بیماری در کمین کودکان ساکن مناطق آلوده

در اصل آلرژی ژنتیکی است اما روش تغذیه و دیگر عوامل از جمله آلودگی هوا در ایجاد آلرژی دخیلند به طور مثال کودکانی که ساکن مناطق آلوده باشند احتمال ایجاد آلرژی در آنها بیشتر است.

دکتر سهیلا آل یاسین فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: معمولا آلرژی بهاری به صورت عطسه‌های مکرر، آبریزش، خارش و گرفتگی بینی و گاهی در چشم خارش، قرمزی و اشک است و ممکن است با سرماخوردگی اشتباه گرفته شود اما تفاوت آلرژی با سرماخوردگی در این است که حساسیت معمولا با تب همراه نبوده و علائم را در طولانی مدت نشان می‌دهد و هفته‌ها طول می‌کشد.

دکتر آل یاسین با بیان اینکه اصل آلرژی ژنتیکی است، افزود: عوامل دیگر از جمله تغذیه و آلودگی هوا نیز در ایجاد آلرژی دخیلند و کودکانی که در معرض آلودگی هوا قرار دارند امکان مبتلا شدن به آلرژی در آینده در آنها بیشتر است.

دکتر آل یاسین اظهار کرد: بیشترین علت آلرژی بهاری نسبت به گرده‌ها است، البته بعضی از افرادی که آسم دارند و به گرده حساسند ممکن است در بهار بیماریشان تشدید شود.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه پیشگیری در مورد حساسیت به گرده سخت است زیرا گرده با باد کیلومتر‌ها حرکت می‌کند و در تمام فضا‌ها و هوا‌ها وجود دارد بنابراین توصیه می‌شود که فرد در و پنجره را بسته نگه دارد و به طور مرتب لباس خود را تعویض کرده و بعد از برگشتن به منزل دست و صورتش را شستشو دهد و از تهویه کننده هوا کمک گرفته و با سرم نمکی بینی خود را شستشو دهد.

دکتر آل یاسین در پایان افزود: چنانچه افراد با پیشگیری و درمانهای ابتدایی درمان نشوند با روش ایمونوتراپی یعنی درمان با استفاده از سیستم ایمنی بدن بین ۷۰ تا۸۰ درصد قابل درمانند و با تزریق منظم ماهیانه و قطره‌ها و قرصهای مخصوص که توسط پزشک معالج تجویز می‌شود و بعد از ۳ تا ۴ سال روند بیماری در افراد متوقف می‌شود و درمان می‌شوند.



انتهای پیام/
برچسب ها: آلرژی ، آسم ، آلودگی هوا ، تب ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار