بازار مسکن در این هفته شاهد اخبار مهمی از جمله افزایش 121 درصدی اوراق مسکن ، تحویل 1900 واحد مسکونی زلزله زده آبرازجان و نشست خبری رئیس سازمان نظام همندسی استان تهران بود

به گزراش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران بازار مسکن در این هفته شاهد اخبار مهمی از جمله افزایش 121 درصدی اوراق مسکن  ، تحویل 1900 واحد مسکونی زلزله زده آبرازجان و نشست خبری  رئیس سازمان نظام همندسی استان تهران بود.


براساس  این گزارش  گرانی اوراق تسهیلات مسکن از نظر کارشناسان:

کاهش نرخ سود بانکی و نزدیکی به فصل اوج خرید و فروش مسکن باعث گرانی اوراق تسهیلات مسکن شده است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن خبر داد:

مهدیان گفت: تمامی واحدهای خسارت دیده در منطقه برازجان تا پایان شهریورماه در صورتی که بانک ملی تسهیلات لازم را پرداخت کند به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در حال حاضر حدود 70 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور داریم و این زنگ خطری برای ما هم از لحاظ اقتصادی و هم اجتماعی است.

کارشناس مسکن مطرح کرد

کارشناس مسکن گفت: دولت برای پرداخت معوقات هیچ بودجه‌ای تعبیه نکرده است و بانک‌ها هم موجودی کافی برای این پرداخت‌ها ندارند.

معاون سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران:

غفرانی گفت: طی سال‌های گذشته حضور مهندسان‌ در ساخت‌و‌سازها 3 درصد بود که با ورود سازمان نظام مهندسی این میزان به 30 درصد رسید.

رییس کانون انبوه‌سازان کشور خبر داد

رهبر گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی، دستمزد کارگران و قیمت مصالح ساختمانی موجب افزایش چشمگیر قیمت ساخت‌و‌ساز در کشور شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از نهایی شدن طرح جامع مسکن تا 2 ماه آینده خبر داد و گفت: بر اساس آن دولت موظف می‌شود تا برای دو دهک پایین جامعه تأمین مسکن کند.


عقبایی مطرح کرد:

رئيس اتحاديه مشاوران املاک تهران گفت: ظرفيت عرضه مسکن در بازار بيشتر از تقاضاست و قيمت‌ها روند منطقي دارد.


از 15 اردیبهشت‌ماه اجرایی می‌شود؛
معاون فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: از 15 اردیبهشت‌ماه کنترل کامل مبحث 19 در ساختمان‌ها در تمامی متراژها اجرایی می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

باید دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کشور و سازمان تعزیرات حکومتی و اتحادیه‌های صنفی، نظارت‌های جدی در وضعیت مسکن اعمال کنند تا قیمت مسکن کنترل شود.

 انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار