"کیوان کثیریان" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فرهنگ و اقتصاد لازم و ملزوم یکدیگرند

"کیوان کثیریان" گفت: فرهنگ و اقتصاد جدا از یکدیگر نیستند بلکه لازم و ملزوم یکدیگرند.

"کیوان کثیریان" منتقد سینما در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فرهنگ نسبت به اقتصاد به خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: فرهنگ از اقتصاد جدا نیست و فرهنگ باید با یک مدیریت درست به استقلال دست پیدا کند و دولت نسبت به فعالیت‌های صورت گرفته از سوی فعالان عرصه هنر تصدی‌گری‌اش را به حداقل برساند و تنها نظارت اجرایی بر روی کارها را داشته باشد.

وی افزود: باید بازار اقتصادی آزاد با چارچوب‌های تعریف شده رونق گیرد تا بازار فرهنگ در بخش خصوصی پررنگ‌تر شود.

کثیریان در خصوص مدیریت‌های سلیقه‌ای تصریح کرد: چارچوب‌های تنگ سلیقه‌ای و کاملاً شخصی که به شدت به فرهنگ لطمه می‌زند باید حذف شود تا آثار فرهنگی بتواند در جامعه رشد کند.

وی ادامه داد: تمامی فعالان عرصه هنر به چارچوب‌های شرع و نظام آگاهی کامل را دارند اما اعتماد نکردن مسئولان و یا سلیقه‌های شخصی باعث توقیف آثار و یا ناتمام ماندن تولیدات می‌شود.

وی در خصوص ورود مردم به عرصه فرهنگ خاطرنشان کرد: اصل 44 به خوبی به این موضوع پرداخته اما متأسفانه واهمه دولت برای اعتماد به بخش خصوصی و ترویج آن مانع از پیشرفت فرهنگ شده است، آزادی بی‌قید و شرط در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود و ایران هم از این قاعده خارج نیست وتمامی دوستان و فیلمسازان به خوبی از خط قرمزها آگاهی دارند و تنها همکاری و همیاری مسئولان گره از این کار خواهد گشود.


انتهای‌پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار