رويترز:

توليد صنعتي "چين" در ماه آوريل براي چهارمين ماه متوالي کاهش يافت

در پي کاهش سفارش خريد به کارخانه‌ها و صنايع توليدي چين، شاخص توليدات کارخانه‌اي و صنايع اين كشور در ماه آوريل کاهش يافت.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، در پي کاهش سفارش خريد به کارخانه‌ها و صنايع توليدي چين و به طور کلي، کاهش تقاضا براي محصولات و تجهيزات توليدي صنايع اين کشور، شاخص توليدات کارخانه‌اي و صنايع چين ماه آوريل کاهش يافت.

کاهش اين شاخص نگراني‌ها را درباره کاهش رشد اقتصادي در اين کشور به شدت افزايش داده است، زيرا کارخانه‌ها و صنايع توليدي به سرعت به شرايط اقتصادي واکنش نشان مي‌دهند و پرسش از مديران خريد اين صنايع و کارخانه ها، بهترين راه براي آگاهي از ديدگاه آن‌ها درباره وضع و ميزان رشد اقتصادي کشور مورد نظر در آينده است.

سفارش جديد کالاهاي صادراتي در اين کشور نيز ماه آوريل روند نزولي داشته است اما اين کاهش در مقايسه با حجم کلي کالاهاي صادراتي چندان قابل توجه نيست و حاکي از آن است که کاهش تقاضا در بازارهاي داخلي چين علت اصلي روند نزولي توليدات صنعتي است.

يک کارشناس ارشد اقتصادي بانک اچ اس بي سي اعلام کرد اطلاعات جديد درباره اقتصاد چين نشان مي‌دهد روند رشد توليدات صنعتي و به طور کلي اقتصاد اين کشور همچنان رو به کاهش قرار دارد.

 رشد اقتصادي چين در سه ماهه نخست امسال به 7.4 درصد کاهش يافت و روند نزولي فعاليت‌هاي تجاري و صنعتي در اين کشور به نگراني ها درباره افزايش احتمالي بيکاري در چين دامن زده است.

مقامات چين مي‌کوشند تا رشد اقتصادي اين کشور مبتني بر افزايش حجم تقاضا در بازارهاي داخلي اين کشور و نه صادرات و سرمايه گذاري باشد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار