فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور آجا:

دفاع از ارزش‌های شهدا محور مذاکره مسئولان نظام قرار گیرد

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور آجا در مراسم تجلیل و تشییع پیکر شهید گمنام دوران دفاع مقدس گفت: ای کسانی که مذاکره می‌کنید و ای مسئولان نظام بدانید آن چه محور مذاکره است محور ارزش شهیدان ماست زیرا این مملکت و ملت مرهون فداکاری‌های شهیدان است و این ارزش‌ها تنها در پیروی و حمایت از ولایت محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران  مراسم تجلیل و تشییع پیکر شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور امیر سرتیپ حسین ولی‌وند زمانی فرمانده دانشگاه جنگ آجا حجت‌الاسلام و المسلمین فقیه رئیس عقیدتی سیاسی اداره ستاد آجا، دکتر حمید محمدحسینی جانشین فرماندهی دانشگاه آجا، امیر سرتیپ ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش برگزار شد.

هم‌چنین؛ امت شهید پرور، مادران و همسران شهیدان، استادان، دانشجویان و کارکنان ستاد فرماندهی ارتش، جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در این مراسم حضور داشتند.

بر اساس این گزارش؛ امیر سرتیپ رضا خرم‌طوسی گفت: ای کسانی که مذاکره می‌کنید و ای مسئولان نظام بدانید آن چه محور مذاکره است محور ارزش شهیدان ماست زیرا این مملکت و ملت مرهون فداکاری‌های شهیدان است و این ارزش‌ها تنها در پیروی و حمایت از ولایت محقق می‌شود و درود خداوند بر شما و رهروان شما باد.
 
وی با اشاره به تطابق نام عملیات شهید گمنام با نام ساختمان دانشگاه آجا ادامه داد: ما نمی‌دانستیم که این شهید از عملیات فتح‌المبین می‌آید چون بسیاری از طراحان بزرگ عملیات فتح‌المبین در این ساختمان بوده‌اند و به شهادت رسیده‌اند، نام دانشگاه نیز فتح المبین است زیرا .
 
امیر خرم‌طوسی با تکریم از مقام شامخ این شهید گمنام افزود: ای شهید گمنام به دیار دانش خوش آمدی زیرا ما از تو می آموزیم که چگونه باید در برابر دشمنان ایستادگی کنیم، ای بزرگ‌مرد خوش آمدی من به نیابت از خودم به تو ای شهید خوش آمد می‌گویم، هم‌چنین ابتدای امروز فرماندهی ارتش از من خواستند که سلام‌شان را به تو ای شهید گمنام برسانم؛ ای عزیز تازه از سفر رسیده قدم بر چشمان ما گذاشته‌ای.
 
این فرمانده ارتش خطاب به شهید گمنام که نباید خون او هدر رود تاکید کرد: ای شهید گمنام نباید خون تو هدر رود که نرفت زیرا از برکت شما شهیدان است که اکنون ملت ما به رشد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دست پیدا کرده است.
 
در ادامه مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین فقیه رئیس عقیدتی سیاسی اداره ستاد آجا گفت: شهادت یک موهبت خدایی است به کسانی که به هر عنوان به شهادت متصل شدند اعم از کسی که از شهیدان تجلیل می‌کند و در مراسم تشییع شهید حضور دارد مانند کسی است که به جایگاه شهادت خدمت می‌کند و بهترین موهبت را برای خود به دست می‌آورد زیرا امروز فضای جامعه به یاد و نام شهیدان دوران دفاع مقدس معطر شده است.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین فقیه با اشاره به زنده نگه داشتن یاد ونام شهیدان و پیام شهید گمنام تاکید کرد: تا هنگامی که یاد و نام شهیدان در جامعه باشد برکت خداوند به جامعه ما سرازیر خواهد شد زیرا پیام شهید گمنام ان است که دولت، ملت و مردم نه تنها نباید نام شهیدان را فراموش کنند بلکه بر گسترش اهداف شهیدان کمر همت ببندند و این همان شعار انقلاب با عنوان استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است که همان هدف شهیدان ما است.

وی ادامه داد: ما باید استقلال نظام را در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آن پاس داشته و استقلال و اتکا به قدرت ایمان و قدرت خداوند را در سایه استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران زنده نگه داریم و این همان عبارت مقام معظم رهبری است که ابتدای امسال فرمودند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین فقیه با تاکید بر تفسیر معنای حجاب گفت: حجاب به معنای ارزش، پیروی از رهبری و در بالاترین بخش همه کارها سیاست و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی است که باید آن را سرلوحه زندگی خویش قرار دهیم.
 
رئیس عقیدتی سیاسی اداره ستاد آجا در پایان دشمنان جمهوری اسلامی ایران را مورد خطاب قرار داد و گفت: یک پیام هم به دشمن می‌دهم که مردم ایران در همه جای این کشور با شهیدان پیمان بسته‌اند و از این کشور دفاع خواهند کرد و هرگز اجازه نخواهند داد که دسیسه‌ها ضد این ملت تکرار شود.
 
گفتنی است؛ این شهید گمنام 20 ساله در عملیات فتح‌المبین که در منطقه بستان انجام شد به شهادت رسید و پس از این که برروی دستان امت شهید پرور تشییع شد به سمت فرماندهی دانشگاه جنگ آجا تشییع شد پس از سال‌ها دوری از وطن و غربت در وطن خویش آرام گرفت.  
 
آری به فرموده حضرت امام خمینی(ره) خون شهیدان ما امتداد خون پاک شهیدان کربلاست و براساس این شعر مشهور که در وصف شهیدان سروده شده است که بسی گفتیم و گفتند از شهیدان شهیدان را شهیدان می‌شناسند راه شهیدان پر رهرو باد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مراسم ، شهید ، شهادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار