چیزهایی که نباید راجع به بوسنی هرزگووین فراموش کرد

تیم بوسنی هرزگووین برای حضوردرجام جهانی با مسائلی مواجه بوده است که هیچ وقت نمی‌توان آنرا فراموش کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، پس از بلازویچ مربی کروات و موفق کرواسی، سرمربی دیگری به نام سافت سوسیچ از این کشور برخاست که توانست بوسنی هرزگووین را برای نخستین راهی بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان کند.

تیمی که درمرحله مقدماتی جام جهانی در اروپا در گروهی قرار گرفت که پرتغال در آن قرار داشت و در نهایت به عنوان صدرنشین صعود کرد و پرتغال مدعی را با ستاره‌های پرفروغش راهی پلی‌آف کرد.

اما این تیم چند صفت بارز برای طی طریق دراین مسیر داشته است که در ادامه به اختصار درمورد آن می‌پردازیم.

**آمار گل بالا

تیم بوسنی در مرحله مقدماتی سرو صدای زیادی کرد و به طور متوسط آمار سه گل را درهر بازی از خود به جای گذاشت.

ادین ژکو مهاجم باشگاه منچستر سیتی 10 گل را از خط دروازه برای کشورش گذراند و سه پاس گل داد، ایبسویچ نیز دیگر بازیکنی است که توانست با گلزنی مقابل لتونی بلیط سفر به برزیل را برای تیمش به ارمغان آورد.

تیم بوسنی از سال 1996 به فیفا پیوست و در پنجمین حضور خود در مرحله مقدماتی جام جهانی توانستند اولین حضور خود را رقم زنند.

در سال 2004 آنها نسل طلایی با صالح حمیدزیچ، سرژ باربارز و الویر بولیچ داشتند که آنها هم نتوانستند در جام ملت‌های اروپا جلوی شکست تیمشان مقابل دانمارک را بگیرند.
 
**دو مربی بوسنیایی در برزیل

سافت سوسیچ تنها مربی بوسنیایی درجام جهانی نیست، بلکه وحید هالیزودیچ سرمربی الجزایر نیز اهل بوسنی است که دومین حضور در جام جهانی را تجربه می‌کند.

**بوسنی کشور سه ملیتی

بوسنی کشوری است که به دنبال درگیریهای 20 سال گذشته تنوع سه قومیت را در خود جای داده است که شامل صربستان، کروات‌ها و بوسنی است. برخی از آنها کروات هستند در بوسنی بازی می‌کنند و بعضی‌ها برعکس این مطلب هستند.
 
**چرا بوسنی زلاتان ابراهیموویچ را به خدمت نگرفت؟

تیم ملی بوسنی در شرایطی که شانس این را داشت زلاتان ابراهیموویچ که از پدری بوسنیایی بود را جذب کند و با حضور این ابر ستاره فوتبالی فصل جدیدی را در تاریخ کوتاه مدت فوتبالی‌اش رقم زند موفق به این کار نشد و وی به تیم سوئد پیوست.

**تعدد لژیونرهادر تیم بوسنی

از تیم سوسیچ 14 بازیکن در لیگ‌های مختلف جهان حضوردارند هر چند به دلیل جنگ به وجود آمده عده بسیاری از آنها به کشورهای دیگر سفر کردند اما به تیم ملی این کشور بازگشتند.

**اولین حضور بوسنی در جام جهانی

هر چند پس از استقلال بوسنی و جدایی‌اش ازیوگسلاوی این تیم برای بار نخست است که در جام جهانی حضوریافته است اما بیش از این یعنی زمانی بخشی از یوگسلاوی سابق بود دو بار در سال 1974 و 1992 بازیکنان موثر بوسنیایی دراین تیم حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار