"حسن جوهرچی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آزادی بی‌قید و شرط مانند یک افیون است/ همه ما در کم‌کاری فرهنگ مقصر هستیم

"حسن جوهرچی" گفت: کم‌کاری‌های همه ما، اصحاب رسانه و اصحاب فرهنگ باعث شده که مقام معظم رهبری به طور مکرر تذکر دهند.

"حسن جوهرچی" بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، فرهنگ در اصل از اقتصاد مهمتر است زیرا زیرساخت‌های اجتماعی به طور کلی به فرهنگ مربوط می‌شود البته به نظر من اقتصاد هم می‌تواند راه گشا باشد اما چیزی که در نهایت بر اقتصاد تأثیر می‌گذارد مسائل فرهنگ است.

وی افزود: با توجه به اوضاع به وجود آمده در زمینه فرهنگ به طور قطع ما، اصحاب رسانه، اصحاب فرهنگ، صدا و سیما مطبوعات و نشریات که کاری کرده‌ایم که باعث شده مقام معظم رهبری به طور مکرر تذکر دهند .

جوهرچی عنوان کرد: مقام معظم رهبری با دید باز و ملی خود به ما یادآوری می‌کنند که فرهنگ را جدی بگیریم زیرا فرهنگ مسئله کوچکی نیست.

این بازیگر بیان کرد: با توجه به حساسیت و اهمیت مسائل فرهنگ،‌آزادی بی‌قید و شرط و بی‌ضابطه در عرصه فرهنگ همانند یک افیون است و به راستی نمی‌توان بدون برنامه‌ریزی به سراغ آن رفت و آن را بازگذاشت.

وی عنوان کرد: تشبیه مقام معظم رهبری در رابطه با آزادی بی‌قید و شرط در عرصه فرهنگ به توزیع آزادانه هروئین در بین جوانان تعبیر درستی است و در صورت آزادی فرهنگ باید حد و حدود و تعاریفی برای آن در نظر گرفت و اول باید دانست که تعریف ما از آزادی فرهنگی چیست؟

جوهرچی اظهار داشت: مسئولان ضمن فراهم کردن بستری در این رابطه باید در جهتی حرکت کنند که مسائل فرهنگی در چارچوب و نقطه نظر نظام فرهنگ و جامعه و رهبری باشد.

وی ادامه داد: باید در این زمینه کارهای بزرگی انجام شود نه اینکه به لحاظ فرهنگی هر آنچه را که دلمان می‌خواهد را ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سال نو را به تمام هموطنانم تبریک می‌گویم.

 
انتهای‌پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار