نگاهی به وضعیت حریفان تدارکاتی ایران؛

مونته نگرو، بهترین حریف کشورمان

تیم ملی فوتبال ایران در بازی‌های دوستانه و تدارکاتی خود در اتریش به مصاف تیم‌های بلاروس، مونته نگرو و آنگولا خواهد رفت و دیدار دوستانه‌ای با تیم‌های ترینیداد و توباگورا در اردوی برزیل انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، دیدارهای دوستانه تیم ملی فوتبال ایران در اردوی اتریش بهانه ای شد تا به بررسی این تیم‌ها بپردازیم.

تیم ملی کشورمان درنخستین دیدار تدارکاتی‌اش در اردوی اتریش درتاریخ 28 اردیبهشت به مصاف تیم ملی بلاروس می‌رود. گیورگی کوندارتیف و بوری ژونوف کاپیتان تیم هستند.

آلیا کساندر کولچی با 100 بازی ملی بیشترین تعداد بازی را برای کشورش انجام داده است و ماکسیم روماسیچینکو با 20 گل زده بیشترین گل ملی را برای کشورش به ثمر رسانده است.

رتبه کنونی بلاروس در رده‌بندی فیفا: هفتادوهفتم است بهترین رده بلاروس تاکنون در فوریه 2011 با قرار گرفتن در رتبه 36 است و پایین‌ترین رده بلاروس در مارس 1994 با قرار گرفتن در رتبه 142 است.

بهترین پیروزی بلاروس مربوط سال 1998 است که این تیم توانست 5 بر صفر مقابل تیم لیتوانی به پیروزی برسد بدترین شکست بلاروس هم مقابل تیم ملی‌اتریش است که با نتیجه 5 بر صفر به سود اتریش به پایان رسید.

بازی دوستانه ایرن با بلاروس اولین بازی دوستانه کشورمان در اردوی اتریش است که بازی با این می‌تواند به آماده سازی کشورمان در راه جام جهانی کمک زیادی کند.

تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی تدارکاتی‌اش در اردوی اتریش در تاریخ 5 خرداد به مصاف تیم ملی مونته نگرو می‌رود.

تیم ملی مونته نگرو یک تیم اروپایی است اولین بازی رسمی این تیم درتاریخ 24 مارس 2007 برابر مجارستان انجام گردید که این بازی با پیروزی دو بریک مونته نگرو پایان یافت.

برانکو برانوویچ سرمربی مونته نگرو میکرو ووچینیچ کاپیتان تیم هستند.

سیمون ووکچیوبک با 40 بازی ملی عنوان درانده بیشترین بازی ملی را به خود اختصاص داده است.

میکرو ووچینیچ کاپیتان مونته نگرو وبا 13گل بیشترین گل‌ ملی را برای کشورش به ثمر رسانده است.

بهترین برد مونته نگرو مقابل تیم ملی سن مارینو صورت گرفت، این بازی در 11 سپتامبر 2012 انجام شد و با نتیجه 6-0 به سود مونته نگرو پایان یافت.

بدترین شکست مونته نگرو مقابل تیم ملی رومانی صورت گرفت این بازی که  در 31 می 2008 انجام شد. با نتیجه 4-0 (چهار بر صفر) به سود رومانی پایان یافت.

رتبه کنونی مونته نگرو در رده بندی فیفا 52( پنجاه و دوم) است.   

مونته نگرو در ژوئن 2011 با قرار گرفتن در رتبه شانزدهم و پائین ترین رده این تیم در ژوئن 2007 با رتبه 199(صدو نود ونه) بوده است.

مونته نگرو یکی از حریفان تدارکاتی تیم ملی کشورمان در اردوی اتریش است که سبک بازی این تیم به تیم ملی بوسنی و هرزگوین حریف تیم ملی در جام جهانی نزدیک است و دیدار دوستانه با این تیم می‌‌تواند کمک زیادی به آماده‌سازی کشورمان در راه جام جهانی کند.

تیم  ملی فوتبال ایران در یک بازی تدارکاتی در تهران در تاریخ 10 خرداد به مصاف تیم ملی آنگولا می‌رود.

این بازی که در ورزشگاه آزادی و بعد از اردوی اتریش برگزار می شود حکم بازی خداحافظی هواداران با ملی‌پوشان و بدرقه آن ها به مسابقات جام جهانی 2014 برزیل را دارد.

به عقیده کارشناسان تیم ملی آنگولا مدل کوچک شده نیجریه یکی از حریفان در جام جهانی در برزیل ا ست . این تیم در رقابت‌های  انتخابی جام جهانی در گروهی که اسپانیا، فنلاند و فرانسه هم حضور داشتند با قرار گرفتن در قعر جدول از راه‌یابی به جام جهانی برزیل بازماند.

نخستین بازی ملی آنگولا در تاریخ یک ژوئن 1977برابر کوبا انجام گردید که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود آنگولا پایان یافت.گوستا و فربن سرمربی آنگولا و کالی کاپیتان تیم است.
آکاوابا 37 گل زده بیشترین تعداد گل را برای تیم ملی کشورش به شهر رسانده است.

بهترین پیروزی آنگولا در تاریخ 23‌آوریل 2000 مقابل تیم سوزایلند بود. که با نتیجه 7-1 (هفت بر یک) به پایان رسید و بدترین شکست آنگولا مربوط به بازی تیم ملی پرتغال در 23 مارس 1989 است که با نتیجه شش بر صفر( 6-0) به پایان رسید.

رتبه کنونی آنگولا در رده‌بندی فیفا 86(هشتاد و ششم) است. بهترین رتبه آنگولا 45 (چهل و پنج) است که در جولای 2000 این رتبه را کسب کرد.

بهترین رتبه آنگولاهم به مارس 1994 برمی‌گردد که این تیم در رده 124(صدو بیست و چهارم) قرار گرفت.

تیم ملی آنگولا در جام جهانی 2006 برای اولین بار در جام جهانی حضور یافت.

تیم ملی ایران در آخرین بازی دوستانه اش در اردوی برزیل در تاریخ 18 خرداد به مصاف تیم ملی ترینیدادو توباگو تیمی از آمریکای شمالی می‌رود.

هادسون چارلس سرمربی ترینیدادو مایکل ویلیامز کاپیتان این آنگولس 1 و 5 با 117 (صدو هفده) بازی ملی، بیشترین تعداد بازی را برای کشورش  انجام داده است. براستون جان با 70 گل ملی، عنوان بیشترین تعداد گل زده برای ترینیدادو توباگو را به نام خودش ثبت کرده است.

رتبه کنونی ترینیداد توباگو در رده‌بندی فیفا، 70 (هفتادم) است. برترین رتبه ترینیداد در ژوئن 2001 با قرار گرفتن در رده بیست و پنجم(25) جهان می‌باشد و بدترین جایگاه این تیم در اکتبر 2010 با قرار گرفتن در رتبه صد وششم جهان است.

بهترین پیروزی ترینیدادو توباگو با پیروزی 11 بر صفر مقابل آروبا صورت گرفت این بازی به 4 ژوئن 1989 بر می‌گردد. بدین ترتیب شکست ترینیداد هم مربوط به بازی مقابل مکزیک است که با نتیجه 7 بر صفر به سود مکزیک به پایان رسید.

تیم ملی ترینیدادو توباگو برای ا ولین باز در جام جهانی 2006 در این رقابت‌ها حضور داشت ولی به جام جهانی 2014 برزیل صعود نکرده ا ست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار