رونمایی از هفت کتاب انتشارات "دافوس"

هفت کتاب از کتاب‌های انتشارات دافوس، عصر امروز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، حاضر در محل بیست‌ و هفتمین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی کتاب عصر امروز در غرفه‌ی سرای اهل قلم رونمایی از کتاب "نشر داود آجا" با حضور سرهنگ ستاد "حسین مومنی‌فرد" امیر سرتیپ دوم و دکتر "حسین ولی‌وند زمانی" برگزار شد.

بنابر این گزارش در این مراسم ابتدا 7جلد کتاب با عنوان "فرآیند برنامه‌ریزی و راهبرد برنامه‌ریزی عالی" به قلم "عبدالرحیم موسوی" ، "مسائل سیاسی و راهبردی معاصر" به قلم "محسن مرادیان"، "سامانه‌های رزم زمینی چابک" به قلم "داود آقا محمدی"، "ژئوپلیتیک و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران" به قلم "حسین محمدیان"، "شناخت تهدیدات فضای سایبری" به قلم "داود آذر" و "حسین مسلمی" ، "امنیت و قدرت منطقه‌ای ایران" به قلم "محمود عسکری" و "حسین بنائی" ، کتاب "پرونده‌ای برای میگ 25" به قلم "رضا جهان فرد" توسط "حسین ولی‌وند زمانی" فرمانده‌ی دانشگاه دافوس رونمایی شد.

در ادامه "حسین ولی‌وند زمانی" گفت: ما هر سال در نمایشگاه تهران حضوری فعال داریم، امسال نیز در این نمایشگاه هم غرفه داریم و هم شرکت داریم.

وی افزود:‌ در گذشته مثلا صد سال پیش هنگام تشکیل ارتش تمام متون مورد استفاده‌ی نظامی وارداتی بود و فرانسویان اولین کسانی بودند که متون نظامی را وارد ایران کردند و در دوران پهلوی اول کم‌کم شروع به وارد کردن محصولات نظامی شد.

وی ادامه داد:‌ در دوران پیروزی انقلاب اسلامی هم تنها کتاب‌هایی داشتیم که ترجمه‌ی کتاب‌های دیگر بود.

وی همچنین افزود: حوزه‌ی مد نظر من تاکتیک (چگونه جنگیدن) است، زیرا کتاب‌های وارد شده به ایران براساس ساختارهای فرهنگی و پیشینه‌ی کشورهای دیگر است و تغییر این اساس به اساس ایران بسیار سخت است، بنابراین مشکلاتی را به همراه داشت.

"زمانی" عنوان کرد: اولین تغییرات را شهید "صیاد شیرازی" به عنوان تئوریسین و نخبه‌ی تاکتیک ایجاد کرد.

وی ادامه داد:‌ امیدوارم انتشارات دافوس رشد کند، البته باید بگویم که ما درصدد ترجمه به زبان‌های دیگر نیز هستیم، البته برای این کار نیاز به کمک دیگران نیز داریم.

در ادامه سرهنگ "حسین مومنی فرد"‌عنوان کرد: انتشارات دافوس در سال 82 توانست پروانه‌ی نشر بگیرد البته فراز و نشیب‌های بسیاری طی کرد.

وی ادامه داد:‌ ما در سال 91 ، 11 عنوان کتاب، در سال 92 ، 22 کتاب چاپ کردیم و در سال 93 سعی می‌کنیم تعداد کتاب‌های دافوس را افزایش دهیم.

"مومنی فرد" خاطرنشان کرد:  از نظر من یک اثر ماندگار اثری است که بتواند حداقل به یکی از نیازهای مخاطبان پاسخ دهد.

گفتنی است در پایان این مراسم از "علی غلامرضایی" تجلیل شد.


انتهای پیام/ اس
برچسب ها: دافوس ، نمایشگاه ، کتاب ، قلم ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار