زارعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"پالایشگاه‌"های نفتی را گسترش دهیم

برای رسیدن به ارزش افزوده بالاتر باید پالایشگاه‌ها را گسترش و نفت را به محصولات گوناگون تبدیل کنیم.

غلام محمدزارعی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: با فعال شدن ظرفیت‌های درونی کشور و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها، مسبب تولیدثروت و درآمد می‌شویم که از این طریق می‌توانیم نیاز به واردات را کاهش دهیم.
 
وی افزود: در بخش پتروشیمی محصولات متنوعی مورد استفاده زندگی روزمره می‌باشد که با استفاده از قابلیت‌ها و گسترش تولید، در واقع باعث تبلور اقتصاد مقاومتی در این بخش می‌شود.
 
زرارعی در این رابطه پیشنهاد کرد: باید از خام‌فروشی صرف‌نظر کنیم و به محصولات و فرآورده‌های نفت و گاز و خوراک موردنیاز پتروشیمی توجه کنیم.
 
وی ادامه داد: درصنعت پتروشیمی، محصولات پایین‌دستی از اهمیت خاصی برخوردار است که باید به صورت‌های گوناگون تولید شود.
 
وی در خصوص گسترش تولیدات نفتی تصریح کرد: برای رسیدن به ارزش افزوده بالاتر باید پالایشگاه‌ها را گسترش و نفت را به محصولات گوناگون تیدیل کنیم و اگر نفت خام را عرضه و محصولات مورد نیاز را با قیمت بالاتری دریافت کنیم، در واقع بی‌توجهی به کیان اقتصاد مقامتی در خصوص نفت است.
 
***صادرات منطقه ای در گرو محصولات فرآوری شده
 
در ادامه علی‌اکبر ناصری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راه برون‌رفت از مشکلات پیش‌آمده در اقتصاد است.
 
ناصری افزود: با محصولات فرآوری شده کمبود ارز و واردات کاهش می‌باد و صنعتگران واحدهای تولیدی باید توجه داشته باشند که مواد را از محصولات فرآوری شده داخل تأمین کنند،‌تا به صادرات منطقه‌ای منجر شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: گسترش ، پالایشگاه ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار