لیون فرانسه از نظر تاریخی به اصفهان بسیار شبیه است

خبرنگار روزنامه فرانسوی لاکروا گفت: لیون فرانسه از نظر تاریخی به اصفهان بسیار شبیه است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از روابط عمومی معاونت هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان، خانم Agnes Rotive خبرنگار روزنامه لاکروا در دیدار با سرپرست روابط بین‌الملل شهرداری اصفهان اظهار کرد: شهر اصفهان شهری بسیار زیبا و دیدنی است و آن را از منظرهای تاریخی و میراثی بسیار شبیه به شهر لیون فرانسه دانست و هر دوی این شهرها در مسیر جاده ابریشم قرار داشته و سکونتگاه افرادی از ادیان الهی مختلف هستند.

روتیول به بازدید خود از محله جلفا و دیدارش با شهروندان ارمنی اصفهان اشاره کرد و در ادامه بیان کرد: روزنامه لاکروا بزرگترین روزنامه کاتولیک فرانسه است که در پاریس منتشر می‌شود.

وی تاکید کرد: هدف از سفر من جمع‌آوری اطلاعات در خصوص شهر اصفهان و بویژه اقلیت‌های دینی و مذهبی ساکن در این شهر برای بخش تابستانی روزنامه لاکروا است که به مسائل فرهنگی کشورها می‌پردازد.

مشاور عالی شهردار اصفهان نیز به توضیحاتی پیرامون موقعیت جغرافیایی، پیشینه اصیل و غنی تاریخی و ظرفیت‌های کلانشهر اصفهان از لحاظ فرهنگی، مذهبی، هنری، علمی، گردشگری و میراث فرهنگی ناملموس پرداخت و گفت: ارتباط بسیار دوستانه و زندگی مسالمت‌آمیزی بین ادیان الهی در اصفهان وجود دارد به نحوی که در گذشته مکان‌هایی به نام صفاخانه در این شهر وجود داشته که افراد از ادیان مختلف در آنجا گرد هم می آمدند.

مهدی جمالی‌نژاد اضافه کرد: در فضایی کاملا آرام مباحث فلسفی مد نظر خود را با یکدیگر به بحث و گفت‌وگو می‌گذاشتند و اکنون نیز دبیرخانه گفت‌وگوی ادیان الهی محلی است با همان کاربرد، در حالی که چنین اماکن راهبردی را در کمتر کشوری از جهان سراغ داریم.

وی رویکرد اصلی امور بین‌الملل شهرداری اصفهان را دیپلماسی فعال شهری بیان کرد و داشتن خواهرشهرهای متنوع و عضویت شهر اصفهان در چندین سازمان تخصصی بین‌المللی را از نشانه‌های اهمیت دیپلماسی شهری دانست.

این مشاور در پایان این دیدار با اشاره به تشابهات بین دو شهر لیون فرانسه و اصفهان ایران ابراز امیدواری کرد که با انعکاس این شباهت‌ها و ظرفیت‌های دو شهر در روزنامه‌های کشور فرانسه خصوصا روزنامه لاکروا فرآیندهای خواهرخواندگی این دو شهر تسریع شود.

شایان ذکر است خانم Agnes Rotivel مدت 20سال است که در دفتر روزنامه "La Croix" سرویس بین‌الملل بخش خاورمیانه فعالیت می‌کند، این روزنامه در پاریس به چاپ می‌رسد.

برچسب ها: لیون ، فرانسه ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار