رییس سازمان غذا و دارو خبر داد

کاهش چشمگیر قیمت تجهیزات پزشکی تا پایان سال

دکتر دیناروند با بیان اینکه امسال ثبات قیمت تجهیزات پزشکی آغاز شده گفت: طی مذاکرات صورت گرفته با سازمان‌های بیمه کل هزینه این تجهیزات تحت پوشش بیمه‌ای قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو امروز 24 فرودین در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرایط معقولی در حوزه دارو در کشور ایجاد شده گفت: وضعیت دارو در سال گذشته نامناسب بود ولی امسال آرامش به حوزه دارو برگشته است و به سمتی حرکت می‌کنیم که دغدغه مردم را در حوزه دارو کاهش دهیم و از سوی دیگر به سمت ثبات قیمت دارویی در حرکت هستیم.

وی با بیان اینکه تا پایان نیمه اول سال افزایش قیمت در خصوص داروهای تولید داخل نخواهیم داشت، افزود: مسئله بعدی ایجاد امنیت غذایی است باید توجه داشت که برنامه‌هایی که برای امنیت و سلامت مواد غذایی بوده در این سالها توجه خوبی صورت نگرفته است ولی امسال در تلاش هستیم که این برنامه‌ها را مجددا احیا کنیم.

در همین راستا اهدای نشان ایمنی و سلامت به مواد غذایی سالم به منظور تشویق برای تولید فرآورده‌های سالم در دو نوبت اردیبهشت و مهرماه در دستور کار قرار گرفته است.

دیناروند به حوزه تجهیزات پزشکی اشاره و عنوان کرد: کار بزرگی که در سال 93 در حوزه تجهیزات پزشکی شروع کرده‌ایم ثبات قیمت این تجهیزات است که برنامه‌های این امر از هفته گذشته شروع شده و تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: "اجرای فاز دوم هدفهمندی یارانه‌ها" کمک زیادی به کاهش قیمت تجهیزات پزشکی می‌کند به طوری که شاهد کاهش قیمت چشم‌گیر تجهیزات پزشکی به خصوص تجهیزات قلبی عروقی، اروتوپدی و چشمی خواهیم بود در واقع کاهش قیمت‌ها در حدی خواهد بود که با توجه به مذاکراتی که با سازمان‌های بیمه‌ای انجام شده کل هزینه این وسایل تحت پوشش کامل بیمه قرار می‌گیرد.
 
رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: بازار نابسامان تجهیزات پزشکی به دلیل نبود ابزار قیمت‌گذاری است که با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته و با ایجاد یک ابزار قیمت‌گذاری در کشور این حوزه ساماندهی خواهد شد و این سخت‌گیری‌ها به حدی خواهد بود که اگر شرکتی قیمت‌های ابلاغی سازمان را اجرا نکند از حق فروش حذف خواهد شد.

دیناروند تاکید کرد: بعد از برنامه‌های مناسب برای ساماندهی این حوزه، قیمت‌ها در سایت سازمان درج خواهد شد و بیمارستان‌ها موظفند قیمت ابلاغی را به بیمار بدهند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: تجهیزات ، پزشکی ، دارو ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار