مهدی فخیم‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"سینما" در شرایط خوبی نیست/ پول‌هایی که برای دسته‌ای خاص از فیلم‌ها کنار گذاشته می‌شود

"مهدی فخیم‌زاده "کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون از سینما در سال 1392 می‌گوید.

مهدی فخیم‌زاده بازیگر و کارگردان سینما، تلویزیون درباره اوضاع سینمای ایران در سال 92 در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: سال 92 مثل سال 91 بود.

وی افزود: سینما را نمی‌توان در یک چهاچوب منظم و خاص قرارداد، سینما  فیلم خوب، بد و متوسط دارد، به هر حال سینما در حال حاضر به دلیل تضعیف بخش خصوصی در شرایط خوبی نیست و این ضعف و فرار سرمایه‌ها به خاطر تنش‌های وارد شده در این چند سال به سینما بود، در واقع این تنش‌ها از نوع معمول نبود و این‌گونه تنش‌ها به سینما تزریق شد.

فخیم‌زاده تصریح کرد: التهابات سال گذشته از نوع معمول در سینما نبود و مثل فرار سرمایه‌ها، ساخت فیلم‌هایی به اسم فاخر، ضعف بخش خصوصی به سینما تزریق شد.

این کارگردان افزود: شکل خوب سینما با تولید فیلم در بخش خصوصی تحقق می‌یابد؛ شکوفایی سینما باید در جهت مخاطب باشد.

وی متذکر شد: سینما به جای اینکه دست خود را به سمت مسئولان و نهادها دراز کند باید به طرف مخاطب دست دراز کند و از طریق جذب مخاطب سرمایه‌ی خود را تامین کند که این اتفاق در سال گذشته محدود بود.

فخیم‌زاده در خصوص سخنان و عملکرد ایوبی عنوان کرد: مسئولان یک چیزی می‌گویند البته انصافا حجت‌الله ایوبی به خیلی از حرف‌هایی که زده عمل کرده و البته به یکسری از حرف‌هایش هم نیز با توجه به ‌آن‌که سکان سینما را در شرایط نامناسبی به دست گرفته عمل نکرده است.

وی درباره‌ی سینمای خصوصی گفت: اگر آن‌چه که قرار است به تولید سینمای خصوصی تعلق بگیرد به طور عام بین تولیدکنندگان با عدالت تقسیم شود، همه را به ساخت فیلم تشویق می‌کند؛ اما این امر که پول برای دسته‌ای خاص از فیلم‌ها کنار گذاشته شود باعث به وجود آمدن تخصص در رانت گرفتن می‌شود و اتفاقاتی که در شان سینما نیست، رخ دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سینما ، بازیگر ، سرمایه ، عدالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار