هدف مرکز خدمات اجتماعی ارتقای مشارکت شهروندان است

مدیر مرکز رفاه و خدمات اجتماعی منطقه یک گفت: هدف مرکز رفاه و خدمات اجتماعی منطقه یک ارتقای مشارکت شهروندان، سازمان‌های مردم‌نهاد و کانون‌های محلی در سطح منطقه است.

مجید سعادتمندی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: مشارکت اجتماعی فرآیندی است که از طریق آن اجتماع، جماعت یا گروه به هم می‌پیوندند تا عملکردهای مورد انتظار را به اجرا درآورند و این یکی از وظایف مرکز رفاه و خدمات اجتماعی است.
 
وی بیان کرد: 10 کارگروه در منطقه یک در مرکز رفاه و خدمات اجتماعی در حال فعالیت هستند که هر کارگروه متشکل از گروه‌های سمن است.
 
مدیر مرکز رفاه و خدمات اجتماعی منطقه یک افزود: هر کار گروه متشکل از گروه‌های "سمن‌"ها است کارگروه‌های در حال فعالیت در منطقه شامل محیط زیست، خیریه، خدمات اجتماعی، امداد و نجات و موارد دیگر است.
 
سعادتمندی اظهار داشت: از جمله پیامدهای از هم‌پاشیدگی محلات را می‌توان در کمرنگ شدن سرمایه‌ اجتماعی، یعنی عدم احساس تعلق و وابستگی به محل و محله زندگی، عدم اعتماد متقابل و عدم احساس مسئولیت در قبال شرایط و مسئولیت‌های اجتماعی مشترک مشاهده نمود.
 
وی خاطرنشان کرد: شبکه‌سازی سازمان‌های مردم‌نهاد ( NGOو ‍‍‍CBO) مداخله‌گر در برنامه‌های مدیریت شهری، بسترسازی به منظور ایجاد مشارکت آحاد مردم،‌ اثربخشی، بهره‌وری و صرفه‌جویی در برنامه‌های شهری با جلب مشارکت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد،‌ ارتقای سطح مهارت سازمان‌های مردم‌نهاد از جمله اهدف سمن‌ها است.
 
انتهای پیام/
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار