حسن جوهرچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نیروی جوان باسواد می‌خواهیم

سینمای ما نیاز به نیروی جوان با استعداد و با دانش دارد، اگر غیر از این باشد آنها جایی در سینمای ما ندارند.

حسن جوهرچی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص دلیل ماندگاری بازیگران هم نسل خودش نسبت به چند سال اخیر گفت: فکر می‌کنم در درجه اول نبود دانش کافی بین بازیگران تازه‌وارد یکی از دلایل ماندگارنشدن آن‌ها نسبت به هم‌نسلان من است. یعنی زمانی که ما وارد عرصه بازیگری شدیم، برای کسب دانش این حرفه تلاش‌های زیادی انجام دادیم. منتهی به نظر می‌آید بازیگران جوان‌تر نسبت به ما راحت بازیگر می‌شوند و فکر می‌کنند آن اتفاق افتاده. در صورتی که برعکس قضیه اتفاقی که باعث ماندگاری آن‌ها می‌شود، نیفتاده. چون بازیگر شدن راحت و ماندگاری کاری بسیار سخت است. در کل بچه‌های جدید قدر موقعیت به دست آمده را نمی‌دانند.

وی با بیان این مطلب که استفاده از یک بازیگر در طول یک سال در پروژه‌های مختلف به سینما ضرر می‌زند، بیان کرد: استفاده از یک چهره در طول یک سال در فیلم‌های مختلف به سینمای ما ضرر زده. همین است که سالن‌های ما خالی شده است. چون تماشاچی ما کارگردان، بازیگر و قصه جدید می‌خواهد که این را باید از نیروی جوان بگیریم. اما ما نیروی جوان بی‌سواد نمی‌خواهیم. ما نیروی جوان با استعداد و با دانش می‌خواهیم، اگر غیر از این باشد جایی در سینمای ایران ندارند.

جوهرچی در مورد حمایت از فیلم اولی‌ها عنوان کرد: طبیعتا هر ایده جدیدی باید یک حمایت‌کننده داشته باشد اما به این شرط که کارگردان جدید نیز حرفی برای گفتن داشته باشد. امیدوارم محتوای فیلم‌های فیلم اولی‌ها برای جامعه مفید واقع شود و مردم بتوانند این آثار را ببینند و چیزی به آن‌ها اضافه شود.

این بازیگر درباره حاشیه‌سازی برخی فیلم‌ها در جهت فروش و عواقب آن اینگونه بیان کرد: ممکن است اسم یک فیلم با حاشیه‌سازی بر سر زبان‌ها بیفتد اما در نهایت مخاطب است که کیفیت فیلم را تشخیص داده و با آن ارتباط برقرار می‌کند. اگر فیلمی خوب نباشد و هزاران حاشیه اطرافش باشد، عملا نتیجه خوبی نمی‌دهد. پس فیلمی قوی است که با قصه‌ای خوب سالن‌ها را پر کند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار