معاون سازمان میراث فرهنگی‌:

باید ساماندهی جدی در بحث حقوقی سازمان ایجاد شود

معاون میراث فرهنگی گفت: باید ساماندهی جدی و نظام‌مندی در بحث حقوقی سازمان ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ "محمدحسین طالبیان" در نشست خبری هفته میراث فرهنگی گفت: باید ساماندهی جدی و نظام‌مندی در بحث حقوقی سازمان ایجاد شود تا در مقابل برخی تخریب‌ها و واگذاری‌ها قدرتمند عمل کند.  

وی افزود: رئیس سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده است که جلسه ویژه‌ایی با سخنگوی دولت و معاون برنامه‌ریزی دولت خواهیم داشت تا بودجه‌های مورد نیاز سازمان را به آنها اعلام کنیم.   
 
طالبیان در پاسخ به سوالی مربوط به وضعیت الواح هخامنشی گفت: متأسفانه شاکیان پرونده در آمریکا روی پرونده اعتراض داشته و این پرونده برای تجدید نظر به دیوان عالی آمریکا رفته است اما وکلای ایران و وزارت امورخارجه از این موضوع خرسند هستند چرا که همه اسناد به نفع ایران بوده و این الواح در سطح بالاتر به نفع ایران تمام خواهد شد.  

معاون میراث فرهنگی در پایان اضافه کرد: 28 اردیبهشت روز میراث فرهنگی و موزه، 29 اردیبهشت روز آموزش و میراث فرهنگی، 30 اردیبهشت روز رسانه و میراث فرهنگی، 31 اردیبهشت روز کودک و میراث فرهنگی، 1 خرداد روز مفاخر ایران و میراث فرهنگی، 2 خرداد روز وحدت و میراث فرهنگی و 3خرداد روز دفاع مقدس و میراث فرهنگی نامگذاری شده است.  

در ادامه این نشست محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه موزه‌ها مهم‌ترین مکانی هستند که می‌توانند پل ارتباطی بین میراث فرهنگی و مردم باشند گفت: از تمامی موزه‌ها خواسته شده است که نمایشگاه‌های مختلفی را در هفته میراث فرهنگی تدارک ببینند. که تاکنون بیش از 500 موزه در کشور به این کار پرداخته‌اند.  

وی افزود: تلاش کرده‌ایم با توجه به شعار سازمان موزه جهان که مجموعه‌های موزه‌ایی و برقراری پیوندها بوده 250 موزه خارج از سازمان را هم فعال کنیم که در این امر نیز موفق بوده‌ایم.  

کارگر اضافه کرد: نگاه متفاوت به تعاملات داخلی و خارجی از مهمترین تفاوت‌های نگاه ما نسبت به سالهای گذشته است امیدواریم شاهد تأثیرگذاری بیشتر موردها در همه عرصه‌های زندگی مردم باشیم.  

وی تصریح کرد: حدود 40 شی مربوط به تپه نوشی جان و پری ملایر برای نمایش به استان همدان ارسال شده است و 44 شی دیگر نیز که از آثار زیبیه استان کردستان است. در این استان به نمایش گذاشته می‌شود.  

مهناز گرجی، مدیر موزه ملی ایران نیز با بیان اینکه آماده‌سازی اشیا برای مرمت و بسته‌بندی آنها به عهده موزه ملی می‌باشد؛ گفت: نمایشگاه دیگری که میزبان یافته‌های باستان‌شناسی سال 91 است در 15 سایت باستان شناسی کشور 10 روز برگزار خواهد شد.  


خبر تکمیل می‌شود//

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار