حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی در گفتگوی ویژه خبری مطرح کرد؛

لزوم تحقق تمدن نوین اسلام/ امام خمینی(ره) بر اساس آموزه‌های قرآن افق مبارزه با استکبار را ترسیم کردند + فیلم

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه باید تمدن نوین اسلامی تحقق پیدا کند، گفت: به برکت انقلاب اسلامی بیداری‌های اسلامی صورت گرفته در جهان اسلام با محوریت قرآن کریم بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ دستاوردهای سی و یکمین مسابقات بین المللی قرآن کریم شب گذشته (۸ خردادماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و نماینده ولی فقیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  
 
حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون اهداف برگزاری مسابقات قرآن کریم، گفت: به برکت انقلاب اسلامی دوباره قرآن به جامعه بازگردانده شد به طوری که به زندگی مردم ورود پیدا کرد.  
 
حجت الاسلام محمدی با توجه به اینکه در دوران رضا خان و پدرش براساس سیاست‌های دیکته شده قرار بر این گذاشته شد تا قرآن از زندگی مردم جدا شود، افزود: متاسفانه رضا خان در این جهت به توفیقاتی دست یافت، به طوری که مردم حدود ۵۰ سال از قرآن دور شدند.  
 
وی با بیان اینکه قبل از دوران پهلوی مردم عموما سواد خواندن و نوشتن نداشتند، افزود: به برکت مکتب خانه‌ها بعضی از افراد از سواد خواندن قرآن برخوردار شدند، این در حالی بود که در دوران پهلوی مکتب خانه‌ها تعطیل شد.  
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در مراکز آموزشی قرآن را جمع آوری کردند اظهار داشت: متاسفانه در آن دوران ارتباط با ظاهر قرآن را تعطیل کردند.  
 
نماینده ولی فقیه با بیان اینکه خواندن ظاهر قرآن برای دشمن بسیار حائز اهمیت بود، افزود: در آن دوران کسانیکه پدر و مادرشان از سواد خواندن برخوردار بودند از نعمت خواندن قرآن فیض می‌بردند.  
 
حجت الاسلام محمدی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی و خون پاک شهیدان و همچنین توفیقات مقام معظم رهبری قرآن دوباره به زندگی مردم بازگردانده شد.  
 
وی با اشاره به اینکه تلاوت قرآن دوباره در میان مردم احیا شد، خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن سبب اصلاح فرهنگ عمومی جامعه می‌شود.  
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: اگر کسی درصدد است تا با فرهنگ قرآن آشنا شود در ابتدا ضرورت دارد که با روخوانی و تلاوت قرآن آشنایی پیدا کند.  
 
نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه ابتدا باید روخوانی قرآن را آموزش بگیریم و سپس وارد مراحل بعدی آن شویم اظهار داشت: مسابقات قرآنی سبب رشد جامعه قرآنی خواهد شد، زیرا این مسابقات مقدس و مثبت هستند.  
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه بیش از ۱۶۰۰ مسابقه در سراسر کشور برگزار شده است، گفت: از ۱۶۰۰ مسابقه تنها ۲ نماینده در رشته‌های حفظ و قرائت انتخاب می‌شوند.  
 
وی برگزاری مسابقات قرآنی را سبب تکامل علاقمندان به این رشته دانست و عنوان کرد: مسابقات قرآنی باب میل دشمنان اسلام نیست.  
 رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ کشور از قاره‌های مختلف جهان کنار هم جمع می‌شوند تا مسابقات قرآنی را برگزار کنند افزود: نفس مسابقه نوعی تبلیغ و ترویج بین المللی قرآن است.  
 
نماینده ولی فقیه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مسابقات امسال چه تغییراتی نسبت به سال‌های گذشته دارد، اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در مسابقات کشوری لحاظ شد این بود که این مسابقات باید در سطح بین المللی برگزار شود.  
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه در جنب مسابقات بین المللی و کشوری محافل انس با قرآن با حضور اساتید و قاریان بر‌تر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم برای حضور در محافل قرآن شور و شوق زیادی نشان می‌دهند.  
 
وی با تاکید بر اینکه باید از فرصت‌های موجود به خوبی استفاده کنیم، گفت: برخی از روحانیونی که آشنا به علم تفسیر هستند، به صورت مختصر توضیحاتی را از آیات به مخاطبین حاضر در محافل ارائه می‌کردند.  
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون در مسابقات بین‌المللی افزود: توجه و عنایت مسئولین نسبت به این موضوع هرساله بیشتر و بیشتر می‌شود.  
 
نماینده ولی فقیه با اشاره به برگزاری هشتمین همایش پژوهشگران و فرهیختگان ادامه داد: بیش از ۷۰۰ اثر شامل کتاب و مقاله از فرهیختگان داخلی و خارجی جمع آوری شده است.  
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به تجلیل از بانوان فعال در عرصه قرآن، ادامه داد: کسانی که در برنامه‌های آموزشی ومسابقات حضور پیدا می‌کنند، می‌توانند از آموزش‌های تخصصی و آخرین تجربیات بهره‌مند شوند.  
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مسابقات قرآنی با سایر مسابقات قرآنی کشورهای دیگر چه تفاوتی دارد، افزود: بسیاری از کشورهای سابقه طولانی در برگزاری مسابقات دارند، اما این در حالی است که آن‌ها فقط در یک رشته یا حفظ و یا قرائت مسابقات خود را برگزار می‌کنند.  
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در هر دو رشته قرائت و حفظ اقدام به برگزاری مسابقات می‌کنند گفت: در مسابقات بین المللی بعضی از داوران خارجی از تجربیاتمان استفاده می‌کنند.  
 
نماینده ولی فقیه با اشاره به برگزاری هشتمین دوره مسابقات پژوهشی در سال جاری ادامه داد: در این پژوهشهای قرآنی موضوعاتی همچون تمدن نوین اسلامی و سبک زندگی اسلامی مورد توجه قرار گرفته است، به طوری که نسبت به سال گذشته این موضوعات ۴۰ درصد رشد داشته است.  
 
حجت الاسلام محمدی گفت: امیدواریم فرهیختگان و علما بیش از این به این مهم توجه کنند، زیرا علوم انسانی و موضوعات مورد نیاز از قرآن استخراج می‌شود و در اختیار نسل جوان قرار می‌گیرد.  
 
وی با اشاره به اینکه برخی از بانوان در عرصه‌های مختلف قرآنی فعالیت می‌کنند اظهار داشت: برخی از این بانوان مدیر قرآنی هستند به طوری که موسسه‌ای را مورد هدایت و مدیریت قرار می‌دهند و برخی دیگر معلم و مربی قرآن هستند.  
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه هرکدام از بانوان بنا به توفیقاتی که کسب کرده‌اند مورد تحسین و تجلیل قرار می‌گیرند، افزود: سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی قرآنی مورد تاکید مقام معظم رهبری است.  
 
نماینده ولی فقیه با بیان اینکه خانواده رکن اصلی جامعه به حساب می‌آید گفت: رکن اصلی خانواده مادر است که مدیریت منزل را برعهده دارد. 
 
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه اگر مادری دارای فعالیت‌های قرآنی باشد، در این صورت یقینا فرزندان قرآنی را هم تربیت خواهد کرد اظهار داشت: یکی از دستاوردهای مسابقات قرآنی استانی، شهرستانی، کشوری و بین المللی، ارتباط با خانواده است.  
 
وی با اشاره به اینکه از طریق شبکه قرآن، رادیو معارف و یا مراجعه به محل برگزاری مسابقات می‌توان با این نوع محافل ارتباط برقرار کرد افزود: هموطنان می‌توانند از طریق رسانه‌ها ارتباط لازم را برقرار کنند.  
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه میان کسانی که با قرآن ارتباط برقرار می‌کنند و کسانی که این ارتباط قرآنی را برقرار نمی‌سازند تفاوت اساسی وجود دارد، خاطرنشان کرد: قرآن زنده است و در روح و روان افراد تاثیر می‌گذارد.  
 
نماینده ولی فقیه با تاکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی قرآن به جامعه بازگردانده شد افزود: روحیه مردم، اخلاق و رفتار آن‌ها به برکت انس با قرآن دچار تحول شدن است.  
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه آثار قرآن را به خوبی در دفاع مقدس مشاهده کردیم ادامه داد: مردم به برکت قرآن ۸ سال در برابر دشمنان ایستادگی کردند و در‌‌نهایت به پیروزی رسیدند.  
 
وی با بیان اینکه به برکت قرآن جمهوری اسلامی به وجود آمد، افزود: در پناه قرآن است که ما به پیروزی رسیده‌ایم.  
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اعزام حافظان بین المللی به کشور گفت: قبل از اعزام قاریان قرآنی به کشور متاسفانه شاهد جوسازی برعلیه ایران هستیم، به طوری که به این قاریان القا می‌شود که در ایران امنیت و آسایش نیست، اما زمانی که آن‌ها وارد کشور می‌شوند، شاهد امنیت و آسایش هستند و در ‌‌نهایت خواستار ارتباط با خانواده‌هایشان برای اطلاع رسانی از وضعیت مطلوبشان می‌شوند.  
 
نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه ایران هراسی در دنیا به عنوان موضوع اساسی مطرح است، گفت: حافظان زمان که به کشور وارد می‌شوند متوجه احترام مردم می‌شوند.  
 
حجت الاسلام محمدی یکی از ابزارهای کثیف دشمنان اسلام علیه شیعیان را شیعه هراسی دانست و عنوان کرد: برادران اهل تسنن زمانی که وارد ایران می‌شوند مشاهده می‌کنند که شیعیان با آن‌ها با روی خوش و گشاده رویی برخورد می‌کنند.  
 
وی با تاکید بر اینکه باید تدبیر قرآنی مورد توجه قرار بگیرد، افزود: میهمانان مسابقات بین المللی قرآن زمانی که فضای انقلاب اسلامی ایران را مشاهده می‌کنند با این سوال مواجه می‌شوند که این ملت برچه اساسی زندگی می‌کنند، گفت: اساس و پایه زندگی مردم بر مبنای قرآن کریم است.  
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برای تربیت حافظان قرآنچه برنامه‌ای در پیش رو دارید، خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای مسابقات قرآنی انس پیدا کردن با آوای ملکوتی قرآن است، پس باید به قرآن گوش داد و سکوت کرد.  
 
نماینده ولی فقیه با بیان اینکه مسابقات زمینه ساز تحقق جمعی و حاکمیتی آیات قرآن است ادامه داد: باید به تلاوت قرآن پرداخت و آنرا مقدم بر سایر برنامه‌ها بدانیم.  
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه باید جلسات تلاوت قرآن کریم به خوبی برگزار شود، گفت: تلاوت قرآن باید با لحنی زیبا صورت گیرد، به طوری که امیدواریم غیر از ماه رمضان محافل قرآنی رواج پیدا کند.  
 
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال ۹۰ مبنی بر اینکه باید ۱۰ تا ۱۵ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم ادامه داد: در مدت ۳۵ سال گذشته ظرفیت‌های خوبی در کشور به وجود آمده است، زیرا جوانان به لحاظ فرهنگی نسبت به حفظ قرآن آمادگی پیدا کرده‌اند.  
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر آموزش یک میلیون نفری افراد گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه یک میلیون نفر از ۱۰ میلیون را برای آموزش برعهده گرفته است.  
 
نماینده ولی فقیه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا هم افزایی در این راستا میان دستگاه‌های مختلف وجود دارد، گفت: برگزاری مسابقات قرآنی استانی، منطقه‌ای و کشوری یکی از عوامل هم افزایی است، به طوری که همه دستگاه‌ها باید به وظایف خود عمل کنند.  
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه در سال ۹۱، ۲۳۰ هزار نفر برای آموزش ثبت نام کرده‌اند، افزود: در سال۹۲ بیش از ۳۰۰ هزار نفر مورد ثبت نام قرار گرفتند و ان شاءالله در سال ۹۳ و ۹۴ ادامه کار را پیش خواهیم برد.  
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نشر قرآن در بیدارگری تا چه حد است افزود: حرکت‌های آزادیخواهانه‌ای که در کشورهای اسلامی قبل از انقلاب به وجود آمده بود ناشی از تفکرات سوسیالیستی و مارکسیستی بود اما باید اکنون اعلام کرد که حرکت‌هایی که در جهان اسلام به وجود آمده دارای منشاء قرآنی هستند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه بیداری اسلامی به دلیل اینکه بر محور قرآن بوده است ان شاءالله به نتیجه خواهد رسید گفت: وعده قرآن حق است، زیرا صادق‌ترین کلام به حساب می‌آید.  
 
نماینده ولی فقیه اظهار داشت: جوانان مسلمان در سراسر جهان اسلام این مسئله را دنبال می‌کنند و برپایه قرآن قیام خواهند کرد.  

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر اینکه تمدن نوین اسلام ان شاءالله تحقق خواهد یافت، خاطرنشان کرد: باید از کلام الهی بهره گرفت و مستکبرین جهانی را شناسایی کرد.  
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چگونه باید مستکبرین جهانی را شناسایی کنیم ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به برکت قرآن به وجود آمده است، زیرا امام(ره) از قرآن الهام گرفت.  
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امام خمینی (ره) با الهام از قرآن و مکتب اسلام شعار نه شرقی و نه غربی را مطرح فرمودند، افزود: نظام اسلامی باید بدون وابستگی به غرب و شرق به وجود آید.  
 
نماینده ولی فقیه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران منحصر به مرز‌ها نمی‌شود، بلکه به جهان نیز صادر می‌شود، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) براساس آموزه‌های قرآن افق دیگری به نام مبارزه با استکبار را نیز ترسیم فرمودند.  
 
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه مسلمانان عالم باید با عزت، عظمت و سرافرازی زندگی کنند گفت: ملت ایران با رهبری امام خمینی (ره) و پس از آن مقام معظم رهبری به قرآن روی آوردند.  
 
وی با اشاره به اینکه هر چقدر به آموزه‌های قرآنی عمل کنیم، خداوند با ما با عزت برخورد می‌کند ادامه داد: اگر در راستای دین خداوند قدم برداریم، خداوند نیز ما را یاری خواهد کرد.  
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ضرورت برگشتن مسلمانان عالم به آموزه‌های قرآنی گفت: انقلاب اسلامی ایران به یک الگو تبدیل شده است، زیرا به دستورات قرآن توجه و عنایت خاصی دارد.  
 
نماینده ولی فقیه خاطرنشان کرد: قرآن کریم از همه مسلمانان می‌خواهد که برای دفاع از مظلوم بپا خیزیم و به آن‌ها کمک کنیم.  
 
حجت الاسلام محمدی یکی از مظلومان عالم را ملت رنجدیده و مظلوم فلسطین دانست و گفت: فلسطین پاره تن جهان اسلام است که متاسفانه مورد اشغال رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.  
 
وی با اشاره به اینکه باید با مسئولیت به دفاع از فلسطینیان بپردازیم گفت: در صورتی که جهان اسلام قیام کند به راحتی می‌توان اسرائیل را از بین برد.  
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد" باید صحنه را عوض کرد، زیرا عزت و نجات ما در راستای دفاع از دین و اسلام است.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: برکت ، انقلاب ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار