نجفی در گفتگو با باشگاه‌ خبرنگاران:

دغدغه‌های رهبری در مقوله فرهنگ کجای اهداف مسئولان است/ جلوگیری از برخورد چکشی در فرهنگ‌سازی

دبیر فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: اگر دانشجویان عزم جدی داشته باشند و رسیدگی به مسائل فرهنگی را مطالبه کنند، قطعا در پیش‌برد اهداف و مطالبات رهبری در این زمینه موفق می‌شوند.

"محمدرضا نجفی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با تاکید براینکه انقلاب ما انقلابی فرهنگی بوده است، گفت: عملکرد هیچکدام از دولت‌هایی که پس از انقلاب روی کار آمده‌اند در زمینه فرهنگی مطلوب نبوده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی پیروی از سبک زندگی غربی را فرهنگ می‌دانند، افزود: برخی سبک زندگی اسلامی را تبلیغ می‌کنند، اما در راستای تمدن‌سازی نوین اسلامی گام قابل قبولی بر نمی‌دارند.

دبیر فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به جوانان لقب افسر جنگ نرم داده‌اند، اظهار داشت: جوانان نه تنها باید فرمانبردار باشند بلکه باید نقش فرماندهی را در دانشگاه و جامعه ایفا کنند، چراکه بسیار تاثیرگذار هستند.

نجفی با اشاره به اینکه نخبگان نقش مهمی در تبیین سبک زندگی دارند، گفت: نخبگان فرهنگی که در اقشار دانشجویی وجود دارند، می‌توانند با فعالیت فرهنگی در تشکل‌های دانشجویی راه درست را تبیین کنند تا جامعه در جهت آن راه حرکت کند.

وی با بیان اینکه دو مشکل اساسی در مسئله فرهنگی وجود دارد، تصریح کرد: کم همتی دانشجویان و نخبگان فرهنگی در مسائل فرهنگی و هم‌چنین عدم مدیریت صحیح از مشکلات مهم در این زمینه است.

دبیر فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ابراز داشت: اگر دانشجویان عزم جدی داشته باشند و رسیدگی به مسائل فرهنگی را مطالبه کنند، قطعا در پیش‌برد اهداف و مطالبات رهبری در این زمینه موفق می‌شوند.

نجفی با بیان اینکه دغدغه‌های رهبری در مقوله فرهنگ کجای اهداف مسئولان است و دغدغه‌های‌شان با دغدغه‌های ایشان تفاوت دارد، تاکید کرد: مسئولان باید با مدیریت جهادی به فرهنگ‌سازی صحیح اهتمام بورزند و سعی بر عادی‌سازی مسائل نداشته باشند.

وی اظهار داشت: حذف فعالیت‌های موازی فرهنگی، اولویت‌بندی فعالیت‌های فرهنگی و تبیین خط مقدم در تهاجم فرهنگی، جلوگیری از برخورد چکشی در فرهنگ‌سازی و هم‌چنین افزایش دغدغه مسئولان و روحیه مطالبه‌گری دانشجویان برای عملیاتی‌سازی نقشه مهندسی فرهنگی، نقش مهمی در برطرف‌سازی مشکلات فرهنگی دارد.

دبیر فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خاطرنشان کرد: زمانی می‌توانیم در عرصه فرهنگ موفق باشیم که عملا شاهد اجرای فرامین رهبری از سوی قوه مجریه باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار