انتقاد نمايندگان کنگره آمريکا از ترکيه به علت کشتار ارامنه در لاذقيه

شماری از نمایندگان کنگره آمریکا از ترکیه به علت نقش این کشور در حمایت از جبهه وهابی تروریستی النصره در کشتن ارامنه و علوی‌ها در شهر مرزی کسب در شمال لاذقیه سوریه انتقاد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه اینترنتی خبری نهرین نت؛  آدام شیو ، آن چو و جیم کاستا از دیگر نمایندگان کنگره خواستند تحقیقی را درباره نقش ترکیه در حوادث شهر مرکزی کسب و حمایت آنکارا از جنگجویان تندروی _ جبهه وهابی النصره- که به ارامنه و دارایی های آنها در این منطقه حمله کردند آغاز کند.
جبهه وهابی النصره که مورد حمایت مالی و لجستیکی ترکیه و سازمانهای اطلاعاتی عربستان و اردن است نبردی را در لاذقیه با نام نبرد انفال آغاز کرده و به شهر مرزی کسب سوریه حمله کرده است.
نیروهای ارتش سوریه توانسته اند ضربات سنگینی به این گروهها وارد کنند اما ترکیه با حملات توپخانه ای و تانکها و سرنگون کردن یک فروند جنگنده ارتش سوریه که گروههای تروریستی را تعقیب می کنند به یاری این گروهها آمد و آنها توانستند بار دیگر به شهر کسب وارد شوند و ساکنان آن از جمله شماری از ارامنه را بکشند.
آدام شیو گفت به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نگرانی خود را درباره حوادث کسب اعلام کرده و منتظر توضیحات درباره حوادث روی داده در این منطقه و نقش آنکاراست.
براد شیرمن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نیز خواستار تحقیق درباره نقش ترکیه در حمایت از گروههای مسلحی شده است که به روستای مرزی کسب حمله کردند.
شیرمن به یک شبکه رادیویی آمریکا گفت واشنگتن باید تلاش کند در سوریه هرچه سریعتر آتش بس برقرار کند.
وی افزوده است ما امیدواریم اگر برقراری صلح و انسجام جدید در سوریه ممکن نیست دست کم در این کشور آتش بس شود تا جلوی کشتن شمار زیادی از مردم گرفته شود.
شیرمن گفت آنکارا باید به ارامنه کمک کند تا به خانه های خود بازگردند و واشنگتن باید به ساکنان این شهر که در سوریه یا ترکیه آواره شده اند کمک کند.
وی تصریح کرد ما اکنون می دانیم که ترکیه به برخی عناصر تندرو و مخالفان میانه روی نظام بشار اسد پناه داده است و مواضع و رفتارهای آنها در قبال مسیحیان و علوی ها و دیگران بزرگتر از آن است که به آرامی از کنار آن عبور شود.
جیم کاستا عضو مجلس نمایندگان آمریکا از دولت این کشور خواست از ارامنه سوریه حمایت کند. وی گفت واشنگتن باید فشارها به آنکارا را افزایش دهد تا جلوی حملات گرفته و از اقلیتها در سوریه حمایت شود.
آن چو نیز گفته بود جمهوریخواهان و دموکراتها باید پیش نویس قانون تعیین یک فرستاده آمریکایی در امور نظارت بر اوضاع اقلیتها در خاورمیانه را که با وضع بسیار بدی روبرو هستند فعال کند و به سرعت این پیش نویس را تصویب کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار