رايگان درمان شويد؛

پاسخ سوالات خود در زمينه "سرطان دهان" را اينجا بخوانيد

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "فوق تخصص خون و آنکولوژی" پاسخ داده شده است.

گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "سرطان دهان" كه توسط پاسخ از: دکتر رضا ملایری، فوق تخصص خون و آنکولوژی داده شده است، به شرح ذیل مي باشد:


***صادقی:

با سلام خدمت دکتر بزرگوار، من تقریبا 5 سال هست که آسم گرفتم و اوایل از اسپری سالبوتامول استفاده می‌کردم، بعد از مدتی دکتر به من اسپری کورتن ی داد و بعد از اینکه دو ماه استفاده کردم، غدد زیر فک من شروع به تورم کرد و دهانم خشک می‌شد، در واقع غدد بزاقی من بزاق نداشت و از زیر زبانم که دو تا مجرای بزاقی وجود داره، بیشتر اوقات عفونت بیرون میومد که الان هم همینطور هست، پیش دکتر که رفتم، برای آسم به من قرص دگزامتازون داد، وقتی مصرف می‌کنم، همه چیز عادی میشه ولی چون مقدار اون محدود هست، بعد از دو روز که مصرف نمی‌کنم، دوباره حالت عدم وجود بزاق و تورم غدد زیر فک پدیدار میشه و از زیر زبانم مرتب عفونت بیرون میاد و طعم شوری تو دهنم ایجاد میشه، مطمئن هستم که بعد از مصرف اسپری‌های کورتونی این مشکل رو پیدا کردم و از طرفی اگر دگزامتازون رو به همراه اسپری‌های چون سیمبوکورت، سرتاید، آتروون و... مصرف نکنم، هیچ تاثیری نداره، یعنی باید دگزامتازون مصرف کنم که وقتی مصرف می‌کنم، آسم من خیلی بهتر میشه، طوری که نیاز به اسپری ندارم. ولی دکترم این دارو رو محدود و فقط برای چند روز تجویز می‌کنه، چون فرمودند عوارض زیادی داره. سوال من اینکه که این تورم و بسته شدن راه ترشح بزاق و خروج عفونت از مجاری زیر زبان میتونه خطرناک باشه و اینکه روی لثه پایین قسمت داخلی گره‌هایی هم ایجاد میشه که بعد از مدتی خوب میشه. ببخشید که زیاد نوشتم. در ضمن آنتی بیوتیک‌های مختلفی استفاده کردم ولی اثر نداشت. سپاسگزارم من رو هم راهنمایی کنید که چکار کنم.

پاسخ از: دکتر رضا ملایری، فوق تخصص خون و آنکولوژی:استفاده از این اسپری‌ها آزار دهنده است و چاره‌ای جز سازگاری نیست و حتی الامکان می‌تواند میزان مصرف دگزامتازون را بعضی اوقات کمتر کرد.

***عسل:

سلام، من دختری بیست و شش ساله هستم و از زمانی که بیاد دارم، در نیمه‌ی لب بالایی من لکه‌های سفیدی ایجاد شده که هنوز هم دلیلش را متوجه نشدم. میخواستم بدانم دلیل این لکه‌ها چیست و برای درمان باید چه کنم؟

پاسخ از: دکتر رضا ملایری، فوق تخصص خون و آنکولوژی:احتمالا خیلی مشکل ساز نبوده و باید به متخصص پوست و یا دندانپزشک برای بررسی مراجعه کرد.

***هادی:

با سلام، علائم این سرطان چیه و آیا درمانی داره یا نه؟

پاسخ از: دکتر رضا ملایری، فوق تخصص خون و آنکولوژی:همه سرطان‌ها دارای مشکلاتی همچون تورم و خون ریزی هستند، همینطور سرطان دهان و دندان که معمولا باید توسط درمان موضعی کنترل شود.

***علیرضا:

من هر روز صبح که بیدار میشوم، نوک زبانم سفید شده و سوزش داره. میخواستم ببینم از علائم پیش سرطانه و من چه باید بکنم؟ 35 سالمه و یک سال بیشتره که اینجوری میشم.

پاسخ از: دکتر رضا ملایری، فوق تخصص خون و آنکولوژی:احتمالا مشکل خاصی نبوده، اما سفید شدن نوک زبانتان به دلیل رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان است، باید برطرف شود.

***ریحانه:

سلام، آیا بهداشت دهان و دندان در پیشگیری از این سرطان موثر است؟ با تشکر از لطفتون

پاسخ از: دکتر رضا ملایری، فوق تخصص خون و آنکولوژی: بله، صد درصد بهداشت دهان و دندان می‌تواند در پیشگیری از سرطان تاثیر گذار باشد.

***رها:

آیا دیدن هر زخمی در اطراف دهان می‌تواند نگران کننده باشد؟

پاسخ از: دکتر رضا ملایری، فوق تخصص خون و آنکولوژی: لزوما خیر، اما باید علت ایجاد زخم بررسی شود و اگر تا جایی پیش رود که آزاد دهنده باشند، حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کرد.

***ناشناس:

آیا سرطان دهان خطرناکه؟ با تشکر

پاسخ از: دکتر رضا ملایری، فوق تخصص خون و آنکولوژی:البته، همانند سرطان‌های دیگر می‌تواند خطرناک باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mt
۱۵:۳۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
سلام وقت بخیر من در نیمه پایین لبم مثل جوش زیر پوسی یا غده کوچیک تشخیص نمیدم دراومده ن بزرگ ن کوچیک یک هفته ام هست که میگذره اما خوب نشده میخواستم بدونم چیه دقیقا این نگران شدم
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۰۹:۴۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
سلام من ۱۸ سالمه و نزدیک دو سالی هس ارتودنسی زدم بعد از مدتی روی زبونم للکه های درشت و سفید افتاد ک سوزش و درد داره اوایل فکر میکردم آفت هس و بعد از مدتی خوب میشه ولی الان نزدیک ب دوسال شده و روز ب روز بیشتر میشن و بیشتر اذیت میشم روی زبونمم ترک های افتاده ممنون میشم علتشو بگید
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۲۳:۳۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۳
سلام من 24سال سن دارم . دکترام گفته بیماری تشنج دارم.وازسال 1388شروع شده ممیخواستم بدونم درمان قطعی داره .