مشهد/ وزیر آموزش پرورش اعلام کرد:

پرداخت پاداش خدمت بازنشتگان فرهنگی هفته آینده

دکتر علی‌اصغر فانی در دیدار با فرهنگیان شهرستان تربت حیدریه گفت : تعداد بازنشستگان سال‌های قبل از 92و قبل از شروع کار دولت یازدهم 24هزار نفر بوده و یک‌هزار و صد میلیارد تومان مجموع مبلغ هزینه پاداش بازنشتگان فرهنگی است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد  

وی گفت : 25 درصد از این مبلغ در اسفند پرداخت شده و با پیگیری‌هایی که صورت گرفته است مابقی مطالبات بازنشستگان فرهنگی پس از تامین رقم ریالی توسط خزانه دولت تا اوایل هفته آینده پرداخت خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دکتر روحانی به عنوان رییس‌جمهور کشور به مسائل آموزش و پرورش حساس است، گفت: دکتر روحانی قول داده است تا به محض ایجاد گشایشی در دولت همه حق فرهنگیان را تامین کند.

فانی همچنین دیشب در نشست شورای اداری شهرستان تربت حیدریه حضور یافت و گفت : آنچه رهبر فرزانه انقلاب در دیدار اخیر معلمان بیان فرمودند در دستور کار همه بخشهای آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

او به سند تحول نظام آموزشی کشور اشاره کرد و گفت : در سند تحول نظام آموزشی کشور بحث رتبه بندی معلمان دیده شده که اجرای آن یکی از تکالیف مهم آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: لایحه نظام رتبه بندی معلمان در سیاست کلی آموزش و پرورش تدوین و در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح شده که بخشی از آن تصویب و بخشی در حال تصویب است.

فانی افزود: به استناد سند تدوین شده نظام تحول آموزش، معلمان رتبه بندی مناسب می شوند تا از مزایای کمتر تا بیشتر بهره مند شوند و بر این اساس در آموزش و پرورش به دنبال رتبه بندی بر حسب تلاش ،نوآوری ، تحقیقات ، مطالعات ،تالیفات و تلاش های معلمان هستیم که توسط یک گروه ارزیاب، تلاش های حرفه ای آنان ارزیابی می شود.

او با بیان اینکه توجه به دوره ابتدایی از اولویت‌های این وزارتخانه است، افزود : شخصیت و رفتار شخص در دوره ابتدایی شکل‌ می‌گیرد و همچنین تعداد روزهای حضور معلمان ابتدایی از معلمان دیگر مقاطع بیشتر است و این امر سبب اولویت‌گذاری و افزایش حقوق معلمان این مقطع در وزارت آموزش و پرورش شده است.

وزیر آموزش و پرورش به نقش دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: دانشگاه فرهنگیان به عنوان نهاد استراتژیک مطرح است چرا که افرادی را تربیت می کند که قرار است فرزندان کشور را تربیت کنند و نقش آنان بسیار حائز اهمیت است.

او گفت : هم اکنون 100پردیس و مرکز آموزشی دانشگاه فرهنگیان فعالیت می کند که امسال برای اولین بار درسطح کشور پذیرش دانشجوی بومی داشته است و پذیرش دانشجوی بومی در دانشگاه فرهنگیان باعث می شود در سالهای آینده نیروهای آموزش و پرورش در زادگاه خود استخدام شوند.

انتهای پیام//س
برچسب ها: پاداش ، خدمت ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.