عارف در جمع خبرنگاران:

هیچ دیداری برای شورای رهبری اصلاح‌طلبان نداشته‌ام/ دولت آستانه تحملش را بالا ببرد

رئیس بنیاد امید ایرانیان امروز در حاشیه گردهمایی شاخه جوانان بنیاد امید ایرانیان گفت: من دیدار خاصی با هیچ شخصیتی نداشتم و همیشه نسبت به بزرگان ارادت دارم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، محمدرضا عارف در حاشیه گردهمایی شاخه جوانان بنیاد امید ایرانیان در جمع خبرنگاران درباره شورای رهبری اصلاحات و دیدار وی با دکتر روحانی، آیت‌الله هاشمی و سید حسن خمینی گفت: این یک طرح پیشنهادی است اما اجماع اصلاح‌طلبان با سازوکاری که در داخل آن طراحی می‌شود برای ما قدر مسلم است.
 
وی با بیان این که آرزو و راهبرد من در انتخابات بعدی اجماع اصلاح‌طلبان است افزود: به منظور حضور در انتخابات حتی راهبرد ائتلاف دو جریان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی مطرح شده است اما تصمیمی برای چگونگی به اجماع رساندن آن مطرح نشده است.  
 
عارف در پاسخ به این سوال که آیا شورای رهبری در تقابل با شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان است تصریح کرد: اصلا این گونه نیست، برای من تمامی احزاب اصلاح‌طلب عزیز و از حقوق مساوی برخوردارند و ان شاالله با تفاهم همه گروه‌های اصلاح‌طلب به اجماع برسیم.
 
وی درباره اینکه آیا دیدار با شخصیت‌ها برای شورای رهبری اصلاحات ادامه دارد خاطرنشان کرد: من دیدار خاصی با هیچ شخصیتی نداشتم و همیشه نسبت به بزرگان ارادت دارم. 
 
عارف درباره دفاتر استانی بنیاد امید ایرانیان نیز تصریح کرد: به صورت تدریجی و با توجه به توانایی‌های خود و آمادگی استان‌ها درصدد راه‌اندازی دفاتر جدید هستیم و بررسی‌های اولیه به منظور تعیین استان‌های بعدی صورت گرفته است و تا قطعی نشود نام آن‌ها را اعلام نمی‌کنیم.
 
وی درباره برخورد دولت با منتقدینش گفت: با توجه به شناختی که از دکتر روحانی دارم، بعید می‌دانم که اجازه بروز هر گونه انتقادی را ندهد چرا که به نظرم انتقاد حتی از نوع غیرسازنده آن هم مفید است.
 
عارف درباره شناسنامه‌دار بودن منتقدین که از سوی دکتر روحانی مطرح شده بود افزود: قبل از رئیس جمهور در دوران اصلاحات بحث شناسنامه‌دار بودن تشکل‌ها را مطرح کردم و اینکه گروه‌ها به سمت اخذ مجوز در چارچوب اساسنامه خود پیش بروند که این امر در نهادینه کردن دموکراسی کمک می‌کند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در ارتباط با لغو سخنرانی سید حسن خمینی در بروجرد گفت: من واقعاً‌ متأسفم چرا که باید تحمل را بالا ببریم و اجازه دهیم دیدگاه‌های مختلف با سازوکار قانونی دنبال شود اما وقتی صحبت از نوه امام می‌شود آدم تأسف می‌خورد که چرا شرایط به گونه‌ای شده که گروهی خودسر اجازه سخنرانی به نوه امام را نمی‌دهند.

وی همچنین با اشاره به همایش دلواپسم که در نقد توافقنامه ژنو برگزار شد نیز خاطرنشان کرد: هر جریانی می‌تواند اظهارنظر کند؛ دولت باید آستانه تحملش را بالا ببرد چرا که مردم خودشان قضاوت می‌کنند.

عارف اظهار داشت: آنهایی که امروز دلواپس هستند چرا چند سال گذشته که رشد منفی اقتصادی داشتیم دلواپس نشدند، انشالله که همه دلواپس باشند چرا که این چیز با ارزشی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عارف ، اصلاحات ، اجماع ، تفاهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار