يورونيوز:

اوکراين برای برگزاری انتخابات رياست‌جمهوری آماده می‌شود

بیست و چهار ساعت مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین حوزه‌های اخذ رأی برای رأی‌گیری از سی و شش میلیون رأی دهنده اوکراینی در روز یکشنبه آماده می‌شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران شبکه یورونیوز اعلام کرد بیست و چهار ساعت مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین حوزه‌های اخذ رأی برای رأی‌گیری از سی و شش میلیون رأی دهنده اوکراینی در روز یکشنبه آماده می‌شوند.

این شبکه تلویزیونی افزود، در شرق اوکراین درگیری‌های روزانه میان جدایی‌طلبان طرفدار روسیه و نیروهای نظامی طرفدار اوکراین، برگزاری انتخابات در این منطقه را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است. این درگیری‌ها در روز جمعه در کارلیفکا در نزدیکی دونتسک دست کم هفت کشته برجای گذاشت.  

اولگ کوپریلینکو، رئیس کمیسیون انتخباتی کی‌یف با اشاره به مشکلات موجود در مناطق درگیر می‌گوید: این امکان فراهم شده است که مردمی که در مناطق درگیر زندگی می‌کنند و نیز سایر کسانی که به دلایلی نمی‌توانند در این مناطق در انتخابات شرکت کنند، بتوانند با مراجعه به کمیسیون‌های انتخاباتی محل سکونت خود در خواست تغییر حوزه رأی گیری بدهند و در هر شهر دیگری که تمایل داشتند، رأی خود را به صندوق بیاندازند و از این حق خود استفاده کنند.

در دونتسک، منطقه‌ای که اعلام استقلال کرده است، برخی از جدایی طلبان که مشروعیتی برای حکومت کی‌یف قائل نیستند با حمله به یک دفتر اخذ رأی اعضای ستاد انتخابات را بیرون کرده و صندوق‌های رأی را شکستند. یکی از اهالی این منطقه در توضیح این اقدام می‌گوید: ما به این انتخابات نیازی نداریم. ما جمهوری خودمان را داریم و هنوز هم برای برگزاری انتخابات آماده نیستیم. هر کاری که کی‌یف انجام می‌دهد برای ما الزام آور نیست. 

هزاران تن از ناظران بین‌المللی بر روند برگزاری این انتخابات نظارت خواهند کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز با محکوم کردن دوباره کودتایی که به برکناری ویکتوریا نوکویچ منجر شد، اعلام کرده است به انتخاب مردم اوکراین احترام خواهد گذاشت. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار