قزوین/

حدود نیمی از زورخانه های کشور فاقد مربی هستند

رییس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای گفت: در حال حاضر 762 زورخانه در کشور فعال می باشد ولی آمار مربیان ما 350 نفر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
 
 
ˈفرهاد طلوع کیانˈ افزود: البته همین تعداد مربی هم در سالهای اخیر اضافه شده اند.

وی، تربیت مربیان و افزایش آنها را از جمله برنامه های فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای یاد کرد و گفت: امیدواریم به روزی برسیم که حداقل به ازای هر زورخانه یک مربی داشته باشیم.

این مسوول ورزشی همچنین از ساخت 200 زورخانه در شهرها و مناطق مختلف کشور خبر داد و افزود: با توجه به آمار فعالان این رشته، تعداد زورخانه های موجود جوابگوی ورزشکاران نیست.

طلوع کیان در خصوص تعداد ورزشکاران رشته پهلوانی و زورخانه ای در کشور نیز گفت: آمار دقیقی در این خصوص نداریم ولی به طور غیررسمی نزدیک به 100 هزار نفر این رشته را دنبال می کنند.

رییس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای اظهارکرد: کمتر از 10 درصد این افراد دارای کارت بیمه ورزشی هستند که این موضوع یکی از مشکلات فدراسیون ما است، بنابراین تلاش داریم این رقم را بیشتر کنیم.

طلوع کیان با اشاره به اینکه بسیاری از زورخانه های کشور هم اکنون به سبک سنتی مدیریت و اداره می شوند، افزود: در نظر داریم تا اداره این محیط ها را از قالب سنتی خارج کنیم که البته انجام آن کار سختی است.

این مسوول ورزشی، اداره زورخانه ها به شکل سنتی را مطلوب زمان فعلی ندانست و گفت: باید زمان تمرین ورزشکاران در رده های سنی مختلف مشخص باشد و نظارت بیشتری در خصوص اجرای مقررات و آداب در زورخانه ها صورت بگیرد.

طلوع کیان خاطرنشان کرد: آداب مربوط زورخانه ها دیگر محلی نخواهد بود بلکه با توجه به مقررات و بخشنامه هایی که در کمیته آداب به تصویب رسیده و ابلاغ شده اند، دنبال می شود.

رییس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای همگانی کردن این رشته را از اولویت های جدی این فدراسیون خواند و گفت: اختصاص یک روز (17شوال) به این رشته با عنوان ˈفرهنگ پهلوانیˈ در تقویم رسمی کشور ظرفیت بسیار خوبی است تا به کمک دستگاه ها و نهادهایی که وظایف آنها در قبال ورزش پهلوانی مشخص شده به ترویج این رشته اصیل که ریشه در تاریخ، مذهب و فرهنگ کشور دارد، بپردازیم./س

 

برچسب ها: زور خانه ، کشور ، فاقد مربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.