روسيه 12 بالگرد نظامی ديگر تحويل افغانستان داد

یک مقام دفاعی روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد این کشور در چارچوب قرارداد با دولت آمریکا 12 فروند بالگرد نظامی به افغانستان تحویل داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، یک مقام دفاعی روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد این کشور در چارچوب قرارداد با دولت آمریکا 12 فروند بالگرد نظامی به افغانستان تحویل داده است. 

روسیه مطابق قراردادی که با دولت آمریکا امضاء کرده است باید 30 فروند بالگرد از نوع " ام ای - 17 وی - پنج " را در اختیار افغانستان قرار دهد و  18 فروند باقیمانده تا پایان امسال به این کشور تحویل داده خواهد شد. 

تاکنون در مجموع 45 فروند بالگرد " ام ای - 17 وی - پنج " توسط نیروهای زمینی آمریکا تحویل افغانستان داده شده است. 

شرکت تسلیحاتی " روسو بورن اکسپورت " روسیه و دولت آمریکا ماه مه سال 2011 قرارداد تحویل 21 فروند بالگرد به ارتش افغانستان را امضاء کردند و این قرارداد تا اواسط سال 2012 اجرایی شد. 

روسیه سال گذشته در چارچوب توافقی دیگری که سال 2012 با دولت آمریکا حاصل شد 12 فروند بالگرد " ام ای - 17 وی - پنج " را در اختیار افغانستان قرار داد. 
شرکت تسلیحاتی " روسو بورن اکسپورت" و آمریکا در زمینه تحویل بالگرد به افغانستان در سال 2014 نیز توافقنامه‌ای جدید امضاء کردند و در چارچوب آن مقرر شد 30 فروند بالگرد در اختیار ارتش افغانستان قرار داده شود. 

در راستای تلاش‌های مشترک دو کشور برای مقابله با تروریسم در مجموع 63 فروند بالگرد " ام ای - 17 وی – پنج" به ارزش یک میلیارد و 333 میلیون دلار به ارتش افغانستان تحویل داده خواهد شد. 

 یک مقام دفاعی روسیه اعلام کرد نمایندگان وزارت دفاع آمریکا که بر اجرای این توافقنامه از سوی طرف روس نظارت دارند تاکید کردند که پنتاگون قصد دارد مانع از اعمال تحریم‌های جدید علیه شرکت " روسو بورن اکسپورت " در ارتباط با تحولات اخیر اوکراین شود. 

این در حالی است که نمایندگان کنگره آمریکا به منظور تشدید فشارها بر روسیه برای اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور از جمله تحریم شرکت " روسو بورن اکسپورت " آماده می‌شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار