درهای تیم ملی اسکی به روی همه باز است

گام بلند فدراسیون اسکی، هیئت‌های شهرستاني را وارد گود کرد

اگر چه این به یک باور عمومی تبدیل شده بود که اسکی مختص شمشکی‌ها و دیزینی‌هاست، اما نگاه گسترده سرپرست فدراسیون اسکی، نوید بخش سهم دهی هر چه بیشتر در آینده به استعدادهای شهرستانی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران یکی از دغدغه‌های هر فدراسیون ورزشی توزیع سهمیه‌های تیم ملی در میان کلیه استان‌های کشور است. دغدغه ای که در ورزش اسکی حتی بیشتر از سایر رشته‌ها احساس می شود.

سرپرست فدراسیون اسکی به خوبی با این دغدغه آشناست و در همان نخستین مرحله فدراسیون در سال 93، درهای تیم ملی را به روی همه باز اعلام کرد.

اگر چه لیستی 16 نفره از قهرمانان لیگ و مسابقات داخلی به عنوان اعضای اولیه تیم ملی آلپاین معرفی شدند اما رویکرد طالبی و گام بزرگی که برداشت این نوید را به هیئت‌های شهرستانی سراسر کشور می‌دهد که می‌توانند استعدادهای ناشناخته خود را به تیم ملی معرفی کنند تا امثال فروغ عباسی‌ها در تیم ملی انگشت شمار نباشند. اسکی باز جوان شیرازی که از هیئت اسکی استان فارس با درخشش خود پیراهن تیم ملی را بر تن کرد و این را به اثبات رساند که اسکی مختص شمشکی‌ها و دیزینی‌ها نیست.

ناصر طالبی که در همین مدت قریب به 4 ماه حضورش به عنوان سرپرست در فدراسیون اسکی در کنار ادامه برنامه‌های از پیش تعیین شده فدراسیون به ورزش پایه قهرمانی و برنامه‌های توسعه ای اسکی و ترویج این رشته در سراسر کشور اهمیت زیادی می‌دهد معتقد است هنوز راه زیادی باقی مانده تا بگوییم به آنجا که می‌خواهیم رسیده‌ایم.

طالبی در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: رویکرد فدراسیون اسکی حمایت همه جانبه از توسعه ورزش اسکی در سراسر کشور است. معتقدم از همین حالا باید به فکر فصل اسکی بود. نگاه ما این است که با توجه به شرایط اقلیمی و جوی و ظرفیت‌های موجود در کلیه استان‌های کشور توزین مناسبی در تیم ملی به وجود آوریم.

سرپرست فدراسیون اسکی درهای تیم ملی را به روی همه باز اعلام کرد و گفت: باید تمام ورزشکاران درگیر فعالیت ورزشی شوند و زمینه برای ورود آن‌ها به تیم ملی فراهم باشد، همین جا به همه هیئت‌های اسکی کشور و اسکی بازان اعلام می‌کنم که درهای تیم ملی تا مرحله نهایی گزینش بسته نمی‌شود.



*توجه آمادگی جسمانی ورزشکاران از اولویت های ماست

سرپرست فدراسیون اسکی به ضعف آمادگی جسمانی در میان ورزشکاران اشاره کرد و گفت: ورزش اسکی نیاز به ساختار شناسی، بدنه سازی و تیپ شناسی دارد.

اسکی بازان باید درطول زمانی که برف نداریم و نمی‌توانیم از پیست‌ها به نحواحسن استفاده کنیم روی فاکتور جسمانی خود کار کنند. معتقدم به عنوان مثال یک اسکی باز آلپاین باید بتواند 180 درجه روی پاهایش بنشیند. استقامت، توان، قدرت و چابکی همگی فاکتورهای لازم برای یک اسکی باز وبه طور کلی یک ورزشکار هستند.

* برای جذب ملی‌پوش به همه هیئت ها فراخوان می‌دهیم

سرپرست فدراسیون اسکی ادامه داد: در کنار برنامه‌های فدراسیون می بایست بررسی‌های لازم روی عملکرد اسکی بازانمان در المپیک وبازی‌های آسیایی را داشته باشیم حتی در قهرمانی جوانان در بازی‌های آسیایی باید نقاط ضعفمان شناسایی شو.د و درصدد برطرف کردن آن‌ها باشیم.

وی بیان کرد: در این چند ماه تمام اسکی بازان کشور می‌توانند تمرین کنند و خود را به آمادگی مطلوب برسانند تا در آغاز فصل اسکی مربی خارجی بسیار خوبی دعوت کنیم و با ارائه فراخوان به سراسر هیئت‌های کشور ملی‌پوشان را انتخاب کنیم.

وی تصریح کرد: همان طور که چند سال پیش الکساندر مربی صحرانوردی ایران از میان ورزشکاران با آمادگی جسمانی بالا اسکی بازان تیم ملی را انتخاب کرد حالا نیز سعی داریم تا همه استعدادهای کشور دیده شوند و تعصب روی نام و واژه و اسامی نباشد.

سرپرست فدراسیون اسکی تداوم قهرمانی را دشوارتر از کسب خود قهرمانی می‌داند: از نظر من قهرمان المپیک 30 ثانیه قهرمان است و زمانی که از سکو پایین بیاید قهرمانی‌اش تمام می‌شود و باید به فکر تداوم و تکرار این موفقیت باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست فدراسیون اسکی در خصوص تیم‌های ملی سهم دهی به هم توانمندان و علاقمندان است و می‌خواهیم اسکی بازانی هم چون فروغ عباسی از دل هیئت های اسکی سراسر کشور بیرون آمده وبه جمع ملی‌پوشانمان بپیوندند تا شاهد رشد و پیشرفت هر چه بیشتر تیم‌های ملی‌اسکی باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: اسکی ، طالبی ، شمشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۰۸ ۰۷ تير ۱۳۹۳
توی این چهار ماه همه این اتفاقات افتاد ؟؟؟؟ راستی شمشکی و دیزینی ها انحصار طلب بودند ولی با گسترش اسکی و آشنا شدن مردم با این ورزش به همه گیر شدن آن کمک کرد نه سرپرست فدراسیون که جوری وانمود میکنه متخصص بوکس و قایقرانیه
آخرین اخبار