در گفتگوی اختصاصی با سایت فیفا؛

اسکولاری: مشکلات موجود در برزیل در تیم اثر ندارد

فیلیپ اسکولاری سرمربی برزیل معتقد است مشکلات موجود در برزیل تاثیری در روند آماده سازی تیمش در جام جهانی اثر نخواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از فیفا، لویش فیلیپ اسکولاری سرمربی تیم میزبان رقابت‌های جام جهانی 2014 است و قبل از آن نیز هدایت تیم فوتبال پرتغال را نیز عهده داشت و این تیم را تا فینال رقابت‌های جام جهانی 2014 است و قبل از آن نیز هدایت تیم پرتغال را برعهده داشت و این تیم را تا فینال رقابتهای یورو 2004 پیش برده بود. وی معتقد است تجربه مهمترین فاکتور در راه جام جهانی 2014 برزیل است.  
 
آیا تیم برزیل اماده است که قهرمان رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل شود؟

تیم ما آماده آماده است همه چیز سازماندهی شده است. اگر به برنامه‌هایی که ریخته‌ایم عمل کنیم حتما موفق خواهیم شد.  
 
افکار عمومی در برزیل معتقد است تیم شما قهرمان نخواهد شد آیا با این حرف موافقید؟

من نظر دیگری دارم همانطوری که می‌دانید تجربه من بالاست. همه از تیمی مانند برزیل در جام جهانی توقع خیلی بالایی دارند و همه می‌خواهند برزیل جام را بالای سر ببرد. من تیم را برای همین هدف آماده کرده‌ام. البته ما برای تیم‌های دیگر که همین هدف را دارند احترام زیادی قائلیم.  
بازی در خانه به ما کمک خواهد کرد که راحتتر به هدفمان دست یابیم.  
 
آیا بازی در خانه فشار را بر شما بیشتر می‌کند؟

توقعات به دلیل این که این دومین جام جهانی است که در برزیل برگزار می‌شود بسیار بالاست دفعه گذشته به دلیل این که برزیل سازماندهی نشده بود نتوانست موفق باشد اما این دفعه کاملا فرق می‌کند.
 
شما در سال 2004 سرمربی پرتغال بودید و این تیم را تا مرحله فینال آوردید ولی در مقابل یونان شکست خوردید و قهرمانی را از دست دادید از آن شکست چه تجربه‌هایی به دست آوردید؟

آن تجربه به من کمک کرد تا بدانم که در فینال چگونه تیم را هدایت کنم. من می‌دانم که بازی در خانه مقابل هواداران خود لذت بسیاری دارد، اما این را هم به خوبی می‌دانم اگر ببازیم چه قدر هواداران ضربه خواهند خورد. من از این تجربه‌ها به خوبی استفاده خواهم کرد.  
 
نظرتان در مورد گروهی که در آن قرار گرفته‌اید چیست؟

کرواسی بسیار خوب بازی می‌کند سبک بازی آن‌ها مانند تیم‌های آمریکای جنوبی است و بسیار تکنیکی بازی می‌کنند. کامرون هم یکی از بهترین تیم‌های آفریقای جنوبی است. مکزیک هم یکی از رقیبان سنتی ماست فوتبال را در سطح بالا بازی می‌کنند. تاریخچه بازیهای مکزیک و برزیل بسیار بلند است.  
 
آیا بازی تکنیک این تیم‌ها به بازی برزیل کمک خواهد کرد؟

بله، ما ترجیح می‌دهیم رقیبانمان تکنیکی بازی کنند برزیل در مقابل تیم‌هایی که ضعیف بازی می‌کنند، عملکرد خوبی  ندارد. بهتر این است که در مقابل تیم‌های قدرتمند بازی کنیم ما توانایی بازی در مقابل تیمی مانند اسپانیا را داریم و می‌توانیم در مقابل این تیم بدون فشار بازی کنیم.  
 
شما در کشورهای عربی هم مربیگری کرده‌اید آیا فکر می‌کنید کشورهای آسیایی و یا آفریقایی می‌توانند در جام جهانی شگفتی آفرین باشند؟

به نظر من برای تیم‌های آسیایی و آفریقایی برنده شدن در این تورنمنت بسیار سخت است این تیم‌ها معمولا سنتی بازی می‌کنند و موفقیت این گونه تیم‌ها کمی سخت است.  
 
شما در سال 2002 همراه با تیم برزیل قهرمان جام جهانی شدید. آیا این نسل از بازیکنانشان مانند تیم برزیل 2004 قدرتمند هستند؟

تیم سال 2004 تجربه بیشتری نسبت به تیم کنونی برزیل داشتند البته این تیم نسل جدید انگیزه بسیار بیشتری دارند البته تجربه یکی از فاکتورهای موثر است ولی انگیزه و استعداد هم در عامل بسیاری تاثیرگذار هستند.  
 
همان طور که شروع جام جهانی نزدیک می‌شود مشکلات موجود در برزیل مانند استادیوم‌ها و تظاهرات ما بیشتر شنیده می‌شود آیا این اخبار روی شما و تیمتان تاثیرگذار است؟

نه، من مطمئن هستم این اتفاقات هیچ تاثیری روی تیم نخواهد گذاشت. البته چنین مسائلی بر روی همه برزیلی‌ها تاثیر گذاشته است، اما من و بازیکنان سعی می‌کنیم چنین مسائلی را با خود به زمین فوتبال نبریم در حال حاضر بازیکنان باید فقط بر روی این رقابت‌ها تمرکز کنند. البته بازیکنان گاهی اوقات احساسی برخورد می‌کنند من صراحتا با آنان صحبت کرده‌ام که این مسائل را از ذهنشان پاک کند.  
 
وقتی اولین بار جام جهانی در برزیل برگزار شد شما دو ساله بودید چیزی به یاد می‌آورید؟

من آن جام جهانی را به یاد نمی‌آورم اما مردم خاطره خوبی از آن روزها ندارند. شکست مقابل تیم اورگوئه یکی از بهترین بازیهای تاریخ فوتبال برزیل است.  
 
در 13 ماه جولای ساعت 16 به وقت محلی چه کار خواهید کرد؟

اول سرود ملی تیم را با افتخار خواهم خواند و امیدوارم بتوانیم بازی خوبی به نمایش بگذاریم و باعث افتخار برزیلی‌ها شویم.
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار