گزارش باشگاه خبرنگاران از ماجرای ثبت‌نام هدفمندی یارانه‌ها/

سودجویانی که پایشان به ثبت‌نام هدفمندی یارانه‌ها هم باز شد

متقاضیانی که آرام و قرار ندارند، سایتی که هر 15 دقیقه یک بار هنگ کرده و قطع می‌شودو صدای افرادی که بیرون کافی‌نت ایستاد‌ه‌اند "پس کی نوبت ما می‌شود" در می‌آید. هنوز مشکل صف‌های طولانی و سایت حل نشده که بازار سیاه ثبت‌نام با موجی از افراد سودجو دیده می شود.

گزارش میدانی خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از ثبت نام فاز دوم هدفمندی یارانه ها حاکی از ان است که همزمان با آغاز ثبت‌نام مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، صف‌های طولانی در سرتاسر شهر به وجود آمده و اختلال سامانه رفاهی نیز به مشکلات دامن زده است.

اکنون پس از گذشت چند ساعت از ثبت‌نام متقاضیان، همچنان امکان دسترسی به سایت کند است.

در حالی که مسئولان وعده ثبت‌نام راحتی را برای متقاضیان داده‌اند اما گزارش میدانی خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سطح شهر حاکی از آن است که صف‌های طولانی و اختلال در سیستم همه را کلافه کرده است.



3 هزار و 500 تومان مبلغی است که وزارت ارتباطات تعیین کرده بود،‌متقاضیان برای ثبت‌نام بپردازند ،‌ اما انگار افرادی انصاف به خرج نداده و خلاف وعده مسئولان و هشدارهای آنها اقدام به ایجاد بازار سیاه ثبت‌نام در مراکز آزاد کرده‌اند.

5 هزار تومان به بالا مبلغی است که افراد سودجو از مردم دریافت می‌کنند و به قول خودشان کار خیری برای هموطنان خود انجام داده‌اند!!!

بر اساس گزارش خبرنگار ما از سطح شهر، این افراد جدا از دریافت مبالغی اضافی،‌ از اطلاعات شخصی افراد نیز سوءاستفاده می‌کنند.

این گزارش می‌افزاید، خانمی 45 ساله که از صبح برای ثبت‌نام به کافی‌نت مراجعه کرده می‌گوید: تا این لحظه که برای ثبت‌نام از خانه خارج شده‌ام هنوز سایت رفاهی با مشکل مواجه است و نگران ثبت‌نام هستم که آیا باز هم فرصت دارم یا خیر؟

با آنکه مسئولان لحظه به لحظه اعلام می‌کنند که مشکل سایت حل خواهد شد اما باز هم موج نگرانی‌ها وجود دارد و متقاضیان خواستار پاسخگویی بیشتر از سوی آنان هستند.
 
 
***متقاضیان فرم های کاغذی پر می‌کنند


 
گزارش ارسالی از وضعیت ثبت نام در شهرها و استانهای مختلف کشور هم نشان می هد که مشکلات سایتی تنها به استان تهران مربوط نمی شود و استانهای دیگر نیز با این مشکل مواجه هستند.
 
گزارش ها می افزاید: بروز مشکل در سامانه موجب روی اوردن مردم به فرم های کاغذی شده به طوریکه کافی نت ها و مرکز ثبت نام در حال پر کردن این فرم ها و دریافت اطلاعات متقاضیان هستند

 
**"سایت در حال به روز شدن است"


 
جمله "سایت در حال به روز شدن است" بارها و بارها جلوی چشمان متقاضیان خودنمایی می کند و نگرانی برای جاماندن از ثبت نام را بیشتر و بیشتر می کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۵۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
آخه یکی نیست بگه چرا نگفتین کسانی که میخوان انصراف بدن فقط برن ثبت نام کنن!!؟چرا اون 1 میلیون 2 میلیون نفر رو فقط نکشوندین پای اینترنت؟؟؟!چرا 72میلیون نفر رو وادار به ثبت نام کردین!!!؟خود همین ثبت نام در دفاتر پستی، پست بانک ها و غیره هم کلی پول تو جیب کرد!درضمن ثبت نام به این مختصری که فقط کد ملی و مسکن و حقوق رو میخواست با یه سامانه پیامکی هم قابل اجرا بود!!!؟...
Iran (Islamic Republic of)
مهدي ورمزيار
۱۰:۴۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۳
سلام خسته نباشيداگرتعدادخانواررااشتباه زده باشيم چه راهي براي اصلاح دارد
Germany
کلافه
۰۲:۳۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۳
ما کلافه شدیم،
آقای روحانی، رئیس محترم، این سایت، آن سایتی که قولش را به مردم دادید نبود،

خواهشمندیم خود را اصلاح کنید تا ما نیز الگو بگیریم.

از صبح تا الان خراب بود،الانم میگه مهلت شما الان نیست. (((خجالت دارد)))
Iran (Islamic Republic of)
امیر علی
۲۲:۵۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
من کمال تشکر را از دولت و اینترنت شرکت مخابرات دارم من دو خانوار را در کمتر از 5 دقیقه ثبت وپیامک را هم بلافاصله دریافت کردم.
Iran (Islamic Republic of)
کمال
۱۸:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
سلام
اگر اشتباهی در ثبت اطلاعات پیش آمد برای اصلاح چه باید کرد.
مثلا تعدای اعضای خانوار را اشتباه وارد کردیم برای اصلاح چه بایدکرد
Iran (Islamic Republic of)
هروند
۱۸:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
از نصف شب تا الان میخوام ثبت نام کنم ولی نمیشه...همش میگه تعداد افراد خانوار با افراد لیست یکی نیست...
Iran (Islamic Republic of)
mohsen
۱۷:۰۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
سلام وارد سایت رفاهی که میشی پیغام میده که لطفآ ساعت و تاریخ سیستم خود رادرست کنید در حالی که ساعت و تاریخم به میلادیه درست هم هست چیکار کنم ؟ لطفآ راهنمایی کنید
آخرین اخبار