یک نماینده مجلس گفت:

کمبود" نقدینگی" معضل اصلی بخش خصوصی

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: با تقویت بخش خصوصی می‌توان عمده مشکلات اقتصادی بویژه در زمینه اشتغال را کاهش داد و نقدینگی را به سمت تولید و توسعه پیش برد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، درباره اینکه برای تسهیل خصوصی سازی در اقتصاد کشور چه اقداماتی صورت گرفته گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی برای اینکه بخش خصوصی افزایش کیفیت تولید داشته باشد مستلزم حمایت‌های مالی و معنوی است که در بخش حمایت‌های مالی دولت همراه با رفع موانع تسهیلاتی می‌تواند زمینه را فراهم سازد و جهت تقویت بنیه مالی تسهیلاتی ویژه به آن‌ها پرداخت کند.
 
وی درباره چالش‌های بخش خصوصی گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکل بخش خصوصی کمبود نقدینگی است و عمده اقدامات لازم باید از طرف قوه مجریه صورت بگیرد.


وی درباره وظیفه قوه مقننه در این راستا گفت: خود مقننه می‌تواند بر اساس قانون اصل 44 در واگذاری‌ها، صادرات، واردات و اصلاح نظام مالیاتی به این حوزه کمک کند و تمام اهتمام مجلس بر این است تا تمام موانع موجود را بردارد تا این بخش بتواند وارد عرصه رقابتی در سطح بین‌المللی شود.
 
وی درباره اقدامات انجام شده برای تسهیل این کار گفت: اقدامات خوبی صورت گرفته ولی هنوز به اندازه‌ای نیست که بخش خصوصی بتواند به عنوان یک عامل محرک در اقتصاد ما تأثیرگذار باشد و بهترین راه این است که دولت از  این بخش خارج شود و تمام اختیارات را به آنها واگذار کند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: هر چه بخش خصوصی بیشتر تقویت شود مشکلات عمده اشتغال ما حل خواهد شد و نقدینگی به سمت تولید و سرمایه گذاری می‌رود و نتایج مثبتی برای اقتصاد در پی خواهد داشت.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار