ماهاتیر محمد

بوئینگ و دستگاه اطلاعاتی آمریکا در ناپدید شدن هواپیمای مسافری مالزی نقش دارند

نخست وزیر سابق مالزی گفته است که هواپیمای ناپدید شده در مکانی نامعلوم نگهداری میشود و دستگاه اطلاعاتی آمریکا در آن دخالت دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان: "ماهاتیر محمد" از شخصیت های با نفوذ در حزب حاکم مالزی به احتمال نقش دستگاههای اطلاعاتی بین المللی در ناپدید شدن هواپیمای مسافربری این کشور اشاره کرد.وی گفت:احتمالا این هواپیما در مکان نامعلومی پنهان شده است و عملیات جستجو گسترده که با مشارکت دهها کشور صورت می پذیرد، صرفا برای به هدر دادن تلاش و پول است.

مهاتیر در مقاله ای با عنوان "فن آوری بوئینگ...آنچه که به پرواز درمی آید باید فرود بیاید" که آن را در فیسبوک منتشر کرد،اعلام کرد:هواپیماهای این شرکت برای زمانی طولانی قادر به پرواز هستند، اما باید فرود بیایند...شاید به سلامت فرود بیاید...شاید سقوط کند...اما غیر ممکن است که ناپدید شوند، زیرا این هواپیماها دارای سامانه ردیابی، نظارت، و تشخیص مکان هستند.

وی ادامه داد:پیشتر درباره نقص در دستگاههای تماس "ام اچ 370" و هشدارهای ردیاب با استفاده از ماهواره نوشته ام...بدون شک سامانه از کار افتاده و یا اینکه برج مراقبت هواپیما را فراخوانده است.

هواپیمای مسافربری مالزی با 227 مسافر بعد از یک ساعت از زمان پرواز از صفحه رادار محو شد و با وجود تلاش های گسترده تاکنون این هواپیما و یا لاشه آن پیدا نشده است.

نخست وزیر سابق مالزی افزود:پرواز ام اچ 370 از نوع هواپیمای بوئینگ 777 بوده است که توسط این شرکت ساخته و به همه وسائل ارتباطی و ردیابی ماهواره ای تجهیز شده است.اگر سرنگون شده و یا از کار افتاده است، بهترین کسی که می داند چگونه این کار ار انجام دهد، همین شرکت است.بدون شک شرکت بوئینگ برای تضمین عدم خرابی آن با توجه به اهمیت زیاد راه اندازی و امنیت هواپیما، تلاش کرده است.

وی افزود: بوئینگ و برخی آژانس های اطلاعاتی قدرت کنترل پیوسته هواپیماهای تجاری را دارند و پرواز 370 نیز یکی از انهاست...آیا ممکن نیست که خلبان این هواپیما کنترل آن را بعد از دخالت یک فرد و یا از راه دور از دست داده باشد؟

وی مقاله خود را این چنین پایان داد:شخصی وجود دارد که چیزی را مخفی می کند...عادلانه نیست که شرکت هوایی مالزی مسئولیت آن را بر عهده بگیرد...به دلیلی نامعلوم، رسانه های خبری از انتشار و اشاره به دست داشتن بوئینگ و دستگاه اطلاعاتی آمریکا در این حادثه پرهیز می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار