گزارش‌های مربوط به سال‌های اخیر نشان می‌دهد که سالانه ۳تا ۵ میلیون مورد مسمومیت ناشی از آفت‌کش‌ها در سراسر جهان اتفاق می‌افتد.

عبدالرضا رحمانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۲میلیون ماده شیمیایی شناسایی شده و سالانه ۱۰۰۰تا۲۰۰۰ ماده شیمیایی جدید نیز به این تعداد افزوده می‌شود. 

وی با اشاره به مسمومیت بسیار زیاد ناشی از تماس با مواد شیمیایی و آفت‌کش‌ها، تصریح کرد: گزارش‌های مربوط به سال‌های اخیر نشان می‌دهند که سالانه ۳تا ۵ میلیون مورد مسمومیت ناشی از آفت‌کش‌ها در سراسر جهان اتفاق می‌افتد. 

رحمانی یادآور شد: براساس آمار‌ها و شواهد موجود، حدود ۵تا۱۰درصد آفت‌کش‌ها در بهداشت عمومی مصرف دارند و ۹۰تا۹۵ درصد نیز در کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

وی گفت: موضوع مهم این است که با وجود پیشرفت‌ها در حوزه بهداشت و درمان، اما هنوز میلیون‌ها نفر در جهان در شرایط غیر ایمن کاری مشغول به فعالیت هستند و سالانه چند میلیون نفر در اثر مواد شیمیایی خطرناک، جان خود را از دست داده و یا از کار افتاده می‌شوند. 

رحمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدیریت مواد شیمیایی یک ضرورت و اولویت است و باید به دقت و با جدیت مورد توجه قرار بگیرد و در عمل نیز باید نمود داشته باشد.


انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار