سرلشکر ایزدی:

باید خوداتکا و تکلیف‌گرا در عرصه مدیریت جهادی عمل کنیم

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: باید با نگاه به شرایط دفاع مقدس، دستگاه فکری مدیریت جهادی را تبیین کرده و بر اساس این شیوه مدیریتی، به خودمان متکی و تکلیف‌گرا باشیم.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سپاه؛ سردار سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی، معاون ستادکل نیروهای مسلح در دومین نشست تخصصی بررسی دستاوردهای مدیریتی هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه باید به صورت اصولی مبانی مرتبط با مدیریت در دفاع مقدس را استخراج کرده و برای بهره برداری در اختیار عموم قرار داد، اظهار کرد: در چنین فضایی این موضوع مطرح می‌شود که ما مجموعه اعتقادات و باورهایی در مباحث اخلاقی و تربیتی داریم که باید آن‌ها را در حوزه مدیریتی لحاظ کنیم.
 
وی با بیان اینکه در فضای دفاع مقدس هم جنبه‌های مثبت و منفی و هم جنبه‌هایی که بهتر می‌شد اتفاق بیفتد را می‌توان در چنین نشست‌هایی بررسی کرد، در خصوص مدیریت نیروی انسانی در جنگ گفت: در سندی که آمریکایی‌ها به عنوان وضعیت سال ۲۰۲۰ مطرح کردند، هسته اصلی نیروهای نظامی خود را نیروهای داوطلبی در نظر گرفتند که از توانایی استثنایی برخوردار خواهند بود، اما چنین امری با مبانی اندیشه‌ای آن‌ها هرگز میسر نخواهد شد.
 
سردار ایزدی با بیان این‌که چنانچه مدیریت جهادی را خوب تبیین کنیم می‌توانیم نتایج عالی از این موضوع کسب کنیم، افزود: این مطلب نشان می‌دهد که همواره این نیروی انسانی ایثارگر است که معادلات صحنه نبرد را تعیین می‌کند، لذا نباید این موضوع را هیچ‌گاه فراموش کنیم.
 
معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه اکنون چه اتفاقی افتاده که در مجموعه‌های مدیریتی کشور استفاده از دستاوردهای مدیریتی دفاع مقدس ملموس نیست، عنوان کرد: عملکردی که در مدیریت جهادی دفاع مقدس داشتیم، کلاسیک نبود، بلکه نوعی رهبری بود؛ یعنی فرماندهان مبتنی بر قدرت نفوذ بر دل‌ها، رهبری می‌کردند. بنابراین الگوی فرماندهانی که در سپاه تبلور یافتند همین اندیشه انقلاب اسلامی بود.
 
وی با طرح سئوالی مبنی بر اینکه چرا در مجموعه سیستمی که قرار است مبنایش اقتصاد مقاومتی باشد، نمی تواند خود را نشان دهد و قدرت بسیج کنندگی داشته باشد؟ ادامه داد: اقتدار معنوی فرماندهان سپاه به نحوی بود که بر دل‌ها حکومت می‌کردند؛ مانند شهید بروجردی که با داشتن همین خصیصه در میان اقشار کُرد منطقه از محبوبیت بسیاری برخوردار بود.
 
سرلشکر ایزدی با تأکید بر اینکه باید با نگاه به شرایط دفاع مقدس دستگاه فکری مدیریت جهادی را تبیین کنیم، خاطرنشان کرد: ما در مدیریت جهادی باید به خودمان متکی و تکلیف‌گرا باشیم و به صورت جبهه‌ای عمل کنیم.
 
معاون ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: سیستم آموزشی ما مثل آموزش و پرورش و صدا و سیما باید بر روی انگاره‌سازی‌های دفاع مقدس کار کند تا دشمن و شرایط خود را بشناسیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: سرلشکر ، ایزدی ، اتکا ، مدیریت ، جهادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار