اسنودن به زودی علیه اعراب افشاگری می‌کند

روزنامه رای الیوم نوشت تا چند روز دیگر اسنودن درباره کشورهای عربی خلیج فارس افشاگری خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه رای الیوم،‌ یک عضو هیئت علمی عرب مقیم در آمریکا پیش بینی کرد تا چند روز دیگر اسناد و مدارک مربوط به کشورهای عربی که در اسناد ادوارد اسنودن  موجوداست منتشر می‌شود.

رای الیوم نوشت: انتشار این اسناد و مدارک بعد از تقسیم‌بندی بر اساس اهمیت و بر اساس مسائل جغرافیائی صورت می گیرد  و عضو هیئت علمی عرب مزبور که وی هم دراین تقسیم بندی مشارکت داشته است، در گفتگو با رای الیوم گفت برخی از این اسناد فوق العاده مهم هستند و اختلاف گروههای حاکم بر این کشورها ( به ویژه در کشورهای عربی خلیج فارس )  و همکاری اطلاعاتی آنها را  با دولت آمریکا  افشا می کند. عضو هیئت علمی مزبور که خواست نامش فاش نشود پیش بینی کرد این اسناد و مدارک در برخی از کشورهای عربی خلیج فارس ایجاد بحران داخلی کند.

رای الیوم نوشت اسناد و مدارک جدیدی که اسنودن آنها را منتشر کرده است شامل جزئیات جاسوسی الکترونیکی آمریکا علیه ملتهای جهان است. در این اسناد اسامی کشورهای شریک رده دو وجود دارد که از نظر فن آوری و با مجهز شدن به فن آوریهای جاسوسی  دراین عملیات همکاری داشته اند  و یا به عنوان مراکز جمع آوری اطلاعات جاسوسی استفاده شده اند. کشورهای رده سوم هم به دستگاههای امنیتی آمریکا اجازه داده اند علیه شهروندان آمریکائی و یا شهروندان این کشورها جاسوسی کنند که از جمله این کشورها ،عربستان ،‌ اردن ، تونس ، الجزایر ، ترکیه و اسرائیل هستند. 

رای الیوم نوشت: در فهرست کشورهای شریک رده دومی که در جاسوسی علیه شهروندان جهان همکاری داشته اند استرالیا ، کانادا ، نیوزیلند و انگلیس قرار دارند. در میان کشورهای رده سوم هم که فهرست طولانی دارد برجسته ترین کشورهای مشارکت کننده غیر عرب هند ،‌ ژاپن ، کره و پاکستان قرار دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار