رئیس بنیاد شهید بر ضرورت تقویت امور فرهنگی در گلزارهای شهدا تاکید کرد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اتمام ساماندهی گلزار شهدای سراسر کشور تا پایان سال 1394 بر ضرورت تقویت امور فرهنگی دراین گلزارها تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛  حجت الاسلام و المسلمین "سیدمحمدعلی شهیدی" در بازدید از گلزار شهدای "تازه آباد" رشت نسبت به مقام شامخ شهدای این استان ادای احترام کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه ساماندهی گلزار شهدا یکی از اهداف مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران، است، گفت: استان گیلان یک هزار و 283 گلزار دارد که بین 90 تا 95 درصد آنها ساماندهی شده‌اند و هنوز 57 گلزار نیمه تمام نیز در آن وجود دارد.
 
معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه ساماندهی گلزار شهدا در گذشته با مشکل تامین اعتبار مواجه بوده است، اضافه کرد: با توجه به در نظر گرفتن اعتبارت لازم در سال گذشته، ردیف بودجه‌ای برای ساماندهی گلزار شهدای این استان تخصیص داده شده است و امیدواریم بتوانیم با همت مسوولان بنیاد و استانداری تا پایان سال، پروژه‌های نیمه تمام گلزار‌ی‌های شهدای این استان را به اتمام برسانیم.
 
شهیدی خاطر نشان کرد: ساماندهی گلزارها در برخی از استان‌ها به انجام نرسیده که تا پایان سال 1394، همه گلزارهای شهدای سراسر کشور ساماندهی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه گلزارهای شهدا به تعبیر مقام معظم رهبری، امامزادگان عشق هستند، افزود: بسیاری از مردم، شب‌های جمعه با عشق و علاقه، گلزارهای شهدا را زیارتگاه خود قرار می‌دهند و باید انجام امور فرهنگی از قبیل برگزاری دعا‌های کمیل، توسل و سایر ادعیه در این گلزارها تقویت شود.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حدود 18 هزار گلزار شهدا در سراسر کشور داریم که ساماندهی 11 هزار و 500 مورد از آنها به اتمام رسیده و چهار تا پنج هزار گلزار هم نیمه کاره است و در حال انجام فعالیت در راستای تکمیل و بهره‌برداری از آنها تا پایان سال 94 هستیم.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار