در مراسم اختتامیه جشنواره قاب‌های بهشتی مطرح شد

"فرهنگ شهدا" فرهنگ ناب برای حفظ ایران

در مراسم اختتامیه دومین جشنواره قاب‌های بهشتی به موضوع فرهنگ شهدا و دفاع مقدس به عنوان فرهنگی ناب برای حفظ کشور اشاره شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران مراسم اختتامیه دومین جشنواره عکس قاب‌های بهشتی عصر امروز با حضور سردار طلایی نایب رئیس شورای شهر، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، رضا مقدسی مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری، امیر عبدالحسینی رئیس موزه هنرهای امام علی(ع) و جمعی از هنرمندان عکاس در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.


 
بنابراین گزارش؛ سردار طلایی درباره موضوع شهدا و فرهنگ شهدا گفت: در دفاع مقدس معادله این‌طور بود که خیلی‌ها با هم رفتند اما تنها برگشتند و دوستانشان ماندند خیلی‌ها یک بار به جهبه رفتند و همان بار اول به هدف رسیدند و خیلی‌ها هم در طول جبهه بودند و برگشتند.

وی در ادامه گفت: در زمان معراج شهدا در طول جنگ تحمیلی در اصفهان شاهد دیدار و صحبت مادران شهید با فرزندانشان بودم صحبتی که وصف نشدنی است.

طلایی افزود: کربلا و عصر عاشورا و آنچه در عاشورا گذشت را می‌توان از مادران شهدا درک کرد.

وی خاطر نشان کرد: تمام مردم ما در جنگ بودند اما نقششان متفاوت بود و حالا باید کاری کنیم که فرهنگ دفاع مقدس و شهدا که فرهنگی ناب‌ترو اثربخش‌تر از این‌ها نیست کشورمان را حفظ کنیم در حقیقت با این فرهنگ می‌توانیم کشورمان را حفظ کنیم. 

اهدای جوایز به برگزیدگان دومین "جشنواره قاب‌های بهشتی"

در این جشنواره سعید آلادپوش مسئول برگزاری جشنواره قاب‌های بهشتی گفت: در حوزه عکس و تصویر در طول سالیان طولانی آثار ارزشمندی تولید شده و تک تک فرم‌هایی که تاکنون تولید شده‌اند، دارایی‌های ملی هستند که داشته‌های فرهنگی اقتصادی به این‌ها تکیه می‌کند و در شبکه تصویر تلاش کردیم که بتوانیم آرشیو غنی را در ارتباط با عکس‌های ارزشمند از جمله عکس‌هایی با موضوع شهدا داشته‌ باشیم.

 "عکس" جایگاه خاصی پیدا کرده

 
وی در ادامه به اهمیت عکس اشاره کرد و گفت: روش‌های متعددی برای انتقال پیام و تبلیغ وجود دارد که البته عکس در این ارتباط جایگاه خاصی پیدا کرده چرا که نیازی به مترجم ندارد.

 "قاب‌های بهشتی" ادای تکلیف است


محسن محمدی دبیر دومین جشنواره قاب‌های بهشتی گفت: این جشنواره به هیچ جایی وابسته نیست در حقیقت اهل هیچ سیاسی بازی نیستیم، کار دل و ادای تکلیف است که امیدوارم امام شهدا آن را از ما بپذیرد.

در ادامه این مراسم در مورد چاپ کتاب جشنواره از سوی سردار طلایی نویدی داده شد که قرار است کتاب دومین جشنواره قاب‌های بهشتی با حمایت وی منتشر شود.

در مراسم اختتامیه این جشنواره که در دو بخش شهروندی و حرفه‌ای برگزار شد در بخش شهروندی جوایز اول تا سوم به ترتیب به سعید فدائیان، حمیدرضا حبیبی، مسعود محمدی اهدا شد و در بخش حرفه‌ای هم به ترتیب نفرات اول تا سوم عبارتند از: غلامرضا قائمی، میثم ملکی قزوینی و ثمره تبریزی اهدا شد.

از حاشیه‌های این مراسم تقدیم کردن هدیه ثمره تبریزی به مادر و پدر شهیدان خالقی پور بود، که در پی آن سردار طلایی ثمره تبریزی را با اهدا سفر به عتبات عالیات خرسند کرد.
 
از حاشیه‌های دیگر این مراسم این بود که مادر شهیدان خالقی پور ضمن تشکر از برگزاری این جشنواره گفت: امیدوارم که راه شهدا ادامه پیدا کند و این فیلم‌ها و عکس‌ها به دنیا فرستاده شود.

دومین جشنواره قاب‌های بهشتی به مدت یک روز در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: متفاوت ، حقیقت ، فرهنگ ، جنگ ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار