دادستان تهران تاکید کرد

اعدام "مه آفرید" هشداری برای مجرمان اقتصادی

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: اعدام "مه آفرید امیرخسروی"، هشدار و پیامی است به همه مجرمان اقتصادی تا از خواب غفلت بیدار شوند و مطمئن باشند که دستگاه قضائی حتما سراغ آنان خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "عباس جعفری دولت آبادی" در رابطه با اجرای حکم اعدام متهم ردیف اول پرونده فساد سه هزار میلیاردی، اظهارداشت: پرونده معروف به "فساد سه هزار میلیارد تومانی" از پرونده‌های مهم اقتصادی بود که محکوم ردیف اول به افساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی و پولشویی محکوم شد.

وی افزود: پرونده وی به دیوان عالی کشور رفت و مقدمات پرونده در چند ماه با حضور وکلای متهم، نمایندگان دادستان انجام شد و به جهت سنگین بودن جزای نقدی که 640 میلیارد تومان بود، ردمال زمان بر شده بود.

دادستان تهران تصریح کرد: چون عملیات اجرایی این محکوم هفته گذشته به اتمام رسید و اموال محکوم از طریق مزایده فروخته شد در سحرگاه دیروز وی به دار مجازات آویخته شد.

وی با اشاره به اینکه قوه قضائیه و دادستانی از هرگونه سرمایه گذاری سالم حمایت می کند بر مبارزه قاطع با فساد اقتصادی تاکید کرد و اجرای این حکم هشداری به همه مجرمان اقتصادی است.

دادستان تهران گفت: این مبارزه دستگاه قضایی تا خشکیده شدن ریشه‌های فساد ادامه می‌یابد.

جعفری دولت آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حکم سه متهم دیگر این پرونده که به اعدام محکوم شده‌اند چه زمانی اجرایی می‌شود؟ افزود: اجراشدن احکام مستلزم چندین مرحله است که یک مرحله تایید آن در دیوان عالی کشور و مرحله بعد ردمال‌ها و جزای نقدی است و برخی موانع نیز در اجرای حکم ایجاد می‌شود که نمونه آن درخواست اعمال ماده 18 است.

وی گفت: همانطور که این اقدامات درخصوص محکوم ردیف اول عملیاتی شد درباره سایر محکومان نیز این روال باید طی شود و هر زمان حکم قطعی و لازم الاجرا باشد و موانعی برای اجرا نباشد اجرا می‌شود.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: مردم مطمئن باشند احکام برای اجرا صادر می‌شود اما مستلزم مراحل قانونی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار