حبیبی:

دولت بايد در پذيرش هيئت‌هاي اروپايي احتياط كند/ اجازه تکرار خطاهاي ديپلماتيك گذشته را ندهیم

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت بايد در پذيرش هيئت‌هاي اروپايي احتياط كند. كسي كه تريبون‌دار منافقين در اتحاديه اروپاست و رسماً از تروريسم حمايت مي‌كند چرا بايد همراه هيات فرانسوي به تهران بيايد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدنبی حبیبی" که در پايان نشست دبيران حزب موتلفه اسلامی سخن می‌گفت، افزود: دولت بايد قانون هدفمندي يارانه‌ها را وفق تبصره 21 قانون بودجه كل كشور در سال 93 اجراكند. قرار است در فاز دوم دولت به اقشار پر درآمد يارانه ندهد اين متن قانون است. حال بايد پرسيد دولت چگونه مي‌خواهد به مُرّ قانون عمل كند.
 
حبیبی با اشاره به اينكه سه سال است فاز اول قانون هدفمندي يارانه‌ها اجرا شده است اما هيچ يك از نهادهاي نظارتي ديدگاه خود را در مورد اين اجرا و كاستي‌هاي آن و نيز كاستي‌هاي قانون ارائه نداده‌اند، بیان داشت: حداقل اين انتظار وجود دارد که ديوان محاسبات وفق اصل 55 قانون اساسي تفريغ اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها را به همراه نظر كارشناسي خود ارائه کند تا چراغ راه اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه‌ها قرار گيرد.
 
وي افزود: شكي نيست كه انتظار دولت در مورد ميزان انصراف مردم از دريافت يارانه‌ها برآورده نشد و اين موضوع بايد مورد تحليل دقيق دولتمردان قرار گيرد.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: دولت بايد در اخذ ماليات حقه از ثروتمندان و بازپس‌گيري منابع عظيم بانكي كشور در دست عده‌اي معدود و جلوگيري از ريخت و پاشهاي دولتي طوري عمل كند كه اعتماد مردم را جلب نمايد.
 
وي در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاري جشن در كاخ سعدآباد به ميزباني همسر رئيس جمهور گفت: برپايي جشن به مناسبت ميلاد حضرت زهرا(س) امر ممدوحي است اما چرا در كاخ سعدآباد؟ چرا با هزينه‌هاي سنگين؟ اصولاً چرا كارهاي حاشيه دار و حاشيه ساز؟
 
وي با اشاره به وضعيت اقتصادي كشور و مسئوليتهاي دولت در اين باره تصریح کرد: ممكن است عده‌اي سودجو و فرصت‌طلب به بهانه اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها دست به گراني در قيمت‌ها بزنند و بازار را آشفته كنند. دولت بايد بر اساس يك نقشه راه در كنترل و نظارت بازار به طور جدي همت كند. اين اولويت نخست كاري دولت است. هر گونه حاشيه‌سازي دولت را از اين وظيفه مهم دور مي‌كند. دولت طي 9 ماه گذشته با كنترل نقدينگي در كنترل تورم توفيق نسبي داشته است و اين قابل تقدير است.
 
حبیبی در درمورد سفر هيات فرانسوي به تهران به همراه يك سناتور فرانسوي كه مدافع منافقين است، خاطر نشان کرد: پس از قطعنامه ضد ايراني پارلمان اروپا و به رسميت شناختن سران منافقين، دولت بايد در پذيرش هيئت‌هاي اروپايي احتياط كند. كسي كه تريبون‌دار منافقين دراتحاديه اروپاست و رسماً از تروريسم حمايت مي‌كند چرا بايد همراه هيات فرانسوي به تهران بيايد. لازم است از سفرهاي قبلي هیات‌هاي اروپايي درس بگيريم و اجازه ندهيم خطاهاي ديپلماتيك كه در گذشته اتفاق افتاده تكرار شود.
 
وی افزود: وقتي آمريكا به سفير قانوني ايران ويزا نمي‌دهد چرا به چنين شخصي اجازه ورود به ايران بدهيم؟
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی درمورد توافق اخير حماس و فتح اظهار داشت: اينكه گروههاي فلسطيني به سمت وحدت و همگرايي بروند و در صف واحد عليه مطامع رژيم صهيونيستي بايستند امر مباركي است. در گذشته چندين بار اين اتفاق افتاد اما عوامل رژيم صهيونيستي با نفوذ در جريان فتح آن را به هم زدند.
 
وي ادامه داد: رژيم صهيونيستي ناخشنودي خود را از اين توافق اعلام كرده است. اين نقطه قوت توافق است. اما حماس و ديگر گروههاي فلسطيني كه وجود رژيم اشغالگر قدس را نامشروع مي‌دانند و آن را به رسميت نمي‌شناسند بايد مراقبت كنند كه پشت پرده، فريب‌هاي پنهاني نباشد.
 
حبیبی در مورد تحولات اوكراين نیز گفت: آمريكا و روسيه به سمت عميق‌تر شدن بحران اوكراين پيش مي‌روند. آمريكا منافع روسها را در اوكراين هدف قرار داده است و تا سرحد درگيري مسلحانه به اين امر اصرار دارد طبيعي است همين موجب عميق‌تر شدن بحران مي‌شود.
 
وي افزود: ديگر از آن جامعه جهاني كه اوباما در مقابله با ايران آن را به رخ ما مي‌كشيد چيزي نمانده است.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان خطاب به تيم هسته‌اي ايران بیان داشت: ما بايد در درك زمان و شرايط تحريم دچار غفلت نشويم. دولت منافع ملي را با اين درك در گفتگوها پيش ببرد. هيچ دليلي وجود ندارد كه در نوشتن پيش‌نويس توافق با آنكه اختلافات زيادي هنوز وجود دارد تعجيل كنيم. ما بارها گفته‌ايم كه دولت آمريكا به هيچ وجه قابل اعتماد نيست و هرگونه توافقي در امور هسته‌اي جز با لحاظ كردن حق مسلم ما در اين مورد خارج از اصول سياست خارجي ما است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار