سنندج/

توسعه صنایع تبدیلی محصولات دامی در کردستان

با توسعه صنایع فرآوری، تبدیلی و بسته بندی محصولات دامی در کردستان می توان سهم بیشتری از نیاز بازارهای مصرف داخل و خارج از استان را تأمین کرد.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، زاهدی، امروز در بازدید از کشتارگاه صنعتی سنندج،گفت: کردستان به دلیل دارا بودن شرایط مناسب جغرافیایی، مراتع، اراضی غنی کشاورزی و منابع طبیعی از ظرفیتهای فراوانی برای توسعه صنعت دام و طیور برخوردار است.

وی با ذکر این نکته که باید از پتانسیل های موجود نهایت استفاده را به عمل آورد، افزود: کردستان از گذشته به عنوان یکی از استان های مهم در زمینه دامپروری مطرح بوده و همواره به عنوان تأمین کننده بخش عمده ای از نیاز محصولات و تولیدات دامی کشور به شمار رفته است.

 وی افزود: این کشتارگاه در حال حاضر با ظرفیت کشتار بیش از یک هزار و ۱۰۰ رأس دام سبک و سنگین و فراهم کردن فرصت اشتغالزایی۱۷۰ نفر به صورت مستیقم و نیز ۴۰۰ نفر به طور غیرمستقیم یکی از واحدهای مهم و تاثیرگذار در بخش توسعه صنعت فراوری دام استان به شمار می رود.

 زاهدی افزود: راه اندازی کشتارگاه صنعتی متناسب با استانداردهای موجود به عنوان یکی از حلقه های مهم زنجیره تولید دام نقش مهم و تاثیر گذاری در توسعه اقتصادی و رونق بخشیدن به صنعت کشاورزی و دامپروری استان خواهد داشت.

 استاندار کردستان با اشاره به اینکه وجود سیستم های پیشرفته ذبح، سردخانه و نگهداری دام های کشتار شده از مزیت های مهم این کشتارگاه است، خاطر نشان کرد: در صورت تکمیل خطوط تولیدی باقی مانده، این واحد صنعتی تأثیر فراوانی در تأمین گوشت و محصولات دامی و پروتئینی سلامت مورد نیاز مردم استان و دیگر استان های همجوار خواهد داشت./

انتهای خبر/س
برچسب ها: محصول ، دامی ، راس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.