به علت مشکلات ناشی از بحران اقتصادی؛

ایتالیایی‌ها در مصرف "نان" هم صرفه جویی می‌کنند

ایتالیایی ها به علت مشکلات ناشی از بحران اقتصادی،‌ حتی در مصرف نان نیز صرفه جویی کرده و نان مانده مصرف می کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی ویتا، سازمان خواربار و کشاورزی ایتالیا در تازه ترین گزارش خود درباره تاثیر بحران اقتصادی بر شیوه زندگی مردم این کشور، اعلام کرده است، از هر 10 شهروند ایتالیایی،‌ بیش از چهار شهروند،‌ یعنی 42 درصد از ایتالیایی ها نان روز قبل را مصرف می کنند.44  درصد از شهروندان نیز نان یخ زده مصرف می کنند.

این سازمان در گزارش خود نوشته است، مصرف نان در ایتالیا به شدت کاهش یافته است،‌ به اندازه ای که در سال 2013 میلادی،‌خانوارهای ایتالیایی در هر وعده غذایی،‌ برای هر نفر فقط یک تکه نان یا حتی کم تر از آن در نظر گرفته اند.

چنین کاری در تاریخ وحدت ایتالیا بی سابقه بوده است! در سال 1861 میلادی یعنی سال وحدت ایتالیا، هر شهروند ایتالیایی در هر روز 1.1 کیلوگرم نان مصرف می کرده است. اما از آن تاریخ به بعد،‌ مصرف نان در این کشور رو به کاهش بوده،‌ به طوریکه امروزه به98 گرم در روز برای هر نفر کاهش یافته است.

این پایگاه اینترنتی نوشت، به طور عملی، خریداری کردن نان در سال های اخیر یعنی سال های بحران اقتصادی،‌ سی و دو درصد کاهش یافته است. در سال 2007 میلادی، هر شهروند ایتالیایی صد و چهل و پنج گرم نان خریداری می کرده است.

این میزان در سال 1980 میلادی حدود دویست و سی گرم برای هر نفر در هر روز،‌ در سال 1990 میلادی صد و نود و هفت، در سال 2000 میلادی صدو هشتاد، در سال 2010 میلادی صد و بیست و در سال 2012 میلادی به 106 گرم برای هر نفر در روز کاهش یافته است.

در همین زمینه، "آندرآ اولیورو" معاون وزیر سیاست های کشاورزی ایتالیا گفت: سالانه یک میلیارد و 300 میلیون تن غذا دور ریخته می شود. یعنی یک سوم تولید کل غذا در دنیا.

بر اساس اعلام گزارش سازمان ملل متحد، این مقدار از غذا،‌ برای برطرف کردن گرسنگی 870 میلیون نفر از افراد فقیر،‌کافی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار