گزارش/ قضا در هفته‌ای که گذشت؛

از بازداشت ضارب «شهید خلیلی» در مرزهای شرقی کشور تا اجرای مقدمات حکم اعدام عاملان ترور دادستان زابل

مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا طی هفته‌ای که گذشت از جمله، بازداشت ضارب «شهید خلیلی» در مرزهای شرقی کشور، سفر وزیر دادگستری به عراق، هماهنگی و تعامل مردم و مسئولین تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی، اجرای مقدمات حکم "اعدام" عاملان ترور دادستان زابل، انصراف قضات دیوان عالی کشور از دریافت یارانه، حضور سراج در دومین مجمع بین‌المللی مبارزه با فساد بغداد و ... بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله، بازداشت ضارب «شهید خلیلی» در مرزهای شرقی کشور، سفر وزیر دادگستری به عراق، هماهنگی و تعامل مردم و مسئولین تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی، اجرای مقدمات حکم "اعدام" عاملان ترور دادستان زابل، انصراف قضات دیوان عالی کشور از دریافت یارانه، حضور سراج در دومین مجمع بین‌المللی مبارزه با فساد بغداد و ... مهمترین اخبار قضا در هفته‌ گذشته بود.

** آيت‌الله "صادق آملی لاریجانی" رئیس قوه قضایه در آخرین روزهای سال 92 در مراسم تحلیف جمعی از کارآموزان قضایی گفت: قضات و كارآموزان قضايي هم بايد به قانون و هم به فتاوای فقهي احاطه كاملي داشته باشند تا در صدور رأی بتوانند رأی عادلانه‌ای صادر كنند.

اجازه ندهید کانون‌های قدرت و ثروت شما را از مسیر حق و عدالت منحرف کنند

رئيس قوه قضاييه خطاب به قضات گفت: اجرای عدالت وظیفه همه قضات است، اجازه ندهید کانون‌های قدرت و ثروت شما را از مسیر حق و عدالت منحرف کنند.

** ضارب شهید خلیلی در سال 90 دستگیر شد اما به علت مجروحیت این طلبه آمر به معروف، دادگاه دیه جراحت برای ضارب صادر کرد اما اکنون با توجه به شهادتش، موضوع تغییر کرده و پزشکی قانونی باید اعلام کند که فوت وی بر اثر جرح است یا خیر که در صورت تایید، جرح به قتل تبدیل می‌شود.




بازداشت ضارب «شهید خلیلی» در مرزهای شرقی کشور


ضارب شهید«علی خلیلی» که درصدد خروج غیرقانونی از مرزهای شرقی کشور بود، بازداشت شد.

** وزير دادگستری كشورمان در اين سفر علاوه بر ديدار با همتای عراقی خود، با ديگر مقامات ارشد عراقی از جمله نوری مالكی نخست وزير و همچنين رئیس مجلس اين كشور ملاقات و در خصوص روابط في مابين بحث و گفتگو می‌كند.




سفر وزیر دادگستری به عراق


وزير دادگستری كشورمان به دعوت همتای عراقی خود برای تبادل نظر در خصوص لازم‌الاجرا شدن موافقتنامه انتقال محكومين به حبس و ترتيبات اجرايي آن ميان جمهوری اسلامی ايران و عراق یه این کشور سفر می‌کند.

** حجت‌الاسلام والمسلمین«محمدجعفر منتظری» در نخستین جلسه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری که امروز هجدهم فروردین ماه برگزار شد ضمن تبریک سال نو به همکاران، گفت: امیدوارم بتوانیم در مسیر کسب رضایت خداوند متعال و جلب توجهات صاحب ولایت عظما حضرت بقیه الله و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری گام برداریم و نسبت به کشور، ملت و نظام مقدس‌مان، آنچنان که وظایف شهروندی ما اقتضا می‌کند، ادای وظیفه کنیم.




هماهنگی و تعامل مردم و مسئولین تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی است

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: اگر خواهان پیشرفت کشور و ارتقاء آن هستیم، باید در این فراخوان عمومی شرکت کنیم و اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار امسال مستلزم هماهنگی و تعامل مردم و سه قوه با یکدیگر است.

**شهید "موسی نوری قلعه" به همراه راننده‌اش پانزدهم آبان ماه سال گذشته هنگام عزیمت به محل کار از سوی افراد ناشناس با شلیک چند گلوله به شهادت رسید.




اجرای مقدمات حکم "اعدام" عاملان ترور دادستان زابل

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان از تایید حکم اعدام عاملان ترور دادستان زابل و فراهم کردن مقدمات اجرای حکم آنان خبر داد.

**با پيشنهاد آیت‌الله محسنی گرکانی رياست ديوان عالی كشور تمامی قضات عالی رتبه ديوان عالی كشور از ثبت نام دريافت يارانه‌ها انصراف دادند.





قضات ديوان عالي كشور انصراف خود را از دريافت يارانه اعلام کردند

** دومین اجلاس بین‌المللی بغداد توسط کمیسیون درستکاری و مبارزه با فساد عراق و با همکاری دفتر برنامه توسعه سازمان مل متحد (UNDP) با موضوع محوری مبارزه با فساد، و تحت عنوان " بازگرداندن‌اموال مسروقه ناشی از فساد، صیانت از کرامت‌ انسانی و بازسازی کشور"، 20 و 21 فروردین در بغداد برگزار می‌شود.




سراج در دومین مجمع بین‌المللی مبارزه با فساد بغداد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای حضور و سخنرانی در دومین مجمع بین‌المللی مبارزه با فساد بغداد عازم عراق شد.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار