جوکار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

دست رد ملت سوریه به سینه غرب در آستانه انتخابات/ غرب دست به دامن مجامع بین‌المللی شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت:با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه، مردم این کشور دست ردی به سینه غرب می‌زنند.

"محمدصالح جوکار" نماینده یزد و صدوق در مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به قطعنامه پیشنهادی فرانسه علیه سوریه مبنی بر ارجاع پرونده سوریه به دادگاه بین‌المللی لاهه، گفت: طرح این موضوع پیامدهای خوبی برای غرب نداشته و قطعنامه پیشنهاد شده از سوی فرانسه نشان از عدم تعهد غرب در توافقات خودشان دارد.   
 
وی ادامه داد: در حال حاضر غرب شاهد شکست اهدافش در سوریه است، بنابراین حمایتشان از تروریست‌ها به عنوان راهبرد کلان غرب، چه اروپا و چه آمریکا در سوریه با شکست مواجه شده‌ است.   
 
جوکار اضافه کرد: آنان به دنبال طراحی مسائلی‌ برای دخالت در امور داخلی سوریه اند، اما این در حالی‌ است که انتخابات ریاست جمهوری در آینده نزدیک در این کشور برگزار خواهد شد.   
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، مردم سوریه دست ردی به سینه غرب می‌زنند.
 
جوکار با بیان اینکه غرب با فعال کردن گروهک تروریستی و ایجاد ناامنی سعی در برگزار نشدن انتخابات دارد، افزود: آنان  دست به دامن مجامع بین‌المللی شده‌اند و در این راستا دولت سوریه را تحت فشار قرار می‌دهند.   
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه غرب  همواره به دنبال زیاده‌خواهی است، خاطرنشان کرد: انتخابات آتی ریاست جمهوری سوریه منافع آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپا را مورد سوال جدی قرار خواهد داد.

گفتنی است، دولت فرانسه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داده که در آن خواستار ارجاع پرونده سوریه به دادگاه جنایی بین‌المللی لاهه است.

این در حالی است که "ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد صدور قطعنامه جدید علیه سوریه تنها باعث بدتر شدن اوضاع در این کشور خواهد شد.

وی افزود، ارجاع پرونده سوریه به دادگاه لاهه راه را برای مداخله نظامی باز می‌کند و به وحدت اعضای شورای امنیت و تلاش‌ها برای انجام مذاکرات بین سوری‌ها لطمه می‌زند.

"بشار جعفری" نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد نیز گفت: قطعنامه پیشنهادی فرانسه مبنی بر ارجاع پرونده سوریه به دادگاه بین‌المللی کیفری تلاش برخی افراد برای تحمیل اراده و تصمیم خود بر ملت سوریه است.

وی تاکید کرد: هدف کشورهای غربی از ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌هایی درباره سوریه به شورای امنیت به شکست کشاندن حاکمیت سوری‌ها و محقق کردن امکان مداخله نظامی علیه سوریه است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل همچنین تاکید کرد: هدف پاریس از ارائه چنین قطعنامه‌ای ایجاد تنش و نا آرامی در روند انتخابات ریاست جمهوری سوریه و به شکست کشاندن تلاش‌های ارتش این کشور در مقابله با گروه‌های تروریستی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار