نوروزی خدمات امدادی و فرهنگی ارائه خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار