کاهش "عفونت‌های ریوی" با ضد عفونی دهان

نتایج بررسی اثر ضد عفونی دهان قبل از بیهوشی به میزان عفونت‌های ریوی بعد از عمل جراحی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ارائه شد.

حسن عراقی زاده عضو گروه بیهوشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: طی تحقیق گروهی که به همت کمیته تحقیق دانشجویان گروه میکروب شناسی و گروه بیهوشی، دانشکده پزشکی دانشگاه بقیه الله بررسی‌ها نشان می‌دهد که ضد عفونی دهان قبل از بیهوشی با کاهش معنی دار تب و علائم تنفسی همراه است.

وی با بیان این پیشنهاد که ضدعفونی دهان بیماران 10 دقیقه قبل از بیهوشی عمومی، همراه با لوله گذاری تراشه به صورت روتین انجام شود، تاکید کرد: بروزعفونت‌های ریوی با افزایش هزینه‌های درمان، کاهش روند بهبودی بیماران و شکست درمان همراه است که در این زمینه انجام اقداماتی جهت پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های ریوی یک اولویت مهم است.

حسن عراقی زاده در خصوص روش کار در مورد تحقیق مذکور گفت: در این مطالعه دو گروه مورد و شاهد از بین بیماران عمل جراحی اکتیو با بیهوشی عمومی همراه با لوله گذاری تراشه به صورت 105 نفر داوطلب انجام شد که در گروه مورد، قبل از لوله گذاری تراشه حدود 3 میلی لیتر محلول دهانشویه برای ضد عفونی دهان استفاده شد.

وی اظهار داشت: معیار ابتلا به عفونت‌ ریوی شامل تب سرخه، درد قفسه سینه و سردرد و خلط است و بررسی‌ها نشان داده است که با وجود اینکه مصرف سیگار در گروه شاهد 8 درصد و در گروه مورد 26 درصد بوده، با این حال بروز تب در گروه شاهد 20 درصد و در گروه آزمون 4 درصد است.

انتهای پیام/
برچسب ها: عفونت ، ریوی ، دهان ، ضدعفونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار