مسافران جام جهانی بخوانند؛

میزبان جدال ایران و آرژانتین را بیشتر بشناسید

بلوهوریزونته، شهری زیبا و تاسیس شده بر پیکره هنر پذیرای جدال دو تیم ایران و آرژانتین در جریان جام جهانی 2014 برزیل است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، دومین جدال تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 برزیل برابر آرژانتین در شهر بلوهوریزونته برگزار خواهد شد، شهری که بومیان منطقه آن را مدفن ارواح آستک می دانند و مکزیکی ها به خاطر این افسانه سازی بسیار دلخور عصبانی هستند. ایالتی که در زمانهای قدیم مرکزی برای جست و جوی طلا بوده است . نام این شهر هم معنی زیبای دارد به معنی "افق زیبا".

میزبان جدال ایران و آرژانتین را بیشتر بشناسید

در رابطه با جاذبه های این شهر باید گفت موزه های تاریخ طبیعی و موزه هنر مکان های جالب و دیدنی برای گردشگران هستند. باغهای گیاه شناسی هم دیگر مکان دیدنی این شهر محسوب می شوند. یکی از مهمترین دیدار های تیم ملی کشورمان با تیم ملی آرژانتین در ورزشگاه ۶۴۰۰۰ نفری مینیرو این شهر برگزار خواهد شد و شک نکنید که بسیاری از ایرانیان که توان مالی خرید تنها یک بلیت از سه ورودی بازیهای ایران را داشته اند به سراغ همین بازی آمده اند تا در کنار تشویق یوزپلنگهای آسیایی، شاهد ابرستارگان آرژانتینی به خصوص لیونل مسی باشند.
ششمین شهر برزیل و سومین شهر از نظر تراکم شهری محسوب می‌شود و از قرن 18 برای خود هویت مستقلی پیدا کرده است. معماری این شهر تلفیقی از بناهای کلاسیک و مدرن است و برخی بناها در این شهر الهام گرفته از شهر واشنگتن هستند. چندین پارک بزرگ در اطراف بلو هوریزونته وجود دارد. پوشش گیاهی گسترده و تنوع حیوانات مختلف از دیگر ویژگی های این شهر است. بلوهوریزونته در فاصله 300 کیلومتری دریا قرار دارد.

میزبان جدال ایران و آرژانتین را بیشتر بشناسید

موزه های معروف بلوهوریزونته
موزه های بسیار زیبای این شهر ارزش ورودی 10 تا 20 دلار را دارند، موزه داس میناس در نزدیکی خیابان معروف آلفونسو پنیا، یکی از این موزه های دیدنی است که می شود یک بعد ازظهر رویایی را در کنار جاذبه های موزه، رستوران مثال زدنی و نه چندان گران قیمت و مرکز خرید کنار آن گذراند.
موزه علوم طبیعی این شهر نیز بسیار زیبا است و در توصیه بسیاری از گردشگران به چشم می خورد، موزه و پارکی زیبا در کنار خیابا رساکا، بخشهای مختلفی از قبیل حیوانات وحشی، حشرات، فسیلهای کشف شده و بخش دیدنی کتابخانه قدیمی این موزه را مقابل دیدگان شما قرار می دهد.
اگر خیال تماشای پارکها و فضای باز و سبز در این شهر را داشته باشید می توانید به مراکزی چون سرادوکورال، پارک اکولوژی پامپولیا و سرا دو موئدا سری بزنید.
میزبان جدال ایران و آرژانتین را بیشتر بشناسید


هتل و مسافرخانه
بسیاری از مسافران جام جهانی با توجه به مقررات وضع شده در حین تورنمنت توسط یک تور گردشگری راهی برزیل خواهند شد و مشخص است که هتل، وسیله حمل و نقل و تغذیه کاملا مدیریت شده و مشخصی را خواهند داشت اما آنهایی که سفر را به غیر قابل پیش بینی بودنش دوست دارند و در برزیل شخصا برای انتخاب هتل یا مسافرخانه ارزان قیمت اقدام خواهند کرد، بد نیست به این توصیه توجه کنند:
در کنار بسیاری از ایستگاه های قطار بین شهری، مسافرخانه های قدیمی اما بازسازی شده وجود دارد که معمولا مجهز به اینترنت پرسرعت، تلفن مستقیم و صبحانه شامل کرایه اتاق هستند و از لحاظ هزینه هرگز قابل مقایسه با هتلهای گران قیمت اطراف استادیوم ها نیستند، از طرفی هزینه رسیدن به استادیوم با توجه به اتوبوسهای مخصوص فیفا آنقدر زیاد نیست که داشتن هتل نزدیک استادیوم همه چیز را توجیه کند.

میزبان جدال ایران و آرژانتین را بیشتر بشناسید

آب و هوا
قرار گرفتن در منطقه حاره‌ای تابستان‌هایی گرم، پاییزی بارانی و زمستانی سرد و خشک را برای این منطقه رقم زده است. بیشترین دمای هوا بلوهوریزونته در ماه ژوئن 30 درجه سانتیگراد و حداقل دما 25 درجه است. رطوبت این شهر در ژوئن 14.1 اینچ و هوای این ماه در بلوهوریزونته آفتابی است.

اتوبوسهای نامنظم
در این شهر استفاده از اتوبوس در زمانی که عجله دارید و یا برای رسیدن به مقصد بحث مالی در مین نیست، هرگز توصیه نمی شود، اتوبوسهایی که بنا به سلیقه راننده گاه به خاطر ترافیک تغییر مسیر می دهند و مردمی که در این باره اعتراضی ندارند و حاضرند نیمی از راه خود را پیاده بروند اما در ترافیک عجیب و آزاردهنده بلوهوریزونته گرفتار نشوند. باید به شماره خط این اتوبوسها نیز توجه کافی داشته باشید، شاید یک اشتباه ساده در انتخاب این اتوبوسها با توجه به این که در بین دو ایستگاه بسیار دور از هم هیچ توقفی ندارند جبران ناپذیر باشد.

میزبان جدال ایران و آرژانتین را بیشتر بشناسید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار