اصفهان/

اجرای آیین گل سرخ محمدی همزمان با فصل گل و گلاب در کاشان

شهردار کاشان، از برگزاری مراسم آیین گل سرخ محمدی در فصل گل و گلاب (اردیبهشت و خرداد ماه) در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان   سید محمد ناظم رضوی   ضمن اشاره به نحوه برپایی این مراسم برای نخستین بار در کاشان اظهار داشت: جشنواره گل محمدی از 15 اردیبهشت تا23 خرداد ماه ویژه گردشگران و شهروندان کاشانی در بام بزرگ شهر برگزارمی شود.

وی، همزمانی جشنواره گل سرخ محمدی با اعیاد رجب و شعبانیه را مبارک و حائز اهمیت دانست و گفت: برگزاری این جشنواره همزمان با بزرگترین عید مسلمان "عید مبعث تا ولادت حضرت ابولفضل العباس(ع)" است.

به گفته وی، مبادی ورودی های شهرستان کاشان ( اتوبان نظنز، عوارضی، پلیس راه راوند و دارالسلام) از طریق نصب بنرهای تبلیغاتی به شهروندان و علاقمندان به برپایی این جشنواره اطلاع رسانی می شود.

شهردار کاشان، آماده سازی پارکینگ های مختلف در چند نقطه از شهر و جابجایی گردشگران به صورت رایگان را از جمله اقدامات شهرداری به منظور سهولت تردد مسافران در این ایام بر شمرد.

ناظم رضوی برپایی نمایشگاهی از مراسم آیین گلابگیری با حضور یکی از شهرهای منطقه گل و گلاب کاشان، عرضه محصولات و عرقیات، غرفه های صنایع دستی را از جمله برنامه های جانبی این جشنواره ذکر کرد.

وی، برگزاری راهپیمایی گل وگلاب در محوطه بام شهر با انتخاب هیات داوران، بررسی و کیفیت گل و نحوه تبدیل آن به گلاب، برگزاری تورهای کاشان گردی و کویرگردی را از دیگر برنامه های جشنواره گل محمدی دانست.

شهردار کاشان از مهمترین برنامه های شهرداری درخصوص برگزاری آیین گل محمدی را نصب سکوهای تماشاچی در پارک بزرگ شهر به منظور رفاه و آسایش شهروندان و گردشگران ذکر کرد.

به گفته وی، شعار جشنواره امسال آیین گل سرخ گل محمدی با عنوان " در بهار علوی از عطر نبوی تا شمیم محمدی جشنواره گل محمدی" است.  /س


 

برچسب ها: اصفهان ، اجرای ، آیین ، گل ، سرخ ، محمدی ، در ، کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.