درمان فوری "اختلالات گوارشی"

در ایام عید به دلیل رفتن به دید و بازدید خوردن بسیاری از مواد غذایی شما را به اختلالات گوارشی دچار می‌کند که به راحتی می‌توانید با رعایت نکاتی از این بیماری جلوگیری کنید.

نیره احمدی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در تعطیلات نوروزی که برخی از عوارض که معمولا بعد از دید و بازدیدها افراد به آن دچار می‌شوند، یبوست و اختلالات گوارشی بوده که علت اصلی این مشکل، افراط در مصرف غذا و نیز استفاده زیاد از غذاهای چرب و سرخ کردنی است.

وی افزود: از دلایل مهم دچار شدن به یبوست عدم و یا کمبود استفاده از مواد فیبری است چرا که بهتر است فیبر را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

وی عنوان کرد: در ایام عید نوروز معمولا افراد از میوه و سبزی، حبوبات، سالاد و سایر مواد غذایی حاوی فیبر کمتر استفاده می‌کنند که این قبیل مواد غذایی علاوه بر فیبر، حاوی مواد مغذی مفیدی هستند که تاثیر قابل توجهی در سلامت افراد دارند.

وی در ادامه گفت: یکی از بهترین خواص فیبری غذایی،‌جلوگیری از یبوست و نیز درمان اختلالات گوناگون شایع‌ قرن حاضر است.

وی گفت: مواد غذایی حاوی فیبر، منجر به تسریع عبور غذا از دستگاه گوارش می‌شود و از بروز یبوست به شدت جلوگیری می‌کند.

وی در پایان گفت: خواص دیگری که فیبرها دارند، این است که موجب کاهش چربی‌های نامطلق خون و "تنظیم تعادل فشار خون" می‌شوند و موجب پیشگیری از "بیماری‌های قلبی و عروقی" می شوند چرا که بهتر است در ایام عید مصرف فیبرها را فراموش نکنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: فیبر ، گوارش ، فشارخون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار