جزئیات پیشنهادات مسئولان برای تغییر آئین نامه‌ لیگ واترپلو

این احتمال می‌رود که دستور العمل برگزاری مسابقات لیگ واترپلو‌ باشگاه های کشور دستخوش تغییراتی شود.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، برخی تغییرات پیشنهادی فدراسیون که قرار است در جلسه کمیته فنی مورد بررسی قرار گیرد به شرح زیرا است: فصل سوم: بر اساس تایید کمیته فنی واترپلو، فدراسیون شنا مسابقات لیگ برتر واترپلو باشگاه های کشور در سال جاری با حضور 12  تیم و در یک گروه به صورت رفت و برگشت برگزار شود. در پایان مسابقات لیگ، دو تیم رده ‌های آخر لیگ برتر به دسته یک سقوط کنند.
 
 در پایان مسابقات تیم های اول  تا هشتم به صورت پلی آف 1-8 (7-2)، (6-3)(5-4) رفت و برگشت مسابقه  می‌دهند و در نهایت چهار تیم بازنده رده بندی مقام پنجم الی هشتم با یکدیگر به صورت ضربدری مسابقه می‌دهند و چهار تیم برنده پلی اف(دوم) رفت و برگشت (4-1)(3-2)  را بگزار می کنند تا تیم‌های برنده به فینال و تیم‌ها ی بازنده دیدار در رده بندی را برگزار می‌نمایند.

دیدار فینال مسابقات لیگ 2  از سرمربی می‌باشد که به طور هم‌زمان با دیدار رده‌بندی در تهران برگزار خواهد شد.

تغییرات پیشنهادی در فصل چهارم آئین‌نامه؛ هریک از تیم‌های شرکت کننده در مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور می‌توانند حداکثر از 22  بازیکن در طول مسابقات استفاده کنند، و به منظور حمایت ا ز بازیکنان جوانان و با هدف رشد و ارتقاء سطح فنی آنان الزاما باید هر تیم از 6 بازیکن زیر 20 سال (باستثنای بازیکنان خارجی) در ترکیب خود  استفاده کند وهم‌چنین در هر مسابقه می‌بایستی حداقل 2 بازیکن زیر 20 سال در لیست 13 نفره تیم قرار گیرد.

تغییرات پیشنهادی در تفصل هفتم آئین‌نامه لیگ؛ تبصره الف: هرگونه نقل و انتقال باید با حضور نمایندگان رسمی 2 باشگاه و بازیکن در محل فدراسیون شنا و در کمیته برگزاری مسابقات لیگ انجام پذیرد. عقد قرارداد برای مدت یک سال و چند فصل متوالی با بازیکنان بلامانع است. 
اما در صورت اعمال محدودیت ناشی از تصمیمات انضباطی فدراسیون شنا و یا وزارت ورزش و جوانان و یا سایر مراجع ذی‌صلاح مورد تأیید فدراسیون می‌باشد. استفاده از بازیکن و یا بازیکنان خاطی تا زمانی که محدودیت آن‌ها خاتمه نیافته مجاز نخواهد بود. ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی بازیکنان زیر 20 سال و سایر مدارک از سوی نماینده هر باشگاه تا پیش از شروع مسابقات به فدارسیوهنن شنا الزامی است.

تمامی تیم‌ها باید مبلغ 150میلیون ریال به‌عنوان حق مشارکت در لیگ برتر را به حساب فدراسیون شنان واریز کنند. پرداخت مبلغ پنج درصد از قرارداد بازیکنان، مربی و سرپرست حذف شد.

موارد مذکور در نخستین سازمان لیگ واترپلو در سال جدید که روز دوشنبه 22 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار