گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز؛

نقل خاطره جلیلی از جلسات ایران و 1+5 / نامه تاریخی سپاه به هاشمی/پشت پرده یک دیدار

نامه تاریخی سپاه به هاشمی: بگذارید با آمریکا درگیر شویم/ 2 اجازه ویژه آمریکا به عراق برای جنگ با ایران/ برخورد تحقیرآمیز آمریکا با غربی‌ها در جلسات 5+1، نحوه‌ انتخاب مجری گفتگو با رییس‌جمهور، اعتراض خانواده های 683 عضو گروه اخوان مصر که به اعدام محکوم شده‌اند، دیدار دبیرکل سازمان یونسکو با مسعود سلطانی‌فر و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري 9 اردیبهشت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

واکنش سفیر آمریکا به اشتباه عجیب نخست‌وزیر مراکش

"عبدالاله بنکران" نخست وزیر مراکش در اشتباهی فاحش در برابر دوربین رسانه‌ها قصد داشت نمایشگاه صنایع هوایی "ایرشو" را افتتاح کند، از زیر روبان قرمز رد شد و ژنرال عبدالعزیز بنانی بازرس کل گارد پادشاهی نیز به دنبال او این کار را تکرار کرد. "دوایت بوش" سفیر آمریکا در مغرب که در این مراسم در کنار بنکران حضور داشت، با مداخله فوری سعی کرد که این اشتباه را جبران کند و با اشاره به بنکران از او خواست بازگردد و طبق عرف، روبان را قیچی کند.



به گزارش فارس، نخست وزیر مراکش هم با خنده و شوخی با سفیر آمریکا، تلاش کرد تا از سنگینی بار این وضعیت دشوار بکاهد. ویدئوی این اتفاق خنده‌دار در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت و دست مایه اظهارنظرهای طنزآمیز کاربران شد.

یک معاون پارلمانی از حزب استقلال نیز این اقدام را نشانگر عدم آگاهی بنکران از الفبای پروتوکل مربوطه و عرف بین‌المللی در زمینه مراسم افتتاحیه دانست و گفت: نخست وزیر مغرب حتی برای مقام و منصب خود نیز احترام قائل نیست. "منار السلیمی" پژوهشگر علوم سیاسی نیز معتقد است، اقدام نخست وزیر مراکش سهوی نبوده و وی عمداً این کار را انجام داده، زیرا بنکران دائما با موسسات دولتی و فعالیت های رسمی در ارتباط است و قواعد چنین پروتکل های ساده‌ای را که انسان‌های معمولی هم از آن آگاهند، به خوبی می‌داند.
البته این اظهار نظر، جدل بیشتری را درمورد رفتار بنکران در پی داشته است.


درخواست 6 سال حبس برای ایهود المرت

به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع نوشت: دادستان کل رژیم صهیونیستی به دلیل اتهامات وارده به "ایهود المرت" نخست وزیر سابق این رژیم مبنی بر گرفتن رشوه و فساد مالی این کیفر خواست را به دادگاه تل‌آویو داده است و درخواست کرد تا المرت را به شش سال حبس محکوم کند.

المرت در سال 2008 به اتهام فساد مالی که پلیس رژیم صهیونیستی علیه وی مطرح کرد، از سمت نخست وزیری استعفا داد یک سال بعد وی به عنوان متهم ردیف اول پرونده دریافت رشوه از پروژه ساخت مجتمع "سرزمین قدس" معرفی شد.

به گزارش ایسنا، المرت در سال 2012 نیز به داشتن ارتباط با یک بازرگان آمریکایی در زمان تصدی پست شهرداری بیت‌المقدس متهم شد. او در این دادگاه از دو اتهام فساد مالی تبرئه اما به علت خیانت در امانت مجرم شناخته شد.


رجا/ تظاهرات ضد آمریکایی در مانیل فیلیپین





حضور محسن رضایی در شورای شهر تهران

تابناک
نوشت: شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران در روز شوراها با حضور "محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.




نحوه‌ی انتخاب مجری گفتگو با رییس‌جمهور

"سید تقی سهرابی" مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما در گفتگو با ایسنا، درباره‌ گفتگو زنده تلویزیونی رییس جمهور با مردم اظهار داشت: این گفتگوی زنده به شیوه سابق، بعد از خبر21  از دفتر رییس جمهور پخش خواهد شد و صداوسیما برای اجرای این برنامه چند تن از مجریان توانمند در اجرا را به ریاست جمهوری معرفی کرده است که با هماهنگی و توافق طرفین، از بین این چند نفر، یک یا دو نفر برای اجرای این گفتگو انتخاب می‌شوند.

این گفت‌وگو در ارتباط با مهم‌ترین مسائل مربوط به حوزه اقتصاد از جمله رویکرد دولت در بحث اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، مسائلی مانند تولید، حمل و نقل، سلامت و همچنین رویکرد دولت درباره مسائل سیاست خارجی از جمله تعامل با کشورها و نهادهای بین‌المللی و همچنین مسائل فرهنگی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، این سومین گفت‌وگوی زنده روحانی با مردم پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید است


نامه تاریخی سپاه به هاشمی: بگذارید با آمریکا درگیر شویم/ 2 اجازه ویژه آمریکا به عراق برای جنگ با ایران/ برخورد تحقیرآمیز آمریکا با غربی‌ها در جلسات 5+1

دریادار "علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه آمریکا مواظب‌ترین کشور جهان است که در خلیج فارس، تیری به اشتباه شلیک نشود، اظهار داشت: اگر کسی که اطلاعی هم از اوضاع خلیج فارس ندارد، همراه بچه‌های ما به این منطقه برود، می‌فهمد که آنها (آمریکایی‌ها) کاملا در موضع انفعال هستند و مواظبند تا اتفاقی نیفتد چون در آن صورت، در ابعاد بسیار وسیعی ضرر خواهند کرد.

فدوی در گفتگو با فارس، سلطه آمریکا بر کشورهایی نظیر آلمان، کره‌جنوبی، ژاپن، ایتالیا و...  را بسیار تحقیرآمیز دانست و گفت: شما ببینید قانون کاپیتولاسیون در یک کشور آنقدر تحقیرآمیز است که وقتی می‌خواستند در ایران آن را اجرا کنند، حضرت امام(ره) آنقدر عصبانی شد که روالی را راه انداخت که به سقوط نظام شاهنشاهی انجامید اما ما می‌بینیم این کاپیتولاسیون امروز هنوز در کشورهایی مانند ژاپن ادامه دارد که البته هم ژاپنی‌ها و هم آمریکایی‌ها ترجیح می دهند آن را مطرح نکنند، چراکه نمی‌خواهند احساسات مردم را برانگیزند.



فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ذکر خاطره‌ای بیان داشت: آقای جلیلی (دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی) می‌گفت در جلسات ما با 1+5، نماینده آمریکا در حضور ما آنقدر تحقیرآمیز با نمایندگان کشورهای غربی صحبت می‌کرد که گویی  با نوکرش صحبت می‌کند و این خیلی برای ما تعجب‌انگیز بود البته در مقابل روسیه و چین اینطور رفتار نمی‌کردند اما با صراحت در مقابل کشورهای غربی چنین برخوردی را بروز می‌داد.

وی در بخش دیگری با اشاره به ایام جنگ تحمیلی با بیان اینکه این جنگ نه بین ایران و عراق بلکه میان ایران و آمریکا صورت گرفت، اظهار داشت: اکثر قریب به اتفاق تحلیلگران غربی و آمریکایی می‌گفتند این جنگ غالب و مغلوب نخواهد داشت. البته طول کشیدن این جنگ نه‌تنها برای غربی‌ها ضرری نداشت بلکه در 13 مورد فایده نیز برای آنها در پی داشت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: در این مقطع، آمریکایی‌ها به عراق 2 اجازه دادند؛ یکی اینکه جنگ شهرها را گسترش دهند و با موشک شهرهای ایران را بزنند و دوم، دست عراق را در خلیج فارس باز گذاشتند تا هرچه منافع در خلیج فارس متعلق به ایران است بزنند و گفتند که در مقابل حملات ایران از شما دفاع می‌کنیم.

این فرمانده ایام دفاع مقدس گفت: ما همان زمان یک نامه تاریخی به آقای هاشمی نوشتیم و گفتیم که تصمیمی داریم که اجرای آن می‌تواند تاثیرات راهبردی در جنگ داشته باشد. در حقیقت نظر ما این بود که اگر اجازه دهند عصر آن روز ما با ارتش آمریکا درگیر شویم، بحران جهانی از بانک‌ها به بورس منتقل می‌شود به گونه‌ای که تا 10 سال کسی نمی‌توانست جلوی این بحران را بگیرد البته ما آن موقع جوان بودیم و شاید طبیعی بود که اقتصاددان‌های قدیمی، آن موقع نمی‌توانستند نظرات ما را بپذیرند اما این یک عامل بازدارندگی بزرگ می‌شد که آمریکایی‌ها می‌فهمیدند اگر در خلیج فارس تیری علیه ایران شلیک شود، تبدیل به یک بحران جهانی خواهد شد که همه را می‌سوزاند.

فدوی تصریح کرد: ما آن زمان به سایت‌های بانک‌های بزرگ جهان مثل توکیو وصل بودیم و بنا بر اطلاعاتی که می‌گرفتیم، تحلیل می‌کردیم. یک نکته دیگر این است که آن موقع9  میلیون بشکه نفت از خلیج فارس خارج می‌شد اما امروز بعد از گذشت 25 سال، این مقدار به 20 میلیون بشکه رسیده و پیش‌بینی می‌شود در 7 سال آینده، این میزان به 35 تا 40 میلیون بشکه نفت برسد.


اعتراض خانواده های 683 عضو گروه اخوان مصر که به اعدام محکوم شده اند (قاهره و شهر مینیا)



عصر ایران
منتشر کرد، اعتراض "جیمز کرامول" فعال حقوق حیوانات در آمریکا به "ایر فرانس" به خاطر اینکه این شرکت هوایی فرانسوی تنها ایرلاینی است که هنوز به انتقال هوایی حیوانات آزمایشگاهی مبادرت می کند



نیروهای  شبه نظامی طرفدار روسیه در شهر دونتسک و کونستانتینوکا در شرق اوکراین در مقابل  ساختمان های دولتی اشغال شده با فرزندانشان عکس یادگاری می گیرند




دیدار دبیرکل سازمان یونسکو با مسعود سلطانی فر

"ایرینا بوکووا" دبیرکل سازمان یونسکو صبح امروز سه‌شنبه با "مسعود سلطانی‌فر" رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دیدار و گفتگو کرد.




تنها کشوری که بازی حساس بایرن و رئال را پخش نمی‌کند

با نزدیک شدن به ایستگاه پایانی لیگ قهرمانان اروپا، شور و هیجان زیادی بین علاقمندان توپ گرد در سراسر جهان ایجاد شده است. همین موضوع باعث شده تا رسانه‌های بین‌المللی اقدام به پوشش خبری - تصویری پیکارهای مرحله نیمه نهایی کنند. براساس این گزارش خبرگزاری ورزش آلمان 168 کانال تلویزیونی به صورت زنده اقدام به پخش مسابقه برگشت دو تیم آلمانی و اسپانیایی در شهر مونیخ می‌کنند و همچنین شبکه‌های زیادی گزارش‌های حاشیه‌‌‌ای زیادی از این پیکار خواهند داشت.
 


به گزارش جام، بر همین اساس تنها کشوری که هیچگونه پوشش تصویری زنده یا کوتاه از این مسابقه را ندارد، کره‌شمالی است. در این گزارش عنوان شده 880 خبرنگار در ورزشگاه "آلیانس‌آره‌نا" حضور خواهند یافت تا اخبار و حواشی این مسابقه را در اختیار مخاطبین خود قرار دهند.
 

جشن حجاب عروسک‌ها

پارسینه نوشت: یکی از برنامه‌هایی که این چند سال اخیر از طریق موسسه ریحانة النبی(س) در مدارس اجرا می‌شود، جشن عروسک‌هاست. در این برنامه بچه‌ها با سلیقه خودشون عروسکشون رو حجاب می‌کنند و به نمایش میگذارند.

خیلی جشن با شکوهی میشه... می تونید امتحان کنید...




بمب دست‌ساز در پاکستان

مشرق نوشت: چند بسته انفجاری، حامل 60 کیلوگرم مواد منفجره و قطعات فلزی که به منظور افزایش خسارات استفاده می‌شود در پاکستان کشف و خنثی شد.




هنیه نظارت واشنگتن را بر انتخابات آتی فلسطین خواستار شد

به گزارش ایسنا به نقل از فلسطین الیوم، در بیانیه دولت حماس آمده است: "اسماعیل هنیه"، نخست وزیر دولت حماس در تماسی تلفنی با "جیمی کارتر" رئیس جمهوری اسبق آمریکا با وی در خصوص توافق صلح میان فلسطینی‌ها بحث و گفتگو کرد، همچنین از کارتر خواست با همکاری واشنگتن و غرب برای موفقیت و به ثمر رسیدن این توافقنامه تلاش کند.
هنیه همچنین ضمن قدردانی از تلاش‌های کارتر برای تحقق سازش ملی فلسطین، از وی خواست اقدامات لازم را برای نظارت بر انتخابات آتی فلسطین اتخاذ کند، کارتر ضمن ابراز خرسندی از تحقق سازش میان فتح و حماس تاکید کرد که نهایت تلاش خود را برای حمایت از اجرای این توافقنامه و نظارت بر انتخابات آتی فلسطین به کار خواهد برد.



اخیرا فتح و حماس توافقنامه سازش را امضا کرده و تصمیم گرفتند تا دولت تکنوکرات‌ را ظرف پنج هفته تشکیل دهند.


ماجرای بده بستان نماینده وزیر با آقای میلیاردر

شفاف در مطلبی با توجه به انتخاب اعضای هیئت مدیره استقلال نوشت: گویا دست‌های پشت پرده‌ای در انتخاب اعضای هیئت مدیره استقلال قرار دارند و روند انتخاب اعضا و مدیرعامل این باشگاه رویه مشابهی با پرسپولیسی‌ها ندارد. در این خصوص شنیده می‌شود بده بستان‌هایی نیز صورت گرفته و "امیر رضا خادم" نماینده وزیر ورزش در امور دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از طریق یکی از نزدیکان خود به نام "بابک اسدی" توانسته با "علی انصاری" رئیس بانک آینده و رئیس بازار مبل ایران ارتباط بر قرار کند.  
 
از همین رو به احتمال فراوان علی انصاری یکی از چهره‌هایی خواهد بود که در ترکیب اعضای هیئت مدیره آبی پوشان به عنوان اسپانسر مالی حضور می‌یابد. این در شرایطی است که وی هنوز در ماجرای "بانک تات سابق و آینده جدید" با بانک مرکزی مشکلاتی دارد و مشخص نیست چگونه قرار است عضویت در هیئت مدیره استقلالی‌ها را به وی واگذار کنند. از طرفی دیگر این روزها مدیریت بر فوتبال و تصمیم‌گیری‌های آن در شرایطی به دست کشتی‌گیران و قهرمانان سابق کشتی ایران افتاده که این ورزش سال‌هاست با فوتبال تقابل جدی بر سر مسائل مالی دارد.

البته "علی انصاری" که خودش زمانی نیز کشتی‌گیر بوده بر اساس علاقه به همین ورزش توانسته رابطه صمیمی‌تری را  با "امیر رضا خادم" پیدا کند و شنیده می‌شود، انصاری در قبال عضویت در هیئت مدیره استقلال به موسسه تحت هدایت امیر رضا خادم نیز کمک خواهد کرد. این در حالی بود که وزارت ورزش با حضور هدایتی در هیئت مدیره پرسپولیس مخالفت کرد و حالا معلوم نیست چرا قرار است علی انصاری در جمع اعضای هیئت مدیره آبی پوشان جای بگیرد؟


۳۰۰ بیگناه طی سال‌‌های اخیر در آمریکا اعدام شده‌اند

"ساموئل گراس" محقق ارشد و استاد دانشگاه میشیگان، در مقاله خود که در ژورنال "پراسیدینگز" آکادمی ملی علوم منتشر شد، نوشت: ده‌ها نفر از متهمینی که در سال‌های اخیر به مرگ محکوم شده‌اند قبل از اعدام تبرئه شدند،‌ اما بسیاری دیگر به نادرست محکوم شدند. با این حال، وی اعلام کرد این امر به معنای افزایش شدید در تعداد افرادی که گمان می‌رود به نادرستی اعدام شده‌اند نیست زیرا حکم برخی از آنها به حبس ابد تقلیل یافت و برخی دیگر هنوز در صف اعدام قرار دارند.



به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، گراس و همکاران وی در این تحقیق پرونده‌های 7482 محکوم به مرگ را بین سال‌های 1973 تا 2004 بررسی کردند. از این تعداد، 117 نفر در سال‌های اخیر و با کمک گروه‌های مختلف و نیز موج توجه افکار عمومی به مجازات مرگ، تبرئه شدند و آن‌ها تخمین زده‌اند که از این مقدار در حدود 4 درصد در حقیقت بیگناه بودند یعنی تقریبا سه برابر تعدادی که در همین بازه زمانی تبرئه شده‌اند.

به اعتقاد گراس، اگرچه تحقیقات بر یک دوره زمانی که در 10 سال قبل به پایان می‌رسد، تمرکز کرده است اما درصد محکومیت‌های نادرست به مرگ هم‌اکنون نیز احتمالا به همین میزان است.


رجا/ وضعیت اسفبار زندگی مسلمانان در میانمار








کاهش محبوبیت اوباما، شکست دموکرات‌ها را در کنگره به دنبال خواهد داشت

نظرسنجی مشترک واشنگتن‌پست-ای بی سی نیوز نشان داد که دموکرات‌ها در انتخابات میان ‌دوره‌ای کنگره که قرار است در ماه نوامبر سال جاری میلادی برگزار شود، با موانع بسیار جدی روبرو هستند زیرا میزان محبوبیت "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا با کاهش روبرو شده است و اکثر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که ترجیح می‌دهند که کنگره تحت کنترل جمهوری‌خواهان باشد تا برنامه‌ها و دستور کار رئیس‌جمهور را مورد نظارت قرار دهند.

به گزارش فارس، نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که میزان محبوبیت اوباما از 46 درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی به 41 درصد کاهش پیدا کرده است و به پایین‌ترین حد از زمان ریاست‌جمهوری‌اش تاکنون رسیده است و این آمار و ارقام پایین میزان محبوبیت اوباما می‌تواند مانع بزرگی برای نامزدهای دموکراتیک در پاییز سال جاری که زمان برگزاری انتخابات کنگره است، باشد.

بر اساس این گزارش، مشارکت در انتخابات میاندوره‌ای یا همان انتخابات کنگره‌ آمریکا همیشه کمتر از مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است و در این نقطه، عناصر کلیدی ائتلاف جمهوری‌خواهان که رأی‌دهندگان سفید‌پوست و رأی‌دهندگان میانسال هستند، می‌گویند که به طور قطع بیش از جوانان و اقلیت‌ها در انتخابات شرکت خواهند کرد.


پشت پرده یک دیدار/ توصیه ژنرال عون به حریری برای ارتباط با حزب‌الله

السفیر نوشت که ژنرال "میشل عون" رییس حزب جریان آزاد ملی و نامزد احتمالی گروه 8 مارس در انتخابات ریاست جمهوری در دیدار با "سعد حریری"  رییس حزب جریان المستقبل، که اخیرا در یک پایتخت اروپایی برگزار شده است، به حریری توصیه کرده تا برای بهبود روابطش با " سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله بیشتر تلاش کند.

به گزارش ایرنا، خیلی از کسانی که مستقیم و یا غیرمستقیم از پشت پرده مذاکرات بین ژنرال عون و سعد حریری اطلاعاتی دارند ، تاکید می‌کنند که فرصت تفاهم هنوز وجود دارد و دو طرف ممکن است به لیست و سهم‌های مشترکی برسند و براساس آن در آینده ژنرال رییس جمهوری لبنان شود و راویان آگاه به این دیدار گفته‌اند که "ژنرال عون به رییس جریان المستقبل توصیه کرده تا با "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله به تفاهم برسد زیرا این تفاهم دارای اهمیتی حیاتی و ضروری برای لبنان است".



السفیر به نقل از منابع خود ادامه می‌دهد: ژنرال خطاب به حریری توصیه می‌کند که از درشت‌گویی و تندگویی علیه حزب‌الله دست بردارد و شرایط مناسب را برای گفتگوها و شکستن دیوار بی‌اعتمادی فراهم کند و باید به بیروت برگردی و این ضرورت دارد و در دولت و حل مشکلات کشور مشارکت کنید و سعد حریری خطاب به ژنرال عون می‌گوید که برای بازگشت تضمین می‌خواهد.

به نوشته این روزنامه لبنانی ، زمانیکه سعد حریری در باره پرونده ترور "رفیق حریری" پدرش ادعاهایی را مطرح می‌کند، میشل عون خطاب به او تاکید می‌کند که "حزب‌الله در مرگ پدر تو هیچ نقشی نداشته است، در گذشته "بشار اسد" رییس جمهوری سوریه را متهم کردی اما دیدی که دادگاه بین‌المللی او را تبرئه کرد، بعد حزب‌الله را متهم کردی و حزب‌الله هم هیچ نقشی نداشته است. می‌توانم برای تامین این ضمانت کمک کنم و البته قبل از هر چیز باید گام‌های مقدماتی برداشته شود و مهمترین آن اینکه از حملات و درشت‌گویی‌ها علیه حزب‌الله دست بردارید.


اشکان دژاگه اسرائیلی شد!

یک سایت ایرلندی در یک اقدام تامل برگیز ملیت اشکان دژاگه را اسرائیلی معرفی کرد.

به گزارش رجا به نقل از هفت صبح، سایت rte ایرلند در گزارش خود درباره تساوی شاگردان فلیکس ماگات، از دژاگه به عنوان بازیکن تیم ملی اسرائیل نام برده. از آنجایی که نحوه تایپ کلمه اسرائیل به زبان انگلیسی، هیچ شباهتی به معادل انگلیسی ایران ندارد، نمی توان این موضوع را اشتاه تایپی دانست. جالب اینکه یکی از کاربران سایت rte هم به مسئولان سایت اطلاع داد که اشکان ایرانی است نه اسرائیلی.


تحلیل توکلی از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها / ادامه استراتژی اجرای هدفمندی یارانه‌های مرحله اول کار غلطی است

"احمد توکلی" عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، درباره تاثیر افزایش قیمت حامل‌های انرژی بر قیمت سایر کالاها و خدمات، اظهار داشت: اصلاح قیمت حامل‌های انرژی از چند طریق بر قیمت کالاها و خدمات دیگر اثر می‌گذارد؛ یکی از طریق اینکه انرژی عامل تولید است و وقتی گران می‌شود هر واحد تولید نیز گران‌تر تمام می‌شود. همچنین وقتی در بنگاهی هزینه سوخت بالا می‌رود یا بنگاه باید سرمایه جاری خود را زیاد کند و یا اینکه چون سوخت گران شده عوامل تولیدی کمتری را به کار بگیرد که همین باعث کاهش تولید می‌شود؛ بنابراین گران شدن انرژی باعث کاهش تولید می‌شود و اثر رکودی هم دارد.



نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اثر روانی افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیز بیان داشت: با افزایش قیمت حامل‌های انرژی انتظارات تورمی نیز بالا می‌رود و این باعث می‌شود قیمت‌ها از این طریق افزایش پیدا کند. البته با توجه به احتمال وجود فساد، هر قدر بازارها غیر شفاف‌تر، انحصاری‌تر، اختیارات تولیدکنندگان کالا و خدمات بیشتر و دخالت و نظارت دولت ضعیف‌تر باشد، این افزایش قیمت در حامل‌های انرژی بیشتر می‌تواند قیمت‌ها را بالا ببرد.

توکلی با انتقاد از اینکه دولت یازدهم برای آسیب‌شناسی اجرای هدفمندی یارانه‌ها در گذشته تلاش کافی انجام نداده، افزود: دولت کار خود را مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها نامید در حالی که آنچه به عنوان مرحله اول انجام شده بود، اشتباه و غیرقانونی بود و ادامه دادن آن هم راهکار غلطی است و دولت باید استراتژی را تغییر می‌داد و اجرای هدفمندی یارانه‌ها را با حداقل فشار به مردم در پیش می‌گرفت اما متاسفانه کار همان‌طور پیش می‌رود و ما شاهد پرداخت نقدی یارانه تقریبا به همه مردم، کسری بودجه ناشی از اجرای هدفمندی، دور باطل افزایش قیمت و بی‌تاثیر شدن اصلاح قیمت حامل‌های انرژی هستیم.

وی درباره راهکار کاهش اثرات منفی افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیز گفت: می‌توان با نظارت بر بازار قدری مانع آثار منفی اصلاح قیمت سوخت شد اما همین هم هزینه‌ها و تبعاتی به دنبال دارد و وظیفه قانونی دولت، شناسایی نیازمندان و پرداخت یارانه نقدی به آنهاست.


کوچه علی چپ!


شفاف نوشت: وقتی که در یکی ازمهمترین خیابان‌های ایذه، می‌بینید روی یک تابلو نوشته شده است "کوچه علی چپ" چه حسی به شما دست خواهد داد؟ اما وقتی حدود 100متر از "میدان ولایت" به سمت میدان "سپاه" حرکت می‌کنی به یک کوچه می‌رسی، ناگهان یک تابلوی بزرگ آبی رنگ چنان به ذوقت میزند و تعجبت را بر می‌انگیزد که کنترل فرمان اتومبیلت را از دست می‌دهی !"کوچه علی چپ"  کلمات سفید رنگی هستند که تابلوی آبی رنگ را مزین نموده‌اند!!

نام بی مسمای این کوچه چنان به صورت بیننده سیلی می زند که چشمانت پر از اشک می شود،ازخودم می پرسم انتخاب چنین نامی یعنی چی وبرای چه؟ چه کسی این نام را انتخاب وتایید کرده است؟ حتی اگر این کوچه به نام شخص شاخصی نامگذاری شده است اما نباید برداشت عمومی جامعه از آن را ساده انگاشت.




کشف مخفیگاه سرکرده داعش

نیروهای امنیتی عراق به کمک "ایمن عبدالقادر الدلیمی" موفق شد مخفیگاه سرکرده جنایتکار داعش را که سالها در آن اقامت داشته کشف کند.



به گزارش مشرق، مخفیگاه "ابوبکر البغدادی" سرکرده گروه تکفیری دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" در منطقه "النباعی" واقع در مرز صلاح‌الدین و بغداد کشف شد. این مخفیگاه که در زیر یک خانه تعبیه شده مجهز به امکانات کامل می‌باشد و ابوبکر البغدادی سالهاست که در این منزل اقامت داشته است. به گفته نیروهای امنیتی "ایمن عبدالقادر الدلیمی" ملقب به "ابو شاکر" (50 ساله) نیروهای امنیتی عراق را کمک کرده که این مخفیگاه را کشف کنند.

گفتنی است اواخر سال گذشته بود که وزارت کشور عراق نخستین تصویر ابوبکر البغدادی سرکرده جنایتکار داعش را رسانه‌ای کرد. "سرتیپ سعد معن" سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه پیش از این هم نامه هایی را با دستخط وی یافته بودند که به خون بی‌گناهان رنگین بود گفت: پخش این تصویر نشانه پایان کار این تروریست است و به زودی وی نیز یا بازداشت خواهد شد و یا به هلاکت خواهد رسید.




انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، تروریست ، سرتیپ ، سعد معن ، سخنگو ، وزارت کشور ، ابوبکر ، البغدادی ، جنایتکار ، داعش ، دانشجویان ، دانشگاه ، کاندولیزا رایس ، رجا نیوز ، هفت صبح ، فلیکس ماگات ، دژاگه ، اسرائیل ، ضمانت ، رفیق حریری ، بشار اسد ، جمهوری سوریه ، دادگاه ، لبنانی ، ژنرال ، مذاکرات ، جیمز کرامول ، اعتراض ، حقوق ، ایر فرانس ، فرانسوی ، شرکت هوایی ، ایرلاین ، اخوان مصر ، قاهره ، نظامی ، دونتسک ، کونستانتینوکا ، اوکراین ، یونسکو ، سلطانی فر ، ایرینا بوکووا ، میراث فرهنگی ، گردشگری ، بایرن ، رئال ، لیگ قهرمانان ، اسپانیایی ، حجاب ، پارسینه ، ریحانة النبی ، بسته انفجاری ، مشرق ، کیوسک ، هنیه ، واشنگتن ، فلسطین ، انتخابات ، حماس ، تکنوکرات ، توافقنامه ، نماینده وزیر ، علی انصاری ، بازار مبل ، آبی پوشان ، اسپانسر ، تات ، ورزش ، قهرمانان ، فوتبال ، پرسپولیس ، ایذه ، میدان ولایت ، سفیر آمریکا ، مراکش ، بنکران ، نخست وزیر ، رسانه ، ایرشو ، صنایع هوایی ، نمایشگاه ، افتتاح ، روبان قرمز ، عبدالعزیز ، گارد پادشاهی ، دوایت بوش ، فارس ، العالم ، اجتماعی ، طنزآمیز ، معاون پارلمانی ، حزب استقلال ، پروتوکل ، پژوهشگر ، علوم سیاسی ، دولتی ، مصری ، الیوم السابع ، رژیم صهیونیستی ، ایهود المرت ، حبس ، فساد مالی ، پلیس ، سرزمین قدس ، ایسنا ، بازرگان ، خیانت ، مجرم ، هدفمندی ، یارانه ، استراتژی ، احمد توکلی ، کمیسیون ، بودجه ، مجلس ، انرژی ، سوخت ، تهران ، تورم ، دولت یازدهم ، قانونی ، نیازمندان ، تظاهرات ، رجا ، مانیل فیلیپین ، محسن رضایی ، شورای شهر ، تابناک ، مجمع تشخیص ، مصلحت نظام ، مجری ، تلویزیونی ، گفتگو ، رییس جمهور ، صداوسیما ، سیاست ، اقتصاد مقاومتی ، سلامت ، فرهنگی ، سیاست خارجی ، روحانی ، دولت تدبیر ، هاشمی ، سپاه ، عراق ، جنگ ، غربی ، علی فدوی ، دریادار ، پاسداران ، اسلامی ، خلیج فارس ، آلمان ، ژاپن ، ایتالیا ، کاپیتولاسیون ، نظام شاهنشاهی ، جلیلی ، امنیت ملی ، روسیه ، ایران ، تحلیلگران ، موشک ، دفاع ، راهبردی ، بحران جهانی ، بانک ، بورس ، توکیو ، بشکه نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار